Klap van paard (met koud weer last)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

Klap van paard (met koud weer last)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 19:43

Hoi. Ik heb onderlaatst een klap van een paard tegen me dijbeen gehad. Nu met het koude weer heb ik er echt pijn aan als er wat tegen aankomt.
Ik voel echt zo'n streep zitten met een soort prop ofzo....

Wie heeft dat ook en is dat normaal? Zou je daar nog over een paar jaar last van hebben?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:16

hm, zoals jij zegt heb ik gelukkig niet. ik heb wel na een aantal vallen binnen een uur de zgn "zwangersschapsstrepen" op mijn billen gekregen die er nu 2 jaar later nog op zitten

ik raad je aan om even langs de HA te gaan

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 20:21

Of het is een kneuzing of een onderhuidse bloeding,maar het is idd wel even verstandig om naar de huisarts te gaan.Je kan er ook arnicaforce opsmeren van dr. vogel.Dat werkt altijd erg goed bij dat soort dingen.

sax89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 17:41

waar kan ik dat spule halen dan elisa2?

Phrono

Re: Klap van paard (met koud weer last)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 18:32

Is een kneuzing denk ik. Ik ken iemand die haar pink eens heeft gebroken. In de winter, als het kouder wordt, krijgt ze daar altijd last van. Als je er last van blijft houden zou ik even langs de huisarts gaan idd.

sammetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:07

Ik herken precies wat jij hebt. Een week of 6 geleden ben ik met mijn paard in een hek geklapt.

Mijn been was toen ook gekneusd. En nu na al die weken is het nog steeds blauw en voel ik op mijn bovenbeen ook zo'n streep onder mijn huid ofzo.

Mijn scheenbeen is zelfs ook "vervormd" en nog steeds blauw. Ik hoop dat die er ooit nog normaal uit gaat zien....

Ik heb er ook nog steeds pijn aan maar niet speciaal als het koud is geloof ik.

xx_Irisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:17

ik heb dit op mn schaambeen
ja klinkt heerlijk.
heb half november een trap gehad en zit nog steeds een harde bobbel en is wat gevoelig nog. is ook heel lang blauw geweest.

hoe het met koud weer is weet ik niet, is mij niks extras aan opgevallen.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:18

Dat is onderhuids littekenweefsel door bloeduitstortingen. heb ik in mijn buik gehad

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:25

Ik ben een keer heel hard op m'n stuitje gevallen nu, 1,5 jaar later, heb ik er nog last van. Vooral met koud weer.
Er heeft ook een keer een paard op m'n blote voet gestaan (2 jaar geleden) daar heb ik ook last van met koud weer. En wel meer kleine dingetjes. Ik ben gewoon de hele winter een bejaarde.

Van litekens (m'n voet en stuitje zijn waarschijnlijk gebroken geweest, maar ik ga nooit naar de dokter, nu zitten er rare bulten op, litekenweefsel dus) heb ik heel erg last als het gaat onweren. M'n moeder heeft dat met haar teen, ze heeft geen nagel meer. Zodra wij daar last van krijgen gaat het onweren. Als het eenmaal onweert heb ik er echt pijn aan.
Heel raar.

Manuella23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:28

ik ben zo'n 4maand geleden met mijn paard gevallen en mijn voet heeft nog steeds een blauwe schijn wanneer ik uit een warme douche kom en als iemand met koud weet op mijn tenen staat doet het ook nog pijn!
Ben er nooit mee naar de HA geweest maar abnormaal zal het niet zijn...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:30

Ik heb een keer een wondje gehad om m'n hand. Al heel lang geleden, je ziet er niks meer van. Maar als het koud is krijg ik daar een oranje vlek

secricible

Re: Klap van paard (met koud weer last)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:21

Ik ben vorig jaar met koninginnedag getrapt door een paard en had het "geluk" om 3 weken daarna met school een rondreis te gaan maken in Italië, dus was erg benauwd.
Ik had eerst natuurlijk blauwe plek, die geel werd en paars en weet ik wat, maar toen dat weg trok, had ik een soort "plaat " in mijn been, die gevoelig bleef. De kat kon er niet eens op gaan staan of iets, alle druk deed zeer.
Daar ben ik mee naar de dokter gegaan, volgens hem was de spier hoogst waarschijnlijk gescheurd, en dan komt er een soort "littekenweefsel" bij, of bindweefsel, weet het niet meer precies. In ieder geval kon het geen kwaad, maar als het lang zo duren zou ik op het moment dat het gevoeligste weg was, een fysiostherapeut in kunnen schakelen. Heb dat nooit gedaan en ik merk dat de pijn nu weg is ,maar is heel lang gebleven. Vooral met koud weer inderdaad.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:45

Is idd bindweefsel vorming. trekt vanzelf weer weg en is nu iets meer aan te doen. Had al meteen moeten gaan massere en smeren. Is het nu te laat voor... Is waarschijnlijk over een week of drie helemaal weg

sax89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-06 17:16

me instructrice zei wel dat je de streep heel lang blijft zien zitten...

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:15

ik heb weleens gehad dta ik werd uitgelaten door een paard :p ahah het halstertouw ging heel raar door mijn hand heen, en toen stond me ringvinger opeens scheef en krom ! heel eng en hijw erd dik en blauwig... naar het ziekenhuis, kreeg ik verband omdat ze niet zeker wisten of ie gebroken was.. nu staat ie nog steeds krom, kan hem wel deels bewegen, maar idd als het kouder word gaat het pijn doen , hou natuurlijk ook precies mijn teugel daar vast.. dus das wel auww soms...

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 19:18

Mijn vingers zijn ook niet meer allemaal recht. Ik geef toe dat ik niet zo voorzichtig ben met paarden en ik heb een hekel aan naar de de dokter gaan, dus daar ga ik liever niet heen.
Dan gebeurd het nog wel eens dat een vinger krom blijft of een voet een iets andere vorm heeft of ik na 1,5 jaar nog niet kan zitten zonder pijn. Jammer dan, ik heb liever een raar gevormde voet dan naar de dokter en een verband.