Paard zweet in wei met Bucas

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bramblerose

Paard zweet in wei met Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 20:20

Ik heb nu al een aantal keer gehad dat ik Verona uit de wei haal (vandaag dus ook weer) en de deken eraf haal dat ze duidelijk gezweet heeft (hele lichaam). Eind november baalde ik zo dat ik een Bucas all-in-one light (zonder hals) heb aangeschaft, zoals jullie weten kosten die dekens aardig wat, maar schijnen ze ook super te zijn.

Nu gebeurt het dus nog steeds... Ze staat ong. 12 uur per dag in de wei en was vandaag dus erg koud geworden, want ze stond te rillen toen ik haar vanmiddag aan het poetsen was.

Het is nogal een druktemaker, maar deze zeken zou tot +18 moeten kunnen en ze heeft geen extreem dikke wintervacht. Scheren zo midden in de winter vind ik niet echt een optie. Ik heb wel kruiden besteld bij paardendrogist (Easy Going) om haar wat te relaxen... Ik baal er gewoon heel erg van.

Heeft iemand nog tips??

horse_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:22

DOet ze dan ook erg druk in de wei? Het zou aan een teveel voer/haver kunnen liggen dan. Maar asl ze verder niets bijzonders doet zou ik er een DA bij halen om haar ff na te laten kijken want dit is dan niet normaal. Maar ze zweet dus heel erg maar heeft het wel koud?

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:25

scheren die hap anders maar een 100 grams deken opleggen zo word je paard mega ziek.
neem de tempratuur eens op en kijk ook meteen even of ze niet ziek is dat gedoe ook met die dekens het is dat mijn paard nu geschoren is maar volgend jaar krijgt die echt wel geen deken meer op
ja een regendeken en dat was het

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 20:26

Nou, ik denk dat ze te snel af is gekoeld in de wei... vandaar koud, t was ook wel erg nat vandaag. Ze krijgt 3/4 brok 's ochtends en 3/4 brok 's avonds en hooi en overdag staat ze op een schrale wei, als ik heb gereden krijgt ze 3/4 kruidenmuesli (zonder haver). Het is ook niet altijd, maar zo rond de 4/5 graden wel... Wat ze precies allemaal in de wei doet (3 hectare, kuddeverband), weet ik niet...

Temperatuur is goed (normaal) en tja, Bucas...

horse_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:29

Weet je zeker dat het niet kan zijn dat ze door regen of rollen op een natte grond zo nat is geworden? Verder heb ik geen ervaringen met Bucas, dus daar kan ik verder niks over zeggen.

Bramblerose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 20:31

@horse_girl: nee, was echt zweet, helaas!

@onley: heb jij soortgelijke ervaringen? Mssn toch scheren dus...

horse_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:35

Tja ik zou zeggen als ze echt niet ziek is dat dan de deken alsnog te dik is voor dr.

elmo1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:42

de bucas all in one is vrij dik idd, laat geen water door maar is wel ademend, misschien had je beter kunnen beginnen met de smartex, dat is de dunnere uitvoering.
Beide dekens kan je op een bezweet paard leggen en dan drogen ze mooi op, de dekens zijn ook winddicht, dus ik vermoed dat deze gewoon iets te zwaar is voor je paard waardoor ze gaat zweten,

SuzyE

Re: Paard zweet in wei met Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:48

vind het eigenlijk niet zo gek dat ze zweet met zo'n all in one, die zijn toch iets van 470 gram? Die van mij loopt de hele winter met een 200 grams op, niet geschoren en heeft het nooit koud... voelt altijd lekker warm aan onder zn dekentje zal per paard verschillen denk ik?

Bramblerose

Re: Paard zweet in wei met Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 21:32

Nee ik heb de all in one light, niet de dikke versie hoor! Deze kan van - 15 tot + 18... Is dunne deken, ze is namelijk nu minder vaak bezweet dan voorheen met andere winterdekens...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 21:43