moeilijke keus

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nairtje

moeilijke keus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 16:02

Pfffff.....ik zit weer met iets. Misschien dat jullie mij kunnen helpen bij deze beslissing.

Lennon mijn pony van bijna 13 staat in Rockanje. Ik woon in Bodegraven. Hij staat daar, omdat ik 2 kinderen heb en daardoor niet dagelijks de tijd heb. Daar staat hij dus heel veel buiten. Vandaag kwam ik erachter dat het toch minder is dan dat ik dacht.
Dat ligt niet aan de stal, maar aan mezelf. Ik had beter op de hoogte moeten zijn.
Ik dacht dat hij 2 keer per week binnen stond en voor de rest buiten. Met mijn verzorgster erbij is dat goed te overzien.
In de zomer staan ze 24u p/d buiten, daarna gaan ze 's nachts naar binnen, daarna 1 dag in de week binnen en daarna 2 dagen per week.
Blijkbaar daarna 2 dagen binnen en 1 dag buiten........mmmmmmmmmmmm. Dat is niet echt wat ik wil.

Voordeel van daar is, ik weet hoe ze voor de paarden zijn. Je zit dichtbij het strand en de uitrijmogelijkheden zijn goed. Toekomst verzekerd (hoewel je natuurlijk nooit iets zeker weet, maar het is een rusthuis)

Nadeel: een uur rijden en ik moet dus meer aan mijn verzorgster overlaten, waardoor ik het gevoel heb, dat ik mijn paardje kwijt raak, gek maar waar.

Vandaag was ik dus bij mijn veulen, die staat in het woerdense verlaat, dat is 20 minuten rijden voor mij. Ik vroeg of zij toevallig ook pensionklanten toe liet en ging er vanuit dat ze nee zou zeggen, maar toen ik vertelde dat het voor mij was, was het dus geen probleem...

Voordeel: dagelijks naar buiten, 2 paarden op 1 plaats, dichtbij en ook daar weet ik dat er goed voor ze gezorgd wordt.

Nadeel:uitrijmogelijkheden minder en wat gebeurd er over 4 jaar, want dan gaat Bru de opfok uit......

Mijn voorkeur gaat uit naar het woerdense verlaat, maar zou dat verstandig zijn.

Lang verhaal, maar misschien kunnen jullie mij een beetje helpen

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:05

Hoe ideaal je paard nu ook staat ik zou hem bij je andere paard zetten . Dichterbij, zelf meer zicht op, alle dagen naar buiten.

Over 4 jaar is pas over 4 jaar. Weet jij veel hoe het er over 4 jaar bij staat?

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:11

ik zou ook nog lekker 4jaar van hem genieten

komt tijd komt raad en 4jaar is nog ver weg

nairtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 17:39

Ik denk dat ik zeker niet teveel aan de toekomst moet brengen. Tenslotte weet je nooit wat er kan gebeuren.

Denk dat ik er wel vrede mee kan vinden als ik Lennon bij Bru zet......

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:46

is die opfok bij anja. want als ik was zou ik hem lekker daar neer zetten

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:33

Apple schreef:
Hoe ideaal je paard nu ook staat ik zou hem bij je andere paard zetten . Dichterbij, zelf meer zicht op, alle dagen naar buiten.

Over 4 jaar is pas over 4 jaar. Weet jij veel hoe het er over 4 jaar bij staat?

Helemaal mee eens..

Je moet je er zelf natuurlijk ook goed bij voelen.. En als je paard bij je veulen staat, zie je je veulen wel weer wat vaker en dat kost je dan ook minder tijd omdat je dan niet nog eens daar heen moet..

nairtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 19:04

Ja, het is bij Anja. Super he!!!!

Ik ga morgen nadat ik met Anja heb gesproken langs de stal van Lennon. Denk dat ik wel achter mijn keus sta........

nairtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 08:24

Spannend hoor, vandaag ga ik het zeggen op stal dat ik Lennon bij Bru kan zetten. Ben best een beetje zenuwachtig voor hun reactie. Hopelijk begrijpen ze me.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 09:08

Komt vast wel goed, zo te horen maak je een heel goede keuze!

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 09:33

Als jij gewoon op een normale manier verteld waarom je deze keuze maakt zullen ze je echt wel begrijpen. Succes!

nairtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 09:40

Ik heb me voor niks druk gemaakt. Ze begrepen het volledig en zeiden, dat als zij mij waren, ze ook daar voor zouden kiezen.

Ergens jammer dat ik daar weg ga, maar ben zo blij dat lennon weer dichterbij komt en dan nogwel bij Bru......