Paarden in de bosbouw

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

smiley

Paarden in de bosbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 14:51

Ik ben op zoek naar iemand die dit nog beoefend. Vanuit school willen we hier graag eens naar gaan kijken (excursie). Helaas wordt het niet veel meer beoefend en is het best lastig om iemand te vinden.

Wie weet wie ik zou kunnen bellen?

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:04

Staatsbosbeheer?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:22

ik weet dat er een aantal mensen boomslepen met paarden, ze doen het veel met Fjorden, maar in Nederland zou ik zo snel niet weten wie en waar.

In Oostenrijk weet ik het precies, maar dat is een beetje ver weg voor je denk ik.

Ik ga even informeren bij het Norikerstamboek of zij iets weten, kan een paar dagen duren voor ik reactie heb

mellon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:25

In de veluwe zit een man die heeft ook shires en belzen kan even niet op zijn naam komen als ik het weer weet post ik het.
Hij heeft ook Shires ter dekking misschien even googelen.

Ruga

Re: Paarden in de bosbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:35

Hier bij ons (België) worden nog redelijk wat trekpaarden in de bosbouw gebruikt. Gewoonlijk in de Ardennen, op de steile hellingen, maar er is ook een vereniging die demonstraties geeft gevestigd in de buurt van Brussel.
http://www.chevaletforet.be/ Heel erg de moeite om mee te maken!

smiley

Re: Paarden in de bosbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 17:19

Staatsbosbeheer heb ik al gebeld, van hun heb ik een tel. nr. gekregen van een man die het veel gedaan heeft maar hij is met pensioen. Van hem heb ik ook weer een telefoon nr. gekregen dat probeer ik vanavond even.

Hoop dat ik nog wat kan vinden. Het mag ook niet te lang reizen zijn vanaf Nijmegen, denk aan max. 1,5 uur. Bedankt voor de moeite iig. als jullie nog wat vinden hoop ik het te horen

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:13

mellon schreef:
In de veluwe zit een man die heeft ook shires en belzen kan even niet op zijn naam komen als ik het weer weet post ik het.
Hij heeft ook Shires ter dekking misschien even googelen.

Hazeleger die zit in Lunteren

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:54

in 2004 heb ik bij de nationale tentoonstelling in Den-Bosch een man gesproken die dat nog deed. hij heeft mij toen gevraagt of k het leuk vond een keer te komen kijken/rijden. helaas is dat er nooit van gekomen. zijn tel nummer heb ik hiet nog wel als het goed is. dus roep maar als je hem wil Amy!