Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

AnnemiekvM schreef:Het ligt per paard wat hij aan kan wat betreft voer. Hooi is allemaal ruwe voedingstof, eigenlijk ook wat stro is.
Een paard heeft een bepaalde hoeveelheid nodig. De rest slaat hij op in zijn 'onderbuik'. Wordt ook wel grasbuik genoemd.
Mocht het hooi wel veel eiwitten bevatten, dan is teveel hooi slecht voor je paard. Maar dat zou je aan de stalhouder kunnen vragen. Van teveel eiwitten kunnen ze bevangen worden.
Maar wat extra 'droog' hooi kan geen kwaad. Dan heeft je paard tenminste wat te doen en het hooi vangt ook de brokken op. Ik ga er vanuit dat hij nu minder brok krijgt...
Van 3 keer 1/4 brok krijgt hij voldoende vitamines binnen. Daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Als je iets wilt voeren wat weinig doet, kun je aan winterwortels denken. Van brood worden ze te dik en van te veel (dus niet van 2 of 3) appels kunnen ze gaskoliek krijgen.
Denk maar aan een appel die aan het gisten is.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes Annemiek
Pellie schreef:hooi zou je imo niet snel teveel van voeren. als ze niet alles opeten en ermee gaan smeren en knoeien dan weet je dat het teveel is.

Kiara schreef:Pellie schreef:hooi zou je imo niet snel teveel van voeren. als ze niet alles opeten en ermee gaan smeren en knoeien dan weet je dat het teveel is.
Kijk, hier kun je wat mee!
Kortom, ik sluit me hierbij aan.

Maaike28 schreef:wat vooor paard/ pony heb je ???
biks moet je hem zeker blijven voeren dan krijgt nog wat kracht haha
Nou die van mij heb ik wel eens helemaal strak binnen gehaald, hij kon bekant niet meer lopen, hij waggelde ahw met mij mee. De volgende dag was alles uitgepoept en weer een strakke buik. Dit elke dag lijkt mij niet gezond en is een pure dikmaker, maar hooi is droogvoer en 4 plakken krijgt mijn paard zowiezo in de winter en als het heel koud is nog een plak extra. Kan geen kwaad.