idiote ram

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

idiote ram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 18:34

bij mijn bijrijdpaarden zit er dus een kudde schapen, samen met een ram
in de zomer is het geen probleem, dan worden ze niet gevoedert, en komen ze ook niet naar binnen
maar nu het winter wordt, en ze weer wat bijgevoedert worden, komt de rammelaar samen met de paarden naar binnen.
en hij valt me aan
longeren in de wei kan niet meer, want hij valt me aan
paarden vastbinden is zo vlug mogelijk proberen de deur dicht te doen
maar de paarden moeten vrij vlug aangebonden worden, of er is ruzie, en dan glipt het schaap soms mee naar binnen.
en hij geeft me dus kopstoten
hoe dit is ontstaan?
ik stond met een van de paarden in de stal
en wil passeren naast hem
plots geeft hij me een stoot in men knieholte
en ik geef een klap tegen zijn hoofd.
uiteindelijk heb ik achter het paard moeten vluchten, en over de deur kruipen
heeft er iemand een gedacht om dat te verhelpen?
castreren is geen optie => mijn schaap niet en het is een dekram
aparte wei ook niet => ik krijg al geen longeercirkel uitgezet, laat staan aparte weides, daarnaast houden de shapen de paardenwei proper

andere opties?
het moet wel van de eerste keer doeltreffend zijn, want ik wil niet weten wat er gebeurt als het niet lukt, ik moet nu al de mesthoop opvluchten...

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:35

Oeii ...
Tja een rot schop verkopen
Weet het ook niet.
Maar dat beest moet jij idegeval niet aanvallen

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 18:46

wel, rotschop verkopen heb ik geprobeerd na de klap
toen hij kwam bokken hem tegenouden en terugduwen: hij heeft meer kracht dan mij
schijnaanval doen: hij viel me ook aan
en helaas heb ik het onderspit moeten delven, een tenger 17 jarig meisje kan het niet halen tegen een volgroeide en in kracht van zijn leven ram

basje123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:50

Hoi,
Ik ken het:D Ik heb ook schaapjes..(had) nu heb ik er nog maar 3 maar ik had ook een ram.. Toen die kwam ging die ook zo beuken en aanvallen.. Ik ben met hem gaan spelen als hij mij beukte ging ik eerst achteruit en toen in een keer naar hem toen en toen ging ik met me been tegen hem aan en als tie dan op hield stopte ik ook en kreeg tie brokjes... Toen de fokker hem op kwam halen was tie heel lief en tam. maar daar voor pfff wat een beest:P
Veel succes nog;)
Groetjes Joyce

Caprice_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:02

ik heb ook zon vaag dier in de wei staan bij me verzorgpony's. hij ging je oowk aanvallen enzo... gelukkig zijn me verzorgpony's zo loef om mij te beschermen.. ze gingen hem slaan met de voorbenen en heel hard achterna rennen enzo.. nu doet ie 't soms nog.. wat oowk helpt is iets in de wei leggen waar ie zich op kan richten... kruiwagen bijvoorbeeld, kan ie mee klooien wat ie wil.. X marleen (suc6)!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:35

Je pakt een zweep en daar sla je m mee op zijn kop. Klinkt hard, maar het werkt. Wij hadden thuis ook een ram en die heeft mijn pa ook ineens een x onverwachts aangevallen (in het dekseizoen doen ze dit bijna allemaal) me pa is toen 1 x met een zweep (een lange dunne) erin gegaan en heeft m in de aanval een klap gegeven en hij stopte meteen. Verder moet je altijd op letten en mijn vader neem dan ook iedere x wel een stok oid mee.

Tatjanaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:47

Water! daar zijn die beesten schijtsbenauwd voor!
Neem een waterpistoolte mee

wyona

Re: idiote ram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:57

die op me werk heeft het maar 1x bij mij gedaan. ik heb me eige omgedraaid toen tie dat deed en achter hem aangehold en goed bang gemaakt met een hoop kabaal en zwaaiende armen. water zijn ze iid ook bang van.
is misschien een optie. je loopt de wei in met een emmertje water en ga direct op hem af. zodra hij in de buurt is gelijk die emmer over hem heen kieperen. dat een aantal keer herhalen als je de wei inkomt. misschien dat het dan over is
succes

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 12:23

het gedoe is ietwat opgelost:D
de eigenaar laat hem ophalen
ik heb de tips voorgesteld, maar hij zei van, dat helpt maar voor een keer, en eens of laatst pakt hij je terug
dus het is doei ram

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 12:28

tja wel goed dat de eigenaar de verantwoordelijkheid neemt voordat het egt een keer fout gaat. vind het wel zonde voor de ram. het beestje heeft er ook niet om gevraagd en wilt lleen maar zijn ooien en territorium beschermen. voor jou is het wel lekker igg

Kwanyin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 12:56

Ik heb een tijd geleden een gelijkaardig topic gezien. Daarin werd voorgesteld eens een waterpistool mee te nemen. Als de ram dan in de aanval ging, een flinke straal water ertegen. Hij scheen er erg onder de indruk door te zijn

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 13:08

Waterpistool is idd een goed idee. De meeste dieren hebben echt een hekel aan een waterstraal.

spatter

Re: idiote ram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 13:29

even nog een verdere tip
doe zo'n bok een bel aan, dan hoor je hem aankomen
meestal komen ze je van achter te lijf omdat ze toch wat schrik hebben
jij hebt dan ook nog tijd om te reageren en inderdaad hebben ze een hekel aan water
wat ook helpt is gelijk wat brok laten vallen als je er bent
hij legt dan de link van jou met brokjes in plaats van indringer
niet geven want anders valt hij je steeds lastig

als je wat meer lef hebt kun je hem een schop onder ze ballen geven of buik, dat is de enige plaats waar ze respect voor hebben
tegen de kop slaan werkt averechts, dan geef je aan dat je het duel aangaat met hem

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 14:42

als hij nog niet weg is wil ik het eens proberenmet een emmer water oid,
maar hij komt ook in de stal, en las ik de paarden gebionden heb, moet ik bijna naast hem passeren om naar de duer te raken
zelfs op 5 meter afstand komt hij me aanvallen...
hij stond onlangs op 20 meter van me, ik vangde een van de paarden, komt hij op me afgelopen om tegen me te stoten! (dan heb ik maar de mesthoop opgesprongen, waar ik dan nog bijna een van men laarzen kwijt was , en gewacht tot hij een van de stallen inging en dan de deur achter hem dichtgeklapt )

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:48

Als er een ram bij de schapen inloopt ga ik niet zonder een eind hout de wei in. Een beste klap op de kop willen ze nog weleens ontzag voor hebben.