Trailer wassen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mondi

Trailer wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 10:42

Tja, mijn toen gloednieuwe, nu 2 jaar oude trailer, begint toch wel een beetje heel erg groen uit te slaan.
Het lijkt of het bos doorgroeit tegen de wanden op.

Maar hoe krijg ik hem nu goed schoon?
De kap is van kunststof en de wanden zijn van hout met een coatinglaag. Het is een Henra Buffalo. De kap kan ik m.i. gewoon met een borstel wassen, maar ik weet niet goed hoe ik de wanden moet behandelen. Weet iemand raad?

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 10:52

AM -> VMR

saden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 11:05

ik spuit onze trailer af met de hoge druk spuit. en mijn vader wast hem daarna met een borstel met gewone sop.

Elegance

Re: Trailer wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 11:13

mondi schreef:
Tja, mijn toen gloednieuwe, nu 2 jaar oude trailer, begint toch wel een beetje heel erg groen uit te slaan.
Het lijkt of het bos doorgroeit tegen de wanden op.

Maar hoe krijg ik hem nu goed schoon?
De kap is van kunststof en de wanden zijn van hout met een coatinglaag. Het is een Henra Buffalo. De kap kan ik m.i. gewoon met een borstel wassen, maar ik weet niet goed hoe ik de wanden moet behandelen. Weet iemand raad?

Gewoon met een borstel wassen en een sopje (bijvoorbeeld dubro). In autoshampoo wil nog weel eens veel loog zitten wat in kan vreten op bijvoorbeeld aluminium delen.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 11:17

Met de hogedrukspuit of een paar emmer water er tegenaan gooien. Daarna beetje allesreiniger erop en dan is ie weer schoon.

koetjeboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 11:21

Ik was heb altijd met groene zeep en een borstel en warm water, dan wordt hij echt super school. wel spuit ik hem eerst af.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 11:22

Niet te hard op dat hout met de hogedrukreiniger, krijg je strepen van. Wel met mate spuiten dus.... verder klauter ik gewoon met de ladder op het dak om ook bovenop te kunnen komen.
Er zijn soms wasstraten met een loopbrug (in Apeldoor bij de esso bv) kun je zo boven je trailer staan en hem wassen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:19

Wij hebben in de buurt een wasstraat/wasplein waar ze ook een speciale wasafdeling voor caravan's en trailers hebben.
Je kunt er dan met een speciale loopbrug gewoon langs lopen en tot op het dak komen.
Er hangen div. spuitslangen met sop, boenborstel, gewoon water en hete was.
Je moet er steeds geld ingooien en voor zo'n 4 euro heb je hem helemaal gewassen en in de was gezet.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:20

we nemen die van ons altijd mee in de wasboxen bij m'n vriend op het werk..borstel en hogedrukspuit erop en schoon

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:43

Wij hebben een polyester ding en spuiten em af met hogedruk

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:45

De brede lans op je hogedrukspuit zetten (verdeelt de druk beter ivm strepen trekken op het hout) en lekker afspuiten. Laten drogen en dan even in de was zetten geeft het mooiste resultaat.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:14

Ik spuit hem eerst van binnen, buiten en van onderen af met de stoomcleaner. Dan ontsmet ik de binnenkant en maak de buitenkant met een sopje schoon. Nog even de stoomcleaner erover om het sop en de desifectant eraf te spuiten en drogen maar!

mondi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 22:19

Bedankt voor de goede tips!

Ik denk dat ik maar een hoge wasstraat ga zoeken.