voorpluk invlechten op wedstrijd??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Safiralief

voorpluk invlechten op wedstrijd??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 22:52

Hallo allemaal,

Ik twijfel zelf een beetje of ik tijdens de wedstrijden de voorpluk van mijn friese merrie moet invlechten of juist moet loslaten.
Haar manen doe ik in een hengstenvlecht omdat ze niet zo heel veel manen heeft, maar vinden jullie dan dat ik de voorpluk ook moet vlechten of juist los moet laten???

Hoop wat eerlijke meningen te krijgen.

Groetjes Safira

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:53

licht er aan wat bij je paard mooi staat heb je een foto van het paard?

marsss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:55

hmm van een fries zou ik hem persoonlijk los laten

Nannes

Re: voorpluk invlechten op wedstrijd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:56

Als ze een erg dikke voorpluk heeft zou ik het niet doen, dan is het net alsof ze een bloemkool tussen der oren heeft zitten.
Zelf liet ik het altijd los, bij wie dan ook. vond ik mooier maar dat is per persoon verschillend natuurlijk.

Safiralief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 23:04

Afbeelding

Hier een foto van haar voorpluk.

Safiralief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 23:06

En op deze foto kan je haar manen wel zien.

Ik doe er een hengstenvlecht in omdat ze nog wat bruine stukken erin heeft en ik vind ze eigenlijk niet lang genoeg om los te laten hangen, of vinden jullie dat ze wel los moeten???

Afbeelding

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:25

Rij zelf 2 friezen.allebei nog hengst.De een heeft hele lange volle manen.Doe er altijd een hengstevlecht in.Vind ik mooier.Hij heeft een heel mooi front dus dat is dan beter te zien.Mocht je paard een iel nekje hebben dan kan het handig zijn om de manen los te laten om het als het ware te verdoezelen.Hij heeft een voorpluk waar de meesten jaloers op zijn.Maar doe altijd een knot ervan maken.Hij heeft ook een heel sjiek hoofd.Het staat hem echt heel mooi.De andere hengst heeft wel veel manen maar niet zo lang.Doe er toch een hengstevlecht in.De voorpluk doe ik ook.Hij heeft een heel aansprekelijk hoofd.Dus het past ook bij hem.Je moet echt uit proberen wat mooi staat bij je paard.Een vriendin van mij heeft een fries met heel veel behang.Echt mooi om te zien.Zij laat de voorpluk los.De reden hiervoor is omdat hij een mooie voorpluk heeft maar vooral omdat hij een heel grof/groot hoofd heeft.Het hoofd klopt wel bij het paard maar het schrikt mensen vaak af.Ze vinden hem altijd eng.Slaat nergens op maar zo'n uitdrukking heeft hij.Dit verdoezelt ze dus door de voorpluk los te laten.Je moet het gewoon even uitproberen.Succes

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:26

Ik zou de manen in een hengstenvlecht doen en de voorpluk in een knotje, vind ik persoonlijk het mooist. Maar ik ben bang dat als ik zelf een fries zou hebben dat ik hem zou toiletteren als en KWPN-er. Ik hou niet zou van al dat haar.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:35

ik vind normaal gesproken losse manen heel mooi, maar die van jou zijn vrij kort voor een fries, dus zou het mooier staan als ze ingevlochten zijn, denk ik.

willem heeft een fjordenkapsel en vlecht altijd de voorpluk en de staart heb ik tenminste nog iets om te vlechten

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:37

ik zou de voorpluk los laten hangen maar haal wel even die vieze bruine punten er af of verf het...

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:30

Altijd vlechten, vind het zo vreselijk slordig staan, zo'n losse pluk!

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:31

Ik zou het los laten, ik vind opvlechten wel mooi, maar dan moet je wel een fries met een fijn hoofdje hebben- en dat heeft deze niet echt. De fries die ik heb gestart had dat ook niet, dus daarbij liet ik de voorlpluk ook los.

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:38

ik zou de maantop ook invlechten. De maantop is niet heel lang vandaar

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:42

Concorde schreef:
maar dan moet je wel een fries met een fijn hoofdje hebben.

Losse pluk vind ik nog storender dan een 'lelijk' hoofd (en dat is ook nog maar betrekkelijk, want wanneer is een hoofd té lelijk om de voorpluk in te vlechten?!)... Gewoon altijd vlechten dus

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:24

En tóch vind ik dat bij Friezen anders dan bij WPN'ers. Weet je wat een lang hoofd die dieren soms hebben? Niet mooi! Met een kort/dun plukje zou ik wel vlechten, want das toch geen gezicht. De voorpluk los en onder de frontriem (dan wel een blingbling he) vind ik soms ook netjes.

Safiralief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 13:28

ok, de meningen zijn dus erg verdeeld, ben wel blij met de reacties.
Ik zal van het weekeind haar even invlechten, en dan kan ik foto's maken met en zonder ingevlochten voorpluk, dan kunnen jullie zien hoe het staat.
Dat haar hoofd niet een van de mooiste is weet ik, maar daarom had ik ook even jullie mening nodig met het vlechten.

Hoop dat jullie na zaterdag nog even kijken.

Groetjes Safira

Safiralief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 14:07

Perla schreef:
ik zou de voorpluk los laten hangen maar haal wel even die vieze bruine punten er af of verf het...

Ja het zijn nog baby haren, maar hoe kan je het dan verven bij een paard, dat heb ik nog nooit gedaan, heb je daar speciale verf voor??

groetjes Safira

_Ama_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:14

Bij een Fries vind ik zelf altijd de manen los het mooiste...maar aangezien deze niet zo onwijs lang zijn, zou ik inderdaad de manen in een hengste vlecht doen maar de voor pluk wel gewoon lol, die vind ik wel mooi om los te laten !!

Succes ermee

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:25

Safiralief schreef:
Perla schreef:

Ja het zijn nog baby haren, maar hoe kan je het dan verven bij een paard, dat heb ik nog nooit gedaan, heb je daar speciale verf voor??

groetjes Safira

Ik heb gehoord dat je het met mensen verf kunt doen wel voorzichtig natuurlijk en niet te veel

#Ymke#

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:32

Perla schreef:

En als je nou ook meteen de hoeven lakt met nagellak, ziet het er helemaal mooi uit

Waarom van die belachelijke dingen als manen verven, hallo. het is een paard hoor, geen mens!

Ik zou hem invlechten, en ik zou van de gewone manen geen hengstenvlecht, maar gewone dikke knotten maken, staat veel sjieker

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:40

jah hoor knotjes bij een fries dat staat helemaal niet...

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 14:45

Ohneej? daar zijn dan de meningen over verdeeld

Hier op bokt zijn een paar mensen die hun fries knotten, zoek die foto's maar eens op en dan kijken of je nog zo'n mening hebt!

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:10

heb je er een paar voor me?

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:12

Ik vidn persoonlijk dat als je knotjes maakt de voorpluk ook een knot moet zijn, maar bij een hengstenvlecht neit.

LiAnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:18

Hmm ik denk dat ik de voorpluk los zou laten...