Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Rianneke schreef:je kunt volgens mij op het paspoort aangeven dat ie niet geslacht mag worden...verder moet ej paard gechipt zijn als die geslacht word en daar zijn eigendomsbewijzen bij dus of dat zomaar kan....?!?
)
dat lijkt me raar want anders hebben eigendomspapieren ook erg weinig nut meer lijkt mij.... 

Rianneke schreef:je kunt volgens mij op het paspoort aangeven dat ie niet geslacht mag worden...verder moet ej paard gechipt zijn als die geslacht word en daar zijn eigendomsbewijzen bij dus of dat zomaar kan....?!?

Lise81 schreef:Volgens mij zijn slachthuizen niet verplicht om naar eigendomspapieren etc. te vragen. (nog niet iig, maar dat zal vast komen met die nieuwe regelingen).
Dus het rampsenario wat je beschrijft met een paard van de ander naar de slacht brengen kan. Maar iemand heeft je paard dan gestolen. Waarschijnlijk is het slachthuis dan niet verantwoordelijk (of voor heling om dat ie een gestolen goed heeft gekocht), maar degene die het paard daar heeft gebracht zonder toestemming van de eigenaar.
ArabStables schreef:Lijkt me vreemd dat in een paspoort aangegeven kan worden dat het paard niet geslacht mag worden. Want stel, als je dan je paard verkoopt - dan moet dat weer veranderd worden op het paspoort, want een nieuwe eigenaar kan daar anders over denken.
Bijv. als jouw 'vorige' paard bij de nieuwe eigenaar per ongeluk zijn been breekt en veel pijn heeft, moet de nieuwe eigenaar wel de mogelijkheid hebben om het paard naar de slacht te brengen.

Vind dat de regering moet zorgen dat je als je je paard laat slachten een chip heeft of dat je papieren van hem hebt. Moet er niet aan denken dat mijn pony zomaar geslacht word terwijl ik er niks van af weet
, helaas gebeurd dat soms toch. Rianneke schreef:je kunt volgens mij op het paspoort aangeven dat ie niet geslacht mag worden...verder moet ej paard gechipt zijn als die geslacht word en daar zijn eigendomsbewijzen bij dus of dat zomaar kan....?!?
iedere mongool kan een paard uit de wei halen en het zo weg brengen naar de slager