Uitslag van cap

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Equira

Uitslag van cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 20:54

Beetje een vreemde vraag, maar ik zal het even nader uitleggen. Sinds vorige week heb ik een soort uitslag op mijn voorhoofd, het begon met kleine rode plekjes, die bultjes werden en daarna werd het gevoelig en begon het te jeuken. Nu ben ik er bijna van overtuigd dat het door mijn cap komt, maar ik vind het vreemd dat ik hier zo ineens last van heb. Vorige week zondag en afgelopen maandag heb ik niet gereden en dinsdag waren mijn bultjes weer weg, het was nog wel een beetje rood en het jeukte nog een beetje. Maar nu heb ik gisteravond weer gereden en toen ik vanmorgen in de spiegel keek schrok ik, mijn voorhoofd lijkt nu wel een maanlandschap, errug vervelend...... Zijn er meer mensen die hier wel eens last van hebben gehad en weten jullie hoe dit zou kunnen komen? Wat kan ik er aan doen??? Help me....

TemptationV

Re: Uitslag van cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:58

iemand die ik ken had dat ook en klinkt misschien heeel raar maar die deed maandverband in dr cap

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 21:06

Haha, nou ja, als het werkt....

Felinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:07

Hmm, geen ervaring mee. Wat voor cap heb je??

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:14

Ik zou je cap even goed schoonnmaken met een sopje, en hopen dat het dan over is!

sjaslique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:00

Heey,

Misschien is het anders een optie om van die allergene papierpleister aan de binnenkant van je cap te plakken. Hopelijk heb je er snel een goede oplossing voor of geen jeuk meer want dat is echt irritant.

NN44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:20

ik heb precies het zelfde gehad! alleen bij mij was het bij een nieuwe cap. de dag daarna was het over, ook na het rijden. vreemd dat het bij jou langer blijft zitten zeg.

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 22:32

En het vreemde is, de cap is lang niet nieuw, die heb ik al een maand of 4 en pas een week uitslag. Het is een Casco trouwens.

Bedankt voor de tips tot nu toe, ga ik zeker proberen. Iemand anders nog iets?

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:35

Gebruiken er meerdere mensen die cap?
Ik zou hem ook eerst even schoonmaken met een sopje, dat zowiezo, het zou kunnen dat het opgedroogde zweet irriteert op je huid.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:35

impi schreef:
iemand die ik ken had dat ook en klinkt misschien heeel raar maar die deed maandverband in dr cap

Whahaa.. Nja, als die bultjes dan weg zijn..

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:30

OemmiejO schreef:
impi schreef:

Whahaa.. Nja, als die bultjes dan weg zijn..

dat is dan wel mooi, maar vind het alsnog wel een beetje raar

TemptationV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:31

nance1 schreef:
Gebruiken er meerdere mensen die cap?
Ik zou hem ook eerst even schoonmaken met een sopje, dat zowiezo, het zou kunnen dat het opgedroogde zweet irriteert op je huid.

nee gebruik die cap niet gebruik pikeur cap, het er geen last van!

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:34

impi schreef:

Ik ga altijd voor inlegkruisjes. Is wat minder dik.

Maar:
- Lekker zacht
- Neemt goed vocht op
- Geen rode rand in je voorhoofd
- Misschien ook wel geen bultjes?

TemptationV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:35

Gjilke schreef:
impi schreef:

Ik ga altijd voor inlegkruisjes. Is wat minder dik.

Maar:
- Lekker zacht
- Neemt goed vocht op
- Geen rode rand in je voorhoofd
- Misschien ook wel geen bultjes?

ja inderdaad, ook handig.. maar heb er zelf geen last van dus dan niet he

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:38

Ik heb het in mijn hoedje, die heeft een rand met stiksel erin, dat zit echt beroerd, vandaar.

Felinde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:39

WendyK schreef:
En het vreemde is, de cap is lang niet nieuw, die heb ik al een maand of 4 en pas een week uitslag. Het is een Casco trouwens.

