Ketting frontriem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Elsepelsje

Ketting frontriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 21:34

Ik denk dat iedereen ze wel kent.. een frontriem met een alleen een kettinkje zeg maar..

nou vraag ik me dus af of het paard daar geen last van heeft tijdens het rijden.. zou dat ding niet op en neer gaan?
kan me voorstellen dat dit niet echt fijn is voor een paard..

iemand hier ervaring mee?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:35

ik denk dat de meeste paarden hun hoofd niet zo héél heftig bewegen hoor

Elsepelsje

Re: Ketting frontriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 21:38

haha nee oke dat is waar..

Phynix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:48

Bij mij op stal hebben een paar mensen ze. Bij 2 is er niets aan de hand, een ander doet hem dus nooit om omdat het paard het inderdaad niets vind. Zal dus wisselen per paard. Ben benieuwd, want die van mij is in bestelling.

shetlandfan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 00:12

Ik rij intussen al een paar jaar op verschillende paarden met een hoofdstel met zo'n ketting-frontriempje. Ik heb er niet een gehad die er echt last van had.
Het enige paard dat het ietwat minder vond was een paard dat toch al wat gevoelig is aan z'n hoofd maar na 20 minuten wennen vond ie helemaal niet meer erg.

Lyonesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:00

Als ik zo'n ding zou hebben, zou het eerder vervelend zijn voor mij als voor mijn paard. Ze heeft namelijk zo'n voorpluk, dat ik denk dat ik hem na elk ritje los zou moeten knippen.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:08

Ik rij er al mee sinds Jeddah is ingereden dat is a.s. zomer 7 jaar alweer. Ze heeft er nooit last van gehad, ik heb net een nieuwe en die heb ik wel een paar schakeltjes korter moeten maken, ze moeten niet te los en niet te strk zitten, als ze "net goed" liggen heeft het paard beslist geen last!