Zoek ik een bit dat niet bestaat?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Surion

Zoek ik een bit dat niet bestaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 17:59

Ik zoek een bit:
*In aurigan
* Dubbelgebroken
*Zo zacht mogelijk( 21 mm)
*Bustrens

Ik heb wel de Africhtingsbustrens van K&K gevonden maar die is er in 18 mm alleen
Of is 18 mm best zacht voor een jong paard?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:00

Volgens mij bestaat een dubbel gebroken aurigan bustrens niet. Wel watertrensjes. Heb ik zelf ook en is erg fijn.

orion1996

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:10

Volgens mij is de 21 mm aurigaan dubbelgebroken er alleen als watertrens. Echt een super fijn bitje, rij er nu zeker 5 jaar mee en nooit meer een andere in mijn paard zijn mond gedaan.

K&K heeft wel een africhtingsbustrens zoals je al zei, maar weet uit mn hoofd niet of die 21mm of 18mm is. Hij is wel zeer zacht voor de paardenmond, dubbelgebroken en van aurigaan. 18mm kan best voor een jong paard, anders zou ik de 21 mm watertrens nemen.

Afbeelding

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:15

Ik heb eens even voor je in mijn Sprengerinfo gekeken, en in de dikte die jij wilt zijn er inderdaad geen HS dubbelgebroken bustrenzen. Nu is het zo dat het niet per definitie is dat een dikker bit ook zachter inwerkt in de paardenmond. Er is destijds een onderzoek geweest en het blijkt dat een 18 mm dik bit veel beter past in de mond van een paard dan die van 21 mm. Een dik bit geeft al snel een te volle mond.