Bedankt voor de tips tot nu toe, ga ik zeker proberen. Iemand anders nog iets?

Heb je sinds kort ook een ander eetpatroon o.i.d?? Daar kan het ook nog altijd van komen...in combinatie met vuil en zwaat in de vulling van ed cap....

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:15

het kan eczeem zijn. sowieso is zweet iets vies en als het gaat schuren zoals onder een helm gaat je huid kapot(puur zout wat lekker de boel opschuurt)
ik kan je aanraden een doekje onder je helm te dragen(een bandana of iets dergelijks)

Megamutsj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:49

bij mij ging de cap in het begin ook jeuken, dat kwam omdat die te strak was.. toen heb ik hem even wat losser gedraaid

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:39

je hoort het vaker bij de casco. Schijnt te komen door het toch wat grovere randje in de binnenvoering zeg maar. Schijnt een irritatie te zijn als je een wat overgevoelige huid hebt. Veel mensen doen er dan idd inlegkruisjes of servetjes tussen.

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 23:11

kroetietjuh schreef:
Heb je sinds kort ook een ander eetpatroon o.i.d?? Daar kan het ook nog altijd van komen...in combinatie met vuil en zwaat in de vulling van ed cap....

Nou niet echt een drastisch ander eetpatroon. Ben wel heftig met afvallen bezig, dus wat ik aan mijn eetpatroon veranderd heb, is gezonder.

@Sansje, ik heb normaal gesproken niet echt een gevoelige huid.

Maar bedankt allemaal voor jullie reacties, ik ga er sowieso even wat in doen, en ik ga die rand even goed schoonmaken. Overdag loop ik met een dikke laag camouflage en zodra ik thuis ben verruil ik dat voor een dikke laag zinkzalf, ik loop dus nu met een wit voorhoofd rond. Het wordt wel iets minder erg nu, daarbij moet ik wel zeggen dat ik dinsdag voor het laatst gereden heb.

chita1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:11

heel herkenbaar, heb dit ook gehad met mijn vorige cap, heb er zakdoekjes ingedaan, sevetjes,schoongemaakt etc.
Maar het hielp allemaal niet. had er het meeste last van als het warm was dus denk dat het vooral door zweten komt. Maar waarom het opeens begon weet ik nog steeds niet

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:24

Bij deze meld ik me dan ook maar even. Als ik teveel zweet onder de cap heb ik er ook last van. Soms duurt het een week voordat het weg is. Tegenwoordig doe ik elke keer een nieuw inlegkruisje in de cap voordat ik deze opzet voor de les. (wel een rare plaats om inlegkruisjes te bewaren; in de poetskoffer )

De beste oplossing om geen uitslag van de cap te krijgen is trouwens zonder cap rijden Dus alleen in de les cap op en er gewoon voor de rest niet afvallen en niet gaan buitenrijden met Nienepien.

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 17:53

Haha, ik snap dat je zonder cap niet zo snel uitslag krijgt, maar ik rij een enorme draak. Als hij niet wil, dan wil hij niet en dan maakt hij mij dat soms op een vreemde manier duidelijk Ik ben er nog maar 1 keer afgevallen, maar wil toch absoluut niet het risico lopen. Dus uitslag of niet, ik zal mijn cap blijven dragen.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:57

Heel goed wendy! Ik heb er soms last van, maar lang niet zo erg als jij. Ik doe dan de dag erop een allergene pleister in mijn cap plakken en dan is het vaak zo weer weg.

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 18:01

Ach, ik denk ook altijd maar zo; als je niet het verstand hebt om te bedenken dat een cap nodig is, laat m dan ook maar af. Dan valt er toch niets te beschermen. Daarmee doel ik op niemand persoonlijk hoor. Het zal mij letterlijk en figuurlijk jeuken of iemand een cap draagt of niet, ik doe het in ieder geval wel. Anne_GTI, wil geen ruzie met je hoor