Groot Probleem .. Wat nú ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Liene

Groot Probleem .. Wat nú ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 20:43

Haj,
Ik heb een paard op het oog dat ik wrrs ga kopen.
Het is een merrie met goede afstamming ; Clinton .
Ze spring echt super,met gemak over 1m20 en dressuur kan ze ook goed (daar moet ik nog op trainen maar dat heb ik met mijn pony ook moeten doen dus dat zal niet echt een probleem zijn).

Nu is het probleem dat ze luchtzuigd. Ze staat nu wel al even in een stal met elektrische stroom aan de rand.
Miss zal ze dit terug gaan doen .. Ik weet het niet ?
Als ik ze koop staat ze dag en nacht op een paddock,veel kans om te luchtzuigen heeft ze niet echt..
Maar toch vind ik dit moeilijk,ze heeft helemaal geen uitwendige kenmerken waar aan je ziet dat het een luchtzuiger is.

Wat vinden jullie hier van ?
Voor mij is het in iig heel moeilijk ..

ZOUDEN JULLIE DIT PAARD KOPEN ?? Waarom wel/niet ?

PS Ze is 5 jaartjes oud

Eline

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:44

hier is net al een slotje opgezet toch??

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:45

ik kan je wel vertellen dat je je er op den duur aan gaat ergeren,
ik zou het niet doen

Liene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 20:46

Ja maar ik heb alle disscuties over luchtzuigen door gelezen en ik vond niet echt een antwoord op mijn vraag..

Hoe bedoel je je gaat je er aan ergeren ? Vind ik nogal een vreemde reactie..

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:52

wij hebben een merrie die het doet, en een band kan niet dan gaan haar kaken alsware opzette,
,
altijd buiten is met slecht weer geen optie, vooral niet als je wilt trainen ( de ergste kou komt nog)
en nu staat ze op stal, en hoppa, begint ze weer,
ze houd er echt niet mee op,
goed dik kunnen we haar niet krijgen,

en ik kan je vertellen we hebben 20 paarden, maar ik hoor haar overal, en ze kunnen er maagzweren etc van krijgen,
het karakter is vaak ok heter, zwe beginnen er niet voor niks mee ,
ze is bij ons geboren, en we hebben haar als 3 jarige klaar laten maken , voor de keuring (gelukkig ster verklaard)
maar ze is er bij die andere stal mee begonnen, pure stress,
wij zitten er zelfs aan te denken om haar om die reden te verkopen

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:53

maar ik ga nu eerst even tros opgelicht kijken, komt een paarden handelaar in voor,
doeggie

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:02

ze gaat het bijna zeker weten gewoon weer doen hoor bij jou thuis
en het neemt risico's met zich mee dat weet je vast ook wel.
ik zou er zelf niet tegen kunnen vind het echt iritant!

edit/ plus dat het volgens mij ook een koopvernietigend gebrek is dus tja krijg je er ooit weer een koper voor

_Dunja_

Re: Groot Probleem .. Wat nú ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:04

Ik zou het niet doen, maar je moet daar zelf een keuze in maken...

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:06

Ik zou het ook niet doen. Het lijkt mij ook vervelend. En ze is nog heel jong en dan nu al luchtzuigen. Het is daarbij ook nog koliek verwekkend..

colleen3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:10

ik zou het ook niet doen. je gaat je eraan ergeren en het brengt gevaren met zich mee (koliek, maagzweren, ect. ).

colleen3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:12

ook al is ze jong, ze blijven het hun hele leven houden... maarja jij moet uiteindelijk de keuze maken. veel succes met de keuze

Moonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:14

Ik zou het ook niet doen.

Je zegt dat ze niet veel kans heeft om te gaan luchtzuigen, maar ik denk dat ze altijd wel een plekje of iets weten te vinden waar ze het kunnen doen.

Succes

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:17

Ik zou het niet doen. Luchtzuigen is imo een gebrek, en een gezond paard zal je op termijn al genoeg kopzorgen bezorgen en geld kosten aan dierenartsrekeningen. Dus hoe leuk ook, ik zou ze laten staan en verder zoeken naar een gezond exemplaar.

nitouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:19

Ik heb ook een paard gehad die dat deed en heb er geen spijt van gehad. Met goede voeding en de nodige beweging kan het minder worden. wil niet zeggen dat het over gaat.
Op een gegeven moment heb ik het dat mijn oude paard niet meer zien doen.
Dus als je het geen probleem vind zou ik het gewoon doen. Je moet wel op je hoede zijn dat er niks gebeurd.

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:38

nitouche schreef:
Ik heb ook een paard gehad die dat deed en heb er geen spