Kosten aan voer en stro per maand?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Martine_

Kosten aan voer en stro per maand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 20:16

Hallo!

Wij gaan binnenkort verhuizen en paarden aan huis stallen. Nu willen we een begroting maken en vragen wij ons af wat het 'onderhoud' nou kost per maand. Daarmee doel ik op krachtvoer, hooi, stro of vlas.
Ze krijgen 2 kilo basisbrok per paard. (2 paarden)

Ik hoop dat je me kunt helpen,

Martine

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:41

je voer kan je opvragen bij een site, gewoon even een mail sturen of soms staat het er op. hooi kost meestal 2 of 3 euro per kleine baal. stro is meestal duurder, dat durf ik niet te zeggen en vlas weet ik niet.

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:45

Poe, dat verschilt denk ik waar je je spullen vandaan haalt. Mijn paarden staan op vlas, is wat duurder, maar je doet er langer mee. Dus eigenlijk ook weer goedkoper. Verder gaat er bij ons meer dan een baal hooi per dag doorheen (2 paarden + 2 pony's, en alleen in winter). Biks is ook maar net wat voor soort biks je haalt. Bepaalde 'merken' voer zijn weer duurder dan andere. Kuil is duurder dan hooi dacht ik. (ik zelf ben ook voorstander van hooi, van kuil worden ze vaak wat dik, en hooi kun je de hele dag door geven).

Kijk het gewoon even na, vraag bij mensen na hoeveel ze voor hun kuil/hooi/stro/vlas vragen.
Succes

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:48

Bij ons:

klein baaltje hooi: € 2,30 p/s. ± 200 pakken per jaar voor 2 paarden.
klein baaltje stro: € 1,- p/s. De paarden krijgen een halve plak per dag (over het vlas).
Vlas: €4,85 p/p (aanbieding) 5 pallets per jaar (90 pakken) (voor 2 paarden).
€ 7,53 per zak Havens draversbrok (25 kg)
€ 9,- per zak Havens sportbrok (25 kg)
€ 9,- per zak Muesli (25 kg)

Vergeet niet dat je ook de mestbak moet leegmaken, het gras moet verzorgen, de draad moet maken als die kapot is, enz, enz, enz.

esmeejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:52

Verschilt helemaal per jaargetijde en bij wie je het haalt boer is meestal net zogoed als groot veevoer bedrijf maar wel goedkoper! maar in de winter is het super duur! Maar stro zit meestal rond de 1euro en hooi rond de 1,20

_Martine_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 20:55

@Hollybolly: Dankje!

@Rupsje: ja bedankt! dat van dat kuil, dat paarden daar dik van worden heb ik weleens eerder gehoord ja. En hooi is goedkoper

Vonnie84: Bedankt!, hier heb ik wat aan! ik zal het even op een lijstje zetten. Weet je misschien ook hoeveel het kost om de mesthoop te laten legen?

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 00:05

Bij ons kost het 50 euro. En dat doen we 2 keer per jaar. Maar goed, ik weet zo niet de maten van de mesthoop. Bovendien gooien we daar ook vaak afval uit de tuin op.

stefje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 00:12

Bij mij is kuil zeker goedkoper dan hooi. Ik betaal voor een groot blok nu 25 euro, voorheen 30 euro. Doe er een maand mee, met 2 paarden. Hooi baaltje of 3 per week a 4,50 euro gemiddeld, da's een stuk duurder. Stro koop ik zeer groot in, als je die balen kwijt kunt vlakbij je boxen (ik koop ze nu per 6 tegelijk = 6 maanden in de winter bij 2 paarden fulltime op stal) is dat geweldig want dat scheelt je heel veel kosten. Van die gigantische balen, via fa. Stouten in Zeeland.