Ruin laten wennen aan andere 2 ruinen? Meppen en bijten....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Ruin laten wennen aan andere 2 ruinen? Meppen en bijten....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 22:04

Ik zit in dubio: Mijn ruin staat voor proef op een nieuwe stal en het is de bedoeling dat hij later met de twee ruinen die daar al 3 jaren samenstaan op paddock en de wei kan. Probleem: we hebben ze reeds 3 keer bij elkaar gezet voor 1 a 2 uur. Zonder dat mijn paard daar aanleiding toegeeft, wordt hij door de leider opgejaagd en getrapt. Hij verdedigt zich wel, maar daar blijft het bij. Op stal waar de paarden elkaar kunnen besnuffelen wordt hij door de andere af en toe gebeten. Dit is niet leuk om te zien. Voor mijn paard zou het ideaal zijn als hij op deze stal kan blijven, want zo kan hij de gehele dag naar buiten. Mijn vraag is of dit over een alnge periode kan veranderen, zodat ze toch gezamenlijk op paddock kunnen lopen. heeft iemand hierslechte of goede ervaring mee? Aletrnatief is voor hem dat hij teruggaat naar oude stal, waar hij 3 tot 4 uur op paddock of wei komt. wat zouden jullie doen?

Nicole288

Re: Ruin laten wennen aan andere 2 ruinen? Meppen en bijten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:10

Hij zal zich een plaatsje moeten vinden en als je het in de gaten kunt houden en het wordt niet te erg kun je ze beter bij elkaar laten dan steeds weer eruit halen. Dan moet er iedere keer dat hij er weer bijkomt opnieuw rangorde bepaald worden.

Ik zou hem zelf eerst bij 1 van de 2 hebben gezet en als dat gewend was pas alledrie bij elkaar.