last van de honden op stal..wat te doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

last van de honden op stal..wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 19:09

*weet niet of het hier goed staat*

Het zit dus zo; op stal hebben ze ongeveer 15 honden lopen (allemaal windhonden en duitse herders enzo, niet t leukste ras ).
Ik ben nooit bang geweest voor honden maar bij deze als ze los lopen (dat is altijd als de staleigenaresse er is en dat is vaak als ik net aan kom fietsen ) dan komen ze blaffend op me af, en dat is niet echt een pretje natuurlijk maar niet echt een ramp want ze doen voor de rest niets. Ik kom nu al bijna een jaar daar op stal en ze zijn nu wel aan me gewend(ik kom er maar 2 x per week(. Zaterdag kwam ik op stal en nu hebben ze er ook een jonge duitse herder loslopen! Die kwam al gelijk blaffend achter me fietsje aan. Oke hij moet even aan me wennen want hij had me nog nooit gezien. Vandaag was ik eerder op stal en ze liepen niet los. Toen ik net weg wou gaan kwam de eigenaresse, nja die herder komt even leuk springend naar me toe toen ik me kruiwagen aan het legen was en liep weer weg. Nu fiets ik WEG van stal en hij kom blaffend naast me rennen de eigenaresse haalt em niet eens trug (ja na 100 meter ofzo) en ik ben me dood geschrokken! T is gewoon niet leuk meer zo voor mij om naar stal te gaan maar ik ga dus echt mn verzorgpaard niet opgeven voor die r*tbeesten! Wat moet ik doen? Is het redelijk om te vragen of ze ze bij ze wil houden als ik aankom/wegga?! (btw k praat eigelijk nooit met haar alleen af en toe "hoi") En wat vinden jullie hier nou van, ik bedoel je ziet toch dt ie blaft enzo dan roep je em tog even trug
Ik vind t zo echt niet leuk meer om naar stal te gaan..

(sorry voor t lange verhaal, maar ik zit er echt mee)

Miran88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:13

heey mies,
Ik vind het gewoon raar dat ze die honden los laten terwijl ze weten dat ze zo zijn.
majah je kan fire daarvoor niet opgeven hoor!!!

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:15

Hoi,

ik denk dat er niets anders op zit dan het er met die eigenaresse over te hebben. Misschien wil ze de honden wel vastzetten als je komt of vasthouden als je weg fietst. Het ligt ook aan de persoon zelf. Sommige vinden het vervelend als hun hond achter mensen aan rent en springt en sommige vinden dit doodnormaal. Zelf vind ik honden ook leuk, maar ik heb het ook niet echt op vreemde honden. Het zou jammer zijn dat je door die honden niet meer naar je verzorgpaard wilt, dus ga eens praten met die eigenaresse!!! Succes en laat even weten hoe het ging!!!

SpikkelFire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 19:22

Idd, als het zaterdag nog een keer gebeurt ga ik er echt wat van zeggen!

/edit; spelfoutje

xxkimmyxx

Re: last van de honden op stal..wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:30

ik ben net nieuw op mijn stal en gisteren toen ik alleen in de gang wandelde kwamen de 2 stalhonden mijn eerst gewoon achtervolgen, maar opeens begonnen ze te grommen en echt eng te doen. ik was wel effe bang hoor! ben gewoon rustig weggegaan en aan de staleigenaar vertelt, en bij ons stoppen ze als je hun naam luid en boos roept, maar weet niet of dat bij jou zo zou zijn. als ze me gewend zijn zal het soiso ook beter gaan.

SpikkelFire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 19:49

Idd, mijn moeder zei ook al dat die herder aan me moest wennen..mja om em nou te laten wennen doordat ie telkes bijna in mn been hangt

xxkimmyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:06

ik vind het in ieder geval gevaarlijk, ze hadden men vader vertelt dat hij in het begin moest oppassen omdat hij er voor de honden verdacht uitzag (nogal groot en stevig en altijd zijn hoed op ) maar dat ze tegen mij zeker niet vies zouden doen(ben helemaal niet groot en nog maar 14). maar als er ineens zo'n grote zwitser voor je staat te grommen en bijna wil aanvallen en zijn vriendje komt eraan en begint ook te grommen ben ik toch helemaal niet op mijn gemak! ik heb zelf een hond en ben normaal niet bang van honden maar als je zoiets ziet ben je automatisch wel bang denk ik. ik zou er in ieder geval toch iets van zeggen, heb ik ook gedaan, niet dat ze er iets aan gedaan hebben, maar ze hebben me wel tips gegeven.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:13

als ze alleen maar blaffen is het toch niet zo erg?
Als ie achter je aan rent en (waarschijnlijk speels) in je broek hangt kan je het beste even stoppen en je stem opheffen, pak hem bij zijn nekvel ofzo. Gaat ie waarsch wel even piepen, maar dat is normaal. Dan gewoon weer wegfietsen.

Dan houdt ie vanzelf op. Ik vindt het wel jammer dat de staleigenaresse haar eigen pup niet opvoed, maar goed.

Mijn hond blaft ook naar vreemde mensen, als ze teminste te dicht in de buurt komen. Hij loopt ook gewoon los op stal, ik weet zeker dat ie niets doen.

Ik snap alleen niet waarom je zegt dat windhonden en duitse herder geen prettige rassen zijn? Zijn gewoon lieve honden hoor, het zijn geen honden gefokt voor gevechten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:17

je stem verheven werkt het beste in zo'n geval. Gebruik commando's als Terug, Zwijg, Blijf desnoods leg je ze af en laat je ze daar liggen. De meeste honden kennen deze commano's wel, en wat ik vanonze duitse herders weet luisteren ze vrijwel naar alles en iedereen die een duidelijk commando geeft.

paardjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:21

buxis pakken en schieten hahaha nee :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:28

Ik denk dat je er weinig van zeggen kan.Het is die mensen hun eigen stal en het zijn hun eigen honden.De eigenaar van je verzorg paard heeft er blijkbaar geen problemen mee ,anders was hij er niet gaan staan.
Het enige wat je zou kunnen proberen als ze weer achter je fiets aan rennen is een plantespuit in je handen en schieten met water veel honden hebben er een hekel aan.En anders te voet het erf verlaten met je fiets aan de hand.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 20:36

[quote="silvana"]Ik denk dat je er weinig van zeggen kan.Het is die mensen hun eigen stal en het zijn hun eigen honden.quote]

Idd, dat vond ik ook al..de meeste hebben er geen last van omdat die er al jaaaren komen (net als de eigenaresse van mn vzorgpaard)
Ik kijk zaterdag wel hoe t gaat en als ze echt gaan bijten zonder reden ga ik wel ingrijpen!

Ik vind persoonlijk duitse herders niet echt prettige honden nee er zijn ook wel hele lieve bij hor! maar gewoon niet echt goede ervaringen mee

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:40

Je kan ook proberen vriendjes met ze te worden door hondekoekjes oid mee te nemen. Laat je ze eerst liggen en dan voer je ze een koekje. Na een paar keer gaan ze alvast liggen als ze je aan zien komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 22:09

Het nadeel van koekjes voeren ,is dat dan de honden juist opdringerig worden .Het beste is ze te negeren.Geen aandacht is niet leuk ,en dan gaan ze iets anders doen.Koekjes voeren kom je geheid niet meer van ze af dan blijven ze achter je aan komen.

Ik ben als kind trouwens aangevallen door een duitse herder (één die in de buurt losgebroken was )toen ik een jaar of 8 was.Onder tussen zijn we aan onze derde bezig(de rest is van ouderdom overleden) en echt het zijn schatten ,de onze komen dan zelfs nog uit werk lijnen.En het voordeel van zoveel honden is natuurlijk dat er weinig mensen het in hun hoofd zouden halen om er iets te stelen, dus je paard staat veilig.
Een enorm leuk dier trouwens ,ik kan me voorstellen dat je er gek op bent.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 22:48

Iemand die eigenlijk ook bang voor honden was deed het wel op die manier bij mijn herder; die ging al liggen als ze haar in de verte aan zag komen.

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 00:17

en even navragen of de eigenaar het goed vind dat ze dat doet.
TS zit op de fiets en eigenlijk "winnen" de honden hun 'spel' telkens weer, of ze stapt af of ze 'vlucht' uit zicht van de honden.
met de staleigenaar/honden eigenaar overleggen is, denk ik, de beste optie, en dan vooral vertellen dat je bang bent en het eng vind.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 07:34

Op de manege hadden we ook een hond die zo deed. Eerst waren en twee honden, die liepen daar altijd maar wat, die keken niet op of om naar mensen.
Toen kwam er een jonge hond bij. In begin was hij wel lief, maar toen hij groter werd was hij niet zo lief meer. Ik liep een keer langs hem en zo maar uit het niets beet hij mij. Ik had gelukkig dikke kleren aan.
Bij meer mensen en ook kinderen deed hij dit, toen is hij weggegaan. Zulke honden zijn niet geschikt voor een plek waar veel mensen en kinderen zijn.

Ik zou dus iig met de eigenaar gaan praten. Hij weet waarschijnlijk niet dat jij er bang voor bent. Dan kan hij als hij ziet dat je er bent opletten dat de honden even bij hem blijven.

Riddikulus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:29

Ik las in dit toppic ergens dat je het beste dominant over de honden kunt zijn door ze in hun nekvel te pakken en met een ferme stem tegen ze te spreken. Dit lijkt mij niet de beste oplossing. Zoals je zelf al te kennen hebt gegeven ken je de honden verder niet. Als jij dan als vreemde ze zomaar in het nekvel pakt (zeker bij een herder, waarvan je zelf al zegt dat hij wel eens naar je hapt) heb je natuurlijk kans dat die hond nog aggressiever wordt. Jij bent immers de baas niet en je bevind je op relatief vreemd terein, en wat nog belangrijker is: ZIJN terrein.

Wat ik je aanraadt om te doen is kijken of er nog andere mensen op stal zijn met hetzelfde probleem. Kijk wat zij hebben gedaan, want het gaat om dezelfde honden. En als je niemand vind, denk ik dat je naar de eigenaresse moet gaan. De stal is een openbare gelegenheid, en je moet je niet bellemmerd voelen door die honden. En uiteindelijk kent de eigenaresse de honden het beste en weet dan automatisch ook wat je hebt beste kan doen.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:43

Onze hond is ook erg waaks, hij blaft enorm hard en loopt met elke auto of fietser blaffend mee. Onze oprit is 300m dus hij ziet zijn slachtoffers van verre al aankomen...maar hij heeft verder geen kwaad in zijn zin, het is een waakhond, hij doet nu eenmaal zijn werk. De mensen die hem negeren of even aanhalen zijn ook zo van hem af.

Misschien zou je het kunnen aankaarten, maar om eerlijk te zijn zou ik mijn hond ook niet voor iedereen steeds opsluiten

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:50

probeer ze te negeren en voorla niet recht aan te kijken. Doe gewoon als of je ze niet eens ziet staan. Hoogst waarschijnlijk vinden ze je dan niet ofnauwelijks nog interessant. Het is wel lastig omdat t de honden van de staleigenares zijn. Maar vaak klopt het gezegde wel: blaffende honden bijten niet maar helaas gaat niet altijd deze vliegerop.

Sterkte ermee!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:52

Proberen met je lichaamstaal die honden weg te sturen

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:04

RUBYWHITE schreef:
Onze hond is ook erg waaks, hij blaft enorm hard en loopt met elke auto of fietser blaffend mee. Onze oprit is 300m dus hij ziet zijn slachtoffers van verre al aankomen...maar hij heeft verder geen kwaad in zijn zin, het is een waakhond, hij doet nu eenmaal zijn werk. De mensen die hem negeren of even aanhalen zijn ook zo van hem af.

Misschien zou je het kunnen aankaarten, maar om eerlijk te zijn zou ik mijn hond ook niet voor iedereen steeds opsluiten

Amen!

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:08

Ik heb 3 honden die erg waaks zijn. Ze bijten niet, maar kunnen wel dreigend overkomen maar ja daar heb ik ze (onder andere) ook voor.

Maar ik zou ze nooit op m'n eigen terrein opsluiten, omdat iemand anders er bang voor is.....
Als iemand ze eng vind dan kan ik die persoon eventueel uitleggen hoe ze de honden moet benaderen, maar als dat niet lukt dan is het jammer maar helaas voor die persoon die op mijn terrein wil komen.

Dit is niet vervelend bedoeld ofzo, maar mogelijk reageert de eigenaar van je verzorgpaard ook op deze manier. Iemand die 15!! honden heeft is waarschijnlijk stapeldol van die dieren en is mogelijk niet van plan ze op te sluiten.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:12

Ik zou even met de staleigenaresse er over hebben vertel eerlijk dat je wat bang voor de honden bent en dan kun je het er even over hebben mss heeft ze wel een tip voor je.Maar ze kan in iedergeval daarna wat meer rekening met je houden mss dat ze de hand dan wat eerder bij zich roept maar als jij niets zegt weet ze ook niet wat jij denkt en hoe jij je voelt wees dus eerlijk.

SpikkelFire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 13:22

Ik heb ook nooit gezegd dat ik wil dat ze ze opsluit! dat snap ik ook wel dat ik dat niet van ze kan vragen, maar ik bedoel ze ziet me aankomen fietsen en dan ziet ze dat die honden op me afstormen en dan kan ze ze toch wel even bij zich roepen dat is toch niet veel gevraagd..