Leuk aanbod maarja keuze is moeilijk

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

radnah2

Leuk aanbod maarja keuze is moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 21:58

Ik verzorg een aantal weken (ong 2 maanden ofzo) een paar paarden samen met een vriendin.

Ze hebben 5 grote luxe stallen en ook nog 6 stallen die ook best ruim zijn maar wat ouder uitzien (wat ik juist mooier vind) daarnaast hebben ze een bak om van te kwijlen. Zelfs met het slechtste weer super te berijden. Alleen als het heeeel erg vriest dan is ie wel hard. Daarnaast is er nog een paddock. Die is wel wat klein maar om los te lopen alleen of met een ander paard is ie groot genoeg. Daarnaast hebben ze ook nog veel weiland

Nou kreeg ik als aanbod om daar te mogen staan voor een leuk prijsje omdat ik daar verzorg.

Dit is de advertentie voor andere mensen:

"In Heerhugowaard hebben wij een luxe privestal.
Voor de gezelligheid hebben we een aantal boxen voor pensionstalling beschikbaar.

De stallen (3,5 x 3,5 mtr) zijn voorzien van automatische drinkbakken, wasplaats, professionele verlichte Agterberg buitenbak van 20 x 40. De paarden staan bij ons op vlasvezel en krijgen 2 x per dag voer van Cavalor en kuilgras/hooi.
De stallen en het erf zijn voorzien van camerabewaking.

In het seizoen is er ruime weidegang en in de winter is er een paddock beschikbaar.

Prijs excl. buitenzetten en uitmesten is € 200,- per maand;
All inclusive is € 295,- per maand"

Mij is een aanbod gedaan om daar te staan maar dan zonder voer en bodembedekking maar wel stal en weiland voor helemaal noppes En het liefst heeft ze natuurlijk dat ik dan met hun mee doe met voer en bodembedekking en dat kost dan ong 80 euro per maand. Dan krijgt m'n paard het beste voer dat er is (is een test over geweest ofzo), kuil (schimmel word er altijd uitgehaald) en staat op vlas (wat erg handig is heb ik gemerkt ).

In het begin mag ie dan in 1 van de nieuwe stal staan maar als er andere pensionklanten komen moet ie in een oude stal (wat ik juist leuker vind )

Het nadeel is dat ze niet meer de hele dag buiten staat met slecht weer maar veel vaak want als wij er niet zijn dan zet zij vaak de makkelijkste paarden buiten (dat zijn de shetties en de paint (en mijnes straks dan)) en als wij er zijn kan ik zelf bepalen wanneer zij naar buiten gaat

En ik ben bang dat als ik daar weg ga met verzorgen (wat ik voorlopig niet van plan ben) dat ik de hele pont moet betalen (ook wel logisch) maar ik weet nooit van te voren hoe lang ik daar verzorg natuurlijk.

En wat ik ook vervelend vind is dat m'n paard WEER gaat verhuizen en nieuwe vrienden moet maken ( ik denk dat ik haar vriendje maar mee neem). Nou maakt ze snel nieuwe vrienden hoor maarja het is wel weer een hele overgang

Voordelen:

- Goedkoper
- Betere bak om in te rijden (bak om bij te kwijlen)
- Grotere stal
- En het is een luxe stalling.

- En er is een trailer aanwezig waar ik misschien wel met wat geslijm gebruik mag van maken samen met auto en chauffeur voor bijv naar het strand toe.

Zoals je wel kan lezen vind ik het dus een super moeilijke keuze en weet niet wat ik moet doen.

Het is me vandaag aangeboden en heb nog zat tijd om over na te denken en moet het ook nog met moeders over hebben maar op de stallen hiervoor was ik altijd op zoek naar stalling (ook in de periodes dat ik nog goed zat) maar nu heb ik eindelijk eens rust genomen en ben al een tijdje niet meer op zoek geweest en nu krijg ik dit aanbod.

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Tuurlijk ga ik er nog nachtjes over slapen maar wil wel wat tips en adviezen hebben.

NN44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:24

hm het klinkt wel heel mooi inderdaad. maar als je daar zou stoppen met verzorgen, heb je natuurlijk wel het risico dat je alles moet betalen! misschien zou je daar afspraken met die mensen over kunnen maken? het is inderdaad een moeilijke keuze. ik zou er in ieder geval heel goed over nadenken! succes

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:26

Het is een mooi aanbod! Hoe vind je de sfeer daar???
En ik zou proberen zwart op wit te krijgen dat de prijs van de stalling niet samenhangt met dat verzorgen...
En denk ik ook wel handig om te weten wat je straks in totaal kwijt bent daar?!
Heeft je paardje daar voldoende aansluiting denk je bij die andere paarden, en is ze sociaal?

Het is denk ik zeker een goede optie dit! Dus ik zou het wel doen als de voorwaarden allemaal goed blijken te zijn...

Suc6 met je keuze...

radnah2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 22:51

Op het moment is de sfeer er leuk maarja alleen ik en m'n vriendin en de eigenaren lopen daar rond. Maar er komen straks ook nog andere pensionklanten en ik weet niet hoe het dan is maarja dat kan ook nog een jaar duren voordat die er komen maar die kunnen er ook al volgende maand zijn.

Mijn paard is super sociaal en ik denk wel dat ze met de andere paarden op kan schieten hoor.

Bedankt voor de adviezen

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:11

Misschien kun je eens aan de mensen vragen van hoe ze het zien mocht jij daar stoppen met verzorgen,
Moet je dan dus ineens het volle bedrag betalen?
Ik denk dat ik eht pas zou doen als je een paar dingen echt zeker weet,
Succes met je keuze!

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:11

Klinkt als een mooie stal maar ik vind 2x per dag voeren wel erg weinig.. inderdaad zoals saskia zei kan je het ook vragen zodat je zekerheid heb

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:58

ik vind 2x per dag voeren ook weinig bij ons krijgen ze 4x hebben ze de hele dag teminste wat te knabbelenmaar de rest klinkt mooi

Sily

Re: Leuk aanbod maarja keuze is moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 00:06

het klinkt ideaal, maar 2 keer per dag voeren weer niet.....toen ik van stal verhuisde ging ik naar een stal waar ook maar 2 keer gevoerd werd, en binnen no time werd dit veranderd omdat mijn paard er anders door werd.

Meestal wordt er dan smorgens uur of 9 en sávonds uur of 6 gevoerd, wat moet je paard in die tussenliggende uren doen als je nagaat dat ze in de natuur de hele dag knabbelen om alles binnenin goed te laten verlopen?
Naar wat ik gehoord heb dus niet goed voor de spijsverterig en mijn paard werd er ook sikkeneuriger van dus de voerschema's zijn aangepast.

Als ze dat ook nog zouden willen doen klinkt het als de ideale stal.

radnah2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 07:48

Bij de stallen waar ik heb gestaan is er altijd maar 2 keer per dag gevoerd. Dus mijn paard is niet anders gewend.

Maar vaak als ik iets ga doen met m'n paard geef ik haar altijd wat kuil/hooi dus dat kan ik nu ook gewoon doen.

Anoniem

Re: Leuk aanbod maarja keuze is moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 07:54

Ik zu er goed over nadenken omdat je zelf dan wel in een afhankelijke positie plaats.
Als er problemen onstaan is het erg vervelend dat je nooit betaald hebt voor je stalling, bovendien wordt het daardoor erg moeilijk om nee te zeggen als ze dingen gaan vragen waar je eigenlijk geen tijd voor hebt of geen zin in hebt.
Ik weet niet hoeveel stalling er bij jullie in de buurt is en of je in staat bent bij evt. problemen weer te verhuizen naar een betaalbare stal.

lilykashmir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:43

Ik ben dus diegene waar mee marielle samen die paarden verzorgd.

Het zijn hele aardige mensen en proberen alles naar ons zin te maken (wat we allang hebben, maar okay ).

Wat als je toch wil gaan stoppen? Tjah...
Ze zullen je iig niet op straat zetten, zo zijn ze niet .

Deze mensen hebben ook nog een kind van 9 maanden en die vrouw zelf is ook nog maar 22.
Ze hebben ook nog een eigen bedrijf, dus echt te weinig tijd...

Het klinkt idd echt super, wat vind je moeder er nu van ?

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:48

als ik jou was zou ik het aanbod wel aannemen! er zijn meer voordelen dan nadelen, en het is nog bij je verzorgpony's ook! je zegt zelf al dat het goedkoper is en je paard snel nieuwe vrienden enzo maakt.. dus als ik jou was zou ik het wel weten succes nog met kiezen!

anne_bento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:49

beetje offtopic hoor, maar is dat bij de zoon en schoondochter van Broer?

*laat maar, zie het al in je profiel! zou je hem (broer) de groetjes willen doen van me? zeg maar van Anne, van Meike *

lilykashmir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:07

broer ?
He, de broer van wie ?

Sorry, ben blond .

anne_bento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:13

vader van Koert, sorry hij noemde zich altijd Broer bij ons en wij noemden hem ook zo..

radnah2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 19:51

@ annuh: Hij woont daar niet meer! alleen z'n zoon met schoondochter en hun kind. Ik zie hem ook nooit. Maar ik weet wie je bedoeld hoor want ik heb die man ook vaag gekend en weet idd dat je daar gestaan hebt.

Voor extra info:

Bij mij in de buurt zijn op het moment wel stalling maar die zijn duurder (maar goedkoper dan de volle mep bij deze stalling) dus zou altijd weg kunnen.

En zoals al gezegt is zie ik ze niet vooraan om ons (mij in iedergeval dan) dingen te laten doen waar ik geen tijd of zin in heb. Of ze moeten echt 100% veranderen maar dat lijkt me sterk.

Over moeders:
Ik heb het met m'n moeder over gehad en die vind het super. En over het verzorgen etc. Ze vroeg of ik van plan was om ermee te stoppen?? Nou dat ben ik zeker niet. En tuurlijk kan er altijd wat gebeuren maar dat is pas toekomst en overal kan wat gebeuren.

lilykashmir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:10

Het scheelt ongeveer 40 euro per maand dus...
Tjah, je gaat dan nu wel meer tijd besteden aan Lib.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 22:13

Ik zou als ik jouw was de voordelen en nadelen op een rijtje zetten, zodat je zo je beslissing kan maken.. Ik kan wel zeggen je moet dat en dat gaan doen, maar misschien voel jij je er wel niet goed bij..

Veel succes met je keuze!