Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Kris25 schreef:En hoe weet je zo zeker dat het niets lichamelijks is?
Nimmedor schreef:Kris25 schreef:En hoe weet je zo zeker dat het niets lichamelijks is?
omdat het paard pasgeleden nog gekraakt is en die vrouw zei dat het paard van zichzelf erg los in zijn lichaam is en weinig vaste punten heeft. En het zadel ligt als een huis, speciaal aangemeten. En ik werk mijn hele leven al met paarden en heb wel vaker van die brutale vlegels gekend, alleen deze kan zo verschikkeling extreem bokken...
Met longeerlijn en zweep doen we morgen, dan heeft hij niet de kans de hele bak door te bokken.
Nimmedor schreef:zijn vader staat ook bekend om zijn 'aparte karakter'
broadway schreef:als een paard altijd vrijwillig meewerkte is dat bij mij al een teken dat er iets mis is!!!! Of in het trainen.....of psychisch.... of lichamelijk.....!
Denk erom, het laatste wat een paard doet om je te vertellen dat hij het niet prettig vind, of niet snapt, dus dat er wat is is zich achterover laten vallen......Ik kom bij veel paarden met hetzelfde verhaal met dezelfde opmerking, doet zijn vader ook....of zit in de kop.....en dan is er wel degelijk een probleem,( ik doe massage, fysiotherapie en longeerwerk) heb je foto's bekeken.....waarom is hij iets verkort achter zijn lendenen (boven zijn heup)??? Dit kan al een reden zijn om te bokken en te steigeren!!!!
Nimmedor schreef:Ik bekijk hem vandaag eerst aan de longeerlijn, en dan dus met longeerlijn en zweep, ik laat horen hoe het ging
hij heeft het niet meer gewonnen 
meiske16 schreef:Ik had anders nog als tip: Voor de tijd even longeren. Zodat je paard even flink uitspatten kan,waarna je er zelf op kunt gaan zitten en wegrijdt.

heb er ook niks op tegen hoor!

Nimmedor schreef:ik ben niet zo van het NHheb er ook niks op tegen hoor!
Maar als ie het doet, krijgt hij wel een flinke tik jah.
Maar probleem is opgelost