Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
(heb ervaring
)
). Verder vind ik hout altijd een mooi gezicht..maar de duurzaamheid daarvan, of goede merken..geen idee

DeBooy schreef:houten weidepalen met 4 stroken breed wit lint zou ik doen..
Er moet wel een draad door dat lint zitten zodat er stroom op kan
, maar geen onderhoud, niet rotten, veilig en mooi (maar dat is mijn mening
)

Sugarmiss schreef:Kwaliteit kost helaas altijd geld, maar een goed hek gaat een leven lang mee en bij eventuele verkoop van het huis behoud het ook zijn waarde.
Mijn keus zou zijn:
- Zwarte kunststof palen 10x10cm, 150 cm bovengronds.
- groen geplastificeerd gaas 5x5cm
- 2 rijen stroomdraad; 1 op 70 cm (tegen het schuren) en 1 op 150 (tegen het over het hek heen hangen). Het draad kan van ijzer zijn, maar een simpele dunne stroomdraad is ook voldoende.
Kost waarschijnlijk een vermogen, maar geen onderhoud, niet rotten, veilig en mooi (maar dat is mijn mening
)
Een andere oplossing is:
Vraag bij je gemeente of ze zoiets kennen als een buitengebied beplantings plan. Hier bij mij kun je nl gratis bomen en struiken krijgen om een perceelafzetting te maken.
Past beter in het aangezich van een buiten-omgeving en is goed voor de vogeltjes etc.
Een meter voor die bomenrij zet je dan een simpeler omheining neer met 2 of 3 stroken ijzerdraad met stroom erop.
Persoonlijk zou ik langs een openbare (drukke) weg nooit een hek willen hebben waar een paard doorhaan kan komen (houten planken of schriklint).
Verder zou ik bij gebruik van schriklint op de onderste nooit stroom zetten. Ik ken paarden die bij het rollen met hun benen hierin verstrikt raken en afgemaakt moesten worden omdat door het stroom ze in paniek raakten en de benen kapot trokken.
Sowieso is het gebruik van 'snijders' aan te bevelen om de xx meter bij gebruik van schriklint.

LoveMyNonny schreef:Da´s trouwens nog best duur hoor, volgens mij.