Ervaringen met de nieuwe kk bitten uitwisselen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Ervaringen met de nieuwe kk bitten uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 10:33

Sprenger brengt nu ook dit bit op de markt:
Afbeelding
Werkt deze nu beter dan de gewone kk ultra? Ik heb een gewone kk ultra en mijn ervaring is dat de meeste paarden er goed op lopen, maar dat sommigen liever een enkelgebroken watertrens hebben.
Ik vraag mij af of je wel wat merkt van dat nieuwe 'ronde schijfje' in de olijf.
Mag je er ook mee starten op wedstrijden? (het is toch feitelijk een gewone dubbelgebroken watertrens zonder hefboomwerking?)

En dan dit bit? Is dit ook weer beter dan de gewone kk ultra?
Afbeelding

Zelf heb ik 1 paard een tijdje met dit bit gereden (turnado):
Afbeelding
Dit is een enkelgebroken watertrens van aurigan waarbij het knikpunt in het midden iets anders is t.o.v. de conventionele watertrensen. Voor het paard dat ik toen reed was het een fijn bit, maar de dubbelgebroken kk ultra was nog fijner. Maar voor mijn gevoel had ik net zo goed een gewone watertrens van aurigan kunnen lenen. Het paard heeft een gevoelige mond, maar weinig ruimte. Een dikke bustrens (2.5 cm dik) was een heerlijk bit voor dit paard, maar ze kon haar mond niet meer dichtdoen dan. Een gewone watertrens (lichtgewicht) van rvs leek wat te licht. En daarom dus een aurigan geprobeerd (zwaar, massief). Maar zelf had ik eerder het idee dat het gewicht+ materiaal gewoon prettiger was dan dat het model van het bit het deed. Op de kk ultra 18 mm loopt ze beter, hier kauwt ze meer op.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:04

die 2e lijkt mij wel wat... een bus ligt mooi stil in de mond, hij is anatomisch gevormd én dubbelgebroken.
jammer dat hij te duur is om maar even te proberen

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:23

Die 2e lijkt verdacht veel op de Myler bitten . Ik heb een dubbelgebroken K&K gehad, maar mijn paard loopt 10 x fijner en beter op zijn Myler bit. De schuimvlokken vliegen er nu vanaf, dat was eerst niet zo.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 13:58

whoei! ik kon mijn net gekochte en net te kleine KK bit toch ruilen zonder bonnetjes en ze hebben nu de dynamic voor mij besteld.
ben zeer benieuwd!

#Ymke#

Re: Ervaringen met de nieuwe kk bitten uitwisselen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:00

ik had dat bit met het rolletje erin voor mijn merrie, dat was niet zo geslaagd. Dat is nogal een heethoofd en die was zo aan het klieren met dat rolletje.. Ik heb nu een gewoon dubbelgebroken K&K bitje erin en dat gaat 10X beter!

Mijn ruin loopt ook op een gewone dubbelgebroken K&K en loopt hier super op!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:53

Ik heb de dubbelgebroken K&K Conrad Ultra een tijdje naar alle tevredenheid gebruikt en ben toen de WH Ultra gaan proberen (de bovenste met rolletje). Vic reageert daar nog veel beter op, het schuim vliegt af en toe letterlijk om mijn oren.

Velvet wordt gereden met de Turnado en daar zijn we ook heel tevreden over, ze reageert daar weer prettiger op dan de K&K Conrad Ultra.

Sjel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:31

LiSSy schreef:
whoei! ik kon mijn net gekochte en net te kleine KK bit toch ruilen zonder bonnetjes en ze hebben nu de dynamic voor mij besteld.
ben zeer benieuwd!

Ben er wel benieuwd naar, laat je het weten hoe die bevalt?
Hoeveel is dit bit in € ?

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:31

bij mijn ruitersportzaak is hij 80 euro. bij ooteman hebben ze hem voor 76 euro

Sjel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 13:42

Wil je me op de hoogte houden, hoe die bevalt?

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 19:36

De WH ultra (met dat rolletje) heb ik nu op proef om een keer te proberen. Ben dus benieuwd of er verschil is tussen een gewone kk ultra en de WH ultra. Beide bitten hebben dezelfde dikte, dus echt alleen het rolletje is anders.
Ik was niet op zoek naar een ander bit, maar had het er met iemand over. En die persoon was dus heel enthousiast. En zodoende kwam het aanbod om het een keer te proberen.

DinkeyGirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:15

€76 voor die dynamic vind ik nog meevallen, de oude bustrens van K&K was €106!

Ben ook erg benieuwd naar hoe de dynamic bevalt, als ik ooit weer een nieuw bit nodig heb, ga ik voor deze!

Babsie_Jana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:22

Heey!
ik ben totaal niet erg bekend in de bitten wereld en rij ook met een gewone bustrens geloof ik maar wat een kk bit in? Want ik hoor er best goede verhalen over.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 11:33

Babsie_Jana schreef:
Heey!
ik ben totaal niet erg bekend in de bitten wereld en rij ook met een gewone bustrens geloof ik maar wat een kk bit in? Want ik hoor er best goede verhalen over.

Als een gewone bustrens bevalt, dan is op zich het wisselen van bit niet nodig. Je zou een keer een kk bit kunnen lenen van iemand. De prijs is zodanig dat je zo'n bit alleen maar aanschaft als het ook echt een fijn bit is voor je paard. De meeste paarden lopen goed op eeen kk ultra dubbelgebroken.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:25

DinkeyGirl schreef:
€76 voor die dynamic vind ik nog meevallen, de oude bustrens van K&K was €106!

Ben ook erg benieuwd naar hoe de dynamic bevalt, als ik ooit weer een nieuw bit nodig heb, ga ik voor deze!

officieel is het een Dtrens, dat schijnt nog weer wat anders te zijn

ik houd jullie op de hoogte iig!

DinkeyGirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 10:53

Hej ja ik zie het nu! Die bustrensen zijn echt ZO duur! Nou ja, ben nog steeds geinteresseerd hoor

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 17:28

Hallo ff een vraag ik rij mijn merrie opeen dikke bustrens, gewoon één van 2 tientjes of zo , maar ze is best sterk en niet zo makkelijk na te rijden en ik zou graag hebben dat ze wat meer afkauwt, dus hier mijn vraag wat raden jullie aan

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 20:29

Mayday, je zou een wat dunner bit kunnen proberen. Voor sommige paarden zijn die dikke bitten te dik. Enkel gebroken of dubbel gebroken, dit is iets wat je zelf moet uitproberen. Probeer eens een keer een bit te lenen.

Ik heb ook de WH ultra geprobeerd. Eigenlijk merkte ik totaal geen verschil met de gewone kk ultra.

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:33

Mijn jonge paard liep bij de vorige eigenaar altijd met zo'n bitje als op de eerste foto. Ik heb hem daar toen we gingen kijken ook een paar keer mee gereden. Toen we hem kochten hebben we hem gewoon een simpel dubbelgebroken watertrensje in gedaan (wel hetzelfde materiaal). Het maakte met hem helemaal geen verschil.

Wat mij betreft is er dus geen spectaculair verschil.

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 00:07

ik heb zelf ook de k&k dubbelgebroken bit vna sprenger 18mm dik en daa rloopt hij goed op..

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 12:06

Emaartje schreef:
ik heb zelf ook de k&k dubbelgebroken bit vna sprenger 18mm dik en daa rloopt hij goed op..

Dan is dat toch goed? Ik merkte dus geen verschil met die WH ultra (met dat ringetje). Ik breng dat bit weer terug en blijf gewoon met de gewone kk ultra rijden.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 12:06

germie schreef:
Emaartje schreef:

Dan is dat toch goed? Ik merkte dus geen verschil met die WH ultra (met dat ringetje). Ik breng dat bit weer terug en blijf gewoon met de gewone kk ultra rijden.

maar zou je daar in 1 keer al verschil in moeten merken dan?

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-06 12:11

LiSSy schreef:

maar zou je daar in 1 keer al verschil in moeten merken dan?
[/quote]
Als het DE oplossing is wel. Ik had geen problemen met een gewone kk ultra, maar kon toevallig de wh ultra uitproberen. Dit heb ik dus gedaan. En ik merkte echt geen verschil. Terwijl ik bij de Turnado juist een negatief verschil merkte bij het paard waar ik het geprobeerd heb (ik ken ook een paard dat heerlijk op de turnado loopt).
Sommigen zeggen dat je een paar keer moet rijden voordat je merkt of het bit geschikt is, maar als ik de eerste keer niets merk, dan zie ik de noodzaak om dit bit aan te houden niet in.

vivian001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:10

Ik heb de Dynamic nu een ruime maand in gebruik en bevalt heel goed.
Het bit ligt stil/rustig in de mond. Sluit mooi aan. Mijn paard knabbelt er rustig op en heeft daardoor een mooie schuimrand om de lippen. Het is een smal bit (14mm) maar ik heb niet het gevoel dat hij scherp inwerkt. Mijn idee is ook dat handgebruik de scherpte van je bit bepaald Mijn paard heeft ook een kleine mond met weinig ruimte en deze dikte is voor haar ideaal. Ik rijd er een groen paard mee en die heeft een super gevoelig mondje en dat wil ik ook zo houden. Denk dat het met dit bit ook gaat lukken.

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:25

Ben hier wel benieuwd naar, ik heb nu een nieuw koperkleurig bitje met 80% aurigan, nog ongebruikt.. Maar ik ben erg benieuwd hoe bevalt

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:14

Ik schop het topic even omhoog.. Ik ben wel erg benieuwd wie dit bit(die dynamic) in gebruik heeft inmiddels?? Ik heb er zelf naar gekeken en hij lijkt mij eigenlijk heel fijn.. Mijn beide paarden hebben kleine mondjes, weinig ruimte.. Ik heb nu voor allebei een K&K conrad ultra, maar toch wil ik wat anders proberen...