Voerbal niet te vinden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Voerbal niet te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 22:46

Ik ben op zoek naar een voerbal,maar die dat ik wil vind ik net niet
Ik ben bang dat ze niet bestaan maar toch wil ik zekerheid hebben
Het is een voerbal en geen lick-it maar ik zoek 1 die je op kan hangen en niet 1 voor op de grond te leggen.Dit komt omdat ze stelen op de manège

Wie kent deze soort ballen?

saden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 11:01

bedoel je een bal om hooi in te doen? deze zijn bij divoza te koop.

_Dunja_

Re: Voerbal niet te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 11:03

dit is eigenlijk een topic voor gezocht (temt)
Laatst bijgewerkt door _Dunja_ op 11-01-06 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 11:03

vlg mij zijn er alleen maar voerballen die je op de grond kunt leggen.
Kun je daar geen extra gat in maken, daar touw door en ophangen?

UrbanL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 11:11

Ik heb een voerbal gehad voor leysander en uiteindelijk verkocht omdat hij er erg agressief van werd.

Het grappig om een paar uur in stal te leggen maar meer ook niet. Leys ging er ook op stampen met zijn voet en probeerde hem te slopen.

Ze waren toen te koop via de paardendrogist en via Horselover.

Ik heb er dus geen goede ervaringen mee. Heb hem ook wel eens uitgeleend en eigenlijk hadden die mensen dezelfde ervaringen vooral IN stal.

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:16

Je hebt wel speelballen die je op kunt hangen, maar geen voerballen. Dat komt omdat het de bedoeling is dat je paard zo'n voerbal over de grond rolt, om de normale eetprocedure na te doen. Daar komt niet veel van terecht bij een bal die ophangt.

Wat je zou kunnen doen is een lege frietemmer, of een bouwemmer waar pleister oid ingezeten heeft of een andere stevige emmer met deksel nemen, en daar zelf een aantal gaten in maken, en er biks indoen. Dan heb je hetzelfde effect, en wordt-ie gestolen dan is dat geen drama.

Oh, wel het hengsel eraf halen natuurlijk!

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 16:46

Ibbel schreef:
Je hebt wel speelballen die je op kunt hangen, maar geen voerballen. Dat komt omdat het de bedoeling is dat je paard zo'n voerbal over de grond rolt, om de normale eetprocedure na te doen. Daar komt niet veel van terecht bij een bal die ophangt.

Wat je zou kunnen doen is een lege frietemmer, of een bouwemmer waar pleister oid ingezeten heeft of een andere stevige emmer met deksel nemen, en daar zelf een aantal gaten in maken, en er biks indoen. Dan heb je hetzelfde effect, en wordt-ie gestolen dan is dat geen drama.

Oh, wel het hengsel eraf halen natuurlijk!

Ik dacht gelijk aan een cola fles maar de eigenaar is er niet mee akkoord omdat hij denkt dat hij dat kapotbijt,kan dat?
Jammer dat het niet bestaat maar ik zou dan eens naar een alternatief gaan
Maar stel dat ik dan een alternatief vind,zoals jij voorstelt,kan het dan kwaad ofzo?Mij lijkt het niet,maar waarom bestaan ze dan niet?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 16:50

vlasta schreef:
dit is eigenlijk een topic voor gezocht (temt)

Nee,net niet
Gezocht is voor als je echt van plan bent een voerbal te kopen maar geen advertentie vind,niet voor vragen erover

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:19

Blue_Star schreef:
Maar stel dat ik dan een alternatief vind,zoals jij voorstelt,kan het dan kwaad ofzo?Mij lijkt het niet,maar waarom bestaan ze dan niet?

Het alternatief dat ik beschrijf is gewoon een weggooiversie van de wel verkrijgbare voerballen. De bedoeling is nog steeds dat je hem los op de grond legt. Dus ik begrijp niet wat je bedoelt met je laatste vraag.

De 'officiele' versie gaat uit van een klein formaat tonnetje, zoals er ook van die grote voertonnen zijn, met een schroefdeksel. Ook die klein formaat voertonnetjes (vaak zijn het kleine zuurkoolvaatjes) zijn her en der wel tweedehands (en nieuw) te verkrijgen, maar meestal toch nog wel aan de prijs. Een frietsausemmer is gratis. Als je paard er niks aan vindt, ben je tenminste geen geld kwijt.