WA verzekering

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Vanisha_

WA verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 10:49

Hallo ik kom er niet helemaal uit met de zoekfunctie dus vandaar dit topic.
Wie weet waar je een goede wa verzekering kan afsluiten voor een paard.
Is mijn verzorgster dan ook verzekerda als ze buiten rijd met mijn paard of moet ze zich apart verzekeren.
en wat kost zo'n wa verzekering per maand.
alvast bedankt

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 10:56

Mijn paardje is gewoon met ons mee WA verzekerd,paarden vallen namelijk ook onder huisdieren.
Het is echter wel verstandig om het even aan je verzekeringsmaatschappij te laten weten en dit ook zwart op wit in je polis te laten zetten.
Of in ieder geval een bevestigingsbrief te laten sturen van bijschrijving.
Dit ivm als je paard ooit schade aanricht zij niet kunnen zeggen van we wisten niet dat je een paard had en dat ze moeilijk gaan doen met uitkeren.
Ik geloof dat wanneer jouw paard schade aanricht waar je verzorgster bij is het onder haar WA valt maar zeker weten doe ik dit niet.

LDRD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 11:31

Meetje22 schreef:
Ik geloof dat wanneer jouw paard schade aanricht waar je verzorgster bij is het onder haar WA valt maar zeker weten doe ik dit niet.

Dat hangt er vanaf of de schade ontstaat door een eigen gedraging van het paard of dat het een 'stuurfout' van de verzorgster is.
Eigen gedraging: daarvoor is de bezitter (eigenaar) aansprakelijk
Stuurfout: daarvoor is de verzorgster aansprakelijk (zal zelf een AVP=aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren) moeten sluiten.
Let wel op: als de verzorgster schade oploopt door een eigen gedraging van jouw paard, dan ben jij ook aansprakelijk daarvoor!
Dat valt overigens weer wel onder jouw eigen AVP verzekering.