bijna 2 jarige hengst...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lazy

bijna 2 jarige hengst...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 12:55

wat kost dat gemiddeld?
Ik ken iemand die heeft een (wel erg mooie) 1,5 jarige hengst van Jazz op het oog, hij heeft verder geen super bijzondere afstammeling of internationale ouders,wel is hij mooi zwart.
Wat zouden jullie er voor over hebben???

lazy

Re: bijna 2 jarige hengst...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 15:21

helemaal niemand

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:27

Sja voor de kleur hoef je niet te betalen. Hoe loopt hij, is hij gezond?? Dat zijn dingen die veel belangrijker zijn voor de prijs dan de kleur.
Tenminste dat vind ik.

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:28

dat is zo moeilijk om te beoordelen, elk paard is waard wat een gek ervoor geeft, er bestaan geen vaste standaard prijzen voor! gewoon bekijken wat je zelf voor een paard wilt uitgeven en dat voorleggen aan de verkopers

Zusje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:30

youngster schreef:
Sja voor de kleur hoef je niet te betalen. Hoe loopt hij, is hij gezond?? Dat zijn dingen die veel belangrijker zijn voor de prijs dan de kleur.
Tenminste dat vind ik.

Helemaal mee eens!
Maar nu zijn zwarte paarden wel een hype
Dus vaak wat duurder!

Het is een hengstje van 1.5 jaar v. Jazz en moeder??

MM Eurie of 1000.-

c_alsemgeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:01

Tsja ik denk dat je bij een jazz ook goed naar de beweging en het karakter moet kijken.
Er zitten er een hoop tussen met super beweging, maar ook vaak met helemaal niets
En Jazzers staan (vaak) bekend om het wat vurige karakter... wat trouwens helemaal geen nadeel hoeft te zijn. Zeker als je er een voor de sport zoekt.

Tsja indicatie vind ik moeilijk te geven vanwege de weinig info...
Is het een beetje een 'simpel' paardje rond de €1000,- heeft hij echt mooie bewegingen en een correcte bouw kan je denken aan iets van €1800,-

Karakter kan ook schelen... maar het ligt er natuurlijk maar net aan wat je in het paard zoekt

lazy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 16:52

allemaal bedankt voor jullie reacties, ik weet dat het moeilijk te beoordelen is maar een richtprijs is ook oke, de vraagprijs is 4000 euro, ik schrok hier een beetje van, wat vinden jullie?? mv weet ik zo niet wel een goede hengst geloof ik.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:09

Die vraagprijs vind ik aan de hoge kant, tenzij het echt iets bijzonders is natuurlijk.

Voor mijn destijds bijna 2-jarige heb ik 1000 euro betaald, maar dat was dan ook een kruising arabier x kwpn, kruisingen zijn vaak goedkoper

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:20

Vind ik ook wel een de hoge kant voor een 1,5 jarige. Maargoed hoe ziet hij eruit en wat zijn de gangen?
Heb je eventueel een foto? Zien we al wat meer natuurlijk.

c_alsemgeest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:39

idd of zelfs een filmpje... want als ze er 4000 voor durven te vragen moet hij wel over mooie gangen beschikken
En dan kan een promo filmpje geen kwaad
Want nu zie je toch vaak dat de prijzen over het algemeen wat lager uitvallen... vanwege en onnoemelijke aanbod aan paarden en veulens.

lazy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 18:58

hmm wil eigenlijk geen foto's plaatsen aangezien degene die hem wil kopen geen eigenaar is van het paard en ik wil verder niemand voor het hoofd stoten maar vond 4000 voor officieel nog een jaarling wat aan de hoge kant helemaal voor een hengst.
Ik zat zelf eerder rond de 2500 euro te denken, aangezien jaarlingen toch al wat moeilijk te verkopen zijn.
Heeft iemand hier wel eens 4000 euro voor een jaarling betaald? wat deed jou beslissen om hem/haar toch te kopen, aangezien je niet weet hoe het paard uit zal groeien

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 19:14

Ik denk dat je zelf met 2500 goed in de richting zit!

Ik dacht zelf, voordat er reacties waren, tussen de 2000-4000 euro, mits gezond lijkend en met nette gangen. Een super spectaculair beest misschien wat meer, maar de meesten rond de 3000 euro.
Besef dat het dekgeld van Jazz ook niet echt gratis is!
Maar als het een absolute topper is, dan houden ze hem zelf wel om er op 3 jarige leeftijd een wereldbedrag voor te krijgen. Iedereen weet dat je een jaarling niet moet willen verkopen, dat je er dan weinig voor krijgt.
Gewoon 2000 bieden, waarschijnlijk willen ze er graag vanaf. Als het op 3000 komt, en het is een net beest, dan zou ik em kopen.