Wie ken mij helpen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

daisy_2

Wie ken mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 20:09

Hoi,

Ik heb een heel leuk paard (die ik voor geen goud kwijt wil)!
Maar toch zit ik met een probleem.

Ik ben op dit moment erg druk met school enz.
En moet zoals iedereen elke dag naar me paard.
Een verzorgster trek ik niet hoe raar het ook klinkt heb het al vaker geprobeert(heb volgens mij altijd de verkeerde), ze komen niet opdagen, hebben van die smoesjes of ze doen dingen wat je eigenlijk niet wil en dan hoor je dat achteraf van een stalgenoot.

Ik dacht al aan een trainingstal, maar welke? er zijn er zoveel en je hoort er zoveel verschillende verhalen over.
Of zoals een vriendin van mij zei gooi hem van de zomer een paar maanden op het land.

Nou vroeg ik me af wie dat herkent en kan mij goeie raad geven?

Geld is het probleem niet.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:10

Als je structureel geen tijd hebt zou ik overwegen om je paard op een stal te zetten waar alles gedaan wordt, inclusief uitmesten.
Een trainingsstal is volgens mij ook maar een tijdelijke oplossing, en eigenlijk voor heel iets anders bedoeld!

_Dunja_

Re: Wie ken mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:13

Ja waarom zou je hem niet lekker op het land gooien van de zomer, dan hoef je er niet iedere dag heen.
De kosten zijn dan te overzien.
Je paard kan je houden zonder een verzorgster.

Je steld wel hoge eisen je wilt je paard houden je hebt geen tijd en wilt geen verzorgster.

Dan kan ik je alleen adviseren wat hierboven staat.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:14

momenteel heb ik voor een van mijn paarden ook geen tijd om hem intensief te trainen. hij komt wel iedere dag buiten en krijgt ± 2 keer per week beweging aan de longe. als de zomertijd ingaat is het langer licht dus kan ik langer door gaan en komt hij weer volledig in training!

je paard vind het heus niet erg om een paar dagen in de week niet gereden te worden, als hij maar beweging krijgt dmv buiten in de wei/paddock oid te staan

daisy_2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 20:16

Maar als ik mijn school af heb heb ik meer tijd zit namelijk niet in de buurt op school.
En verzorgsters ik weet niet hoe ik het doe maar heb altijd de verkeerde ze laten het vaak afweten of doen dingen wat ik zelf niet eens zou doen.

daisy_2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 20:20

0ojannekeo0 schreef:
momenteel heb ik voor een van mijn paarden ook geen tijd om hem intensief te trainen. hij komt wel iedere dag buiten en krijgt ± 2 keer per week beweging aan de longe. als de zomertijd ingaat is het langer licht dus kan ik langer door gaan en komt hij weer volledig in training!

je paard vind het heus niet erg om een paar dagen in de week niet gereden te worden, als hij maar beweging krijgt dmv buiten in de wei/paddock oid te staan

Dat doe ik nu ook ik rij nu 3 keer in de week en hij gaat elke dag naar buiten, maar eerst kreeg hij de volle aandacht was zeker 2 a 3 uur per dag met hem bezig en nu ga ik snel naar (een uurtje) hem toe gooi hem buiten doe een borstel erover heen en weg ben ik.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:26

Daar gaat je paard echt niet dood aan hoor, weinig rijden!
Trouwens, 3 keer in de week is echt niet te weinig, als ie maar genoeg buiten komt (dus niet een uurtje per dag) en het liefst met soortgenoten

daisy_2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 20:28

Ja oke maar dan moet er bij mij op stal wel de gelegenheid zijn en dat is pas van mei tot sept. als we geluk hebben.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:29

Dan zou ik een andere stal zoeken waar dat wel kan

daisy_2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 20:33

Ja dat zou ook een optie zijn, maar we zitten hier in het lage gebied en daar is het heel snel drassig.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:37

Dan zou ik hem naar een traininsstal sturen,waarom niet hij word er beter van en jij hebt straks weer een goed getraind paard terug.

daisy_2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 20:39

Ja daar denk ik ook aan.
Weet jij toevallig een goeie?
Waar ze netjes en vriendelijk omgaan met je paard?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:54

heb je daar het geld wel voor dan, want vergis je niet, zo goedkoop is dat niet. en heb je daarna zekerheid dat je terug kan naar de stal waar je nu staat?

daisy_2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 20:59

Geld is het probleem niet zoals ik al zei.
Ik heb al geinformeerd bij een paar wat dat zou gaan kosten, maar mijn vraag is dan welke zouden jullie mij aanbevelen?