Bach Bloesem bij stresskipje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Taffje

Bach Bloesem bij stresskipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 11:19

Kan iemand me iets vertellen over bachbloesem remedies bij paarden, het zal vast al wel ergens gevraagd zijn maar helaas kan ik niets vinden met de zoekfunctie...........
Vooral om stresskippen en beetje rustig te houden voor als ik op vreemd terein wil gaan rijden en niet de snelste tijd in een dressuurproef wil halen

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:42

rescue is daar erg goed voor. flesje kost 12 euro ongeveer en kan voor paarden woren gebruikt met dezelfde dosering als voor volwassenen (je kunt het zelfs voor planten gebruiken). 4 druppels per keer en geloof 4 maal daags. je kunt het op de lippen smeren, schoft, achter de oren en gewoon oraal gebruiken. zorg wel als je het oraal gebruikt dat het paard een "schone mond heeft (zover mogelijk) dus niet in combinatie met eten geven. als je meer wilt weten kun je me altijd even pb-en. ik heb namelijk de brochure ergens liggen die ik dan wel even opzoek voor je.

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:58

ik heb ook net rescue remedy gekocht, een spray (voor sam dan). omdat ik der binnen kort ga verhuizen zal ze hopelijk wat relaxter zijn....heb het nog niet uitgeprobeert.

Taffje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 13:05

Werkt het gelijk dan of heeft het bijvoorbeeld een paar dagen nodig?

@klomp: Weet je ook waar die brochure vandaan komt, kan ik die ergens bestellen?

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:11

Tavanta schreef:
Werkt het gelijk dan of heeft het bijvoorbeeld een paar dagen nodig?

@klomp: Weet je ook waar die brochure vandaan komt, kan ik die ergens bestellen?

rescue van bach is zeer veelzijdig en is dus ook zeker geschikt voor drukke paarden. ik citeer vanuit de brochure;

gebruik in noodsituaties;
Rescue Remedy druppels

ongeval, paniek, schrik, slecht nieuws, hyperventilaties, examens, stress, drukte, spanningen, kalmerend, etc.
dosering; 4 druppels in een glas water, kleine slokjes nemen totdat u de werking ervan voelt. daarna innemen naar behoefte. als er geen water beschikbaar is; 4 druppels op de tong doen. naar behoefte herhalen. de werking moet binnen een uur voelbaar zijn.
rescue remedy kun je daarnaast ook op de lippen worden aangebracht, achter de oren of op de slapen en de polsen.
de dosering is voor volwassenen, kinderen en dieren gelijk...zelfs voor planten.

rescue remedy is de orginelecombinatie van5 bach bloesems remedies;
* rock rose tegen gevoelens van paniek
*impatiens tegen ongeduld of irritaties
*clematis om helderheid van geest te ondersteunen
*star of bethlehem tegen schok en schrik
*cherry plum om kalm te blijven in momenten van radeloosheid

het adresvoor meer info;

TS Products
Gelreweg 9
3843 AN Harderwijk-NL
tel; 0341-427626
e-mail; info@products.nl
website; www.tsproducts.nl
zo ik hoop dat dit voldoende info is

Taffje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 17:29

Bedankt voor de info, klinkt goed, is misschien toch de moeite waard om eens te proberen!

mammaslamma

Re: Bach Bloesem bij stresskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:31

Ik hebeen week of 2 geleden ook een topic hierover gestart, en daar kreeg ik de tip om Pavo nerv control te gaan gebruiken, wie weet ist ook wat voor jouw paard!
Tot nu toe gebruikte ik ook bach bloesem, had het idee dat het wel werkte, maar dit lijkt me handiger te doseren, door het eten, dus vanaf morgen ga ik het proberen, i.i.g voor minstens 3 weken, dan moet je het merken!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 20:43

Ik gebruik nu ook Nerv Control, ik was/ben verbaasd over het resultaat, ze is een stuk rustiger geworden, vooral in haar reacties (schrik vooral), ze krijgt nu nog een keer per dag een schepje. Het duurd inderdaad wel een paar dagen voor je resultaat hebt.
Maar ik was aan het kijken naar iets wat niet continue gegeven hoeft te worden maar alleen voor "prikkelende" situaties.

Overigens, mocht de Nerv control bevallen en je wilt het langere tijd gebruiken, het scheelt enorm in prijs om een emmer te kopen!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:53

Ja, dat ga ik ook doen, maar 4 kilo kost gelijk 85 euro, dus eerst maar even proberen...........
Ik doe zelf trouwens ook een paar druppeltjes vtv innemen, scheelt vast als we allebei relaxt zijn, je probeert van alles.
Zo ga ik ook beginnen met onderhoudsbrok ipv conditiebrok,zit ook weer minder in, ben benieuwd of ddit allemaal werkt.

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 22:00

Ooh verschrikkelijk, nog iemand met zo'n stresskikker! Met dit weer durf ik amper te rijden!
Ga voor mn wedstrijden ook de bachbloesems proberen denk ik ..
Heb nu ergens equi nervo in de kast staan, nog nooit gebruikt. Iemand hier misschien toevallig ervaring mee?
Anders misschien toch maar aan de Nerv Control

Ik geef momenteel helemaal geen brok, na het werken wat muesli als beloning, en gewoon wat meer hooi. Hij lijkt nog prima gezond (of is dit niet voldoende?)

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 01:00

PinkiiY schreef:
Ooh verschrikkelijk, nog iemand met zo'n stresskikker! Met dit weer durf ik amper te rijden!
Heb nu ergens equi nervo in de kast staan, nog nooit gebruikt. Iemand hier misschien toevallig ervaring mee?

Ik geef momenteel helemaal geen brok, na het werken wat muesli als beloning, en gewoon wat meer hooi. Hij lijkt nog prima gezond (of is dit niet voldoende?)

dit doe ik ook hoor, ze krijgt nu nog een klein beetje aan voer omdat de andere paarden ookgevoerd worden, maar alsik verhuis van stal gaat ze naar alleen hooi en zolang ze er goed uit ziet, en voldoende hooi tot haar beschikking heeft is het prima!

Jakary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 01:06

ik geef die zenuwpees van mij ook pavo nerve control, elke dag drie schepjes

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 01:11

en waar koop je dat?

Jakary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 01:16

bij elke pavo-verdeler. Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier in de buurt is een soort agrarisch centrum waar ze het verkopen en dan nog twee ruitershops waar ze het ook hebben.
Je kan ook eens kijken op de site van Pavo en dan bij verdelers of dealers of zo

Jakary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 01:17

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 01:26

oke, bedankt ga ff kijken

Taffje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 09:00

Ze krijgt van mij een beetje basisbrok met een schep Pianissimo van Cavalor, en dan een beetje Nerv Control.

Xanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:36

loutjuh schreef:
PinkiiY schreef:

dit doe ik ook hoor, ze krijgt nu nog een klein beetje aan voer omdat de andere paarden ookgevoerd worden, maar alsik verhuis van stal gaat ze naar alleen hooi en zolang ze er goed uit ziet, en voldoende hooi tot haar beschikking heeft is het prima!

Okee dan is het goed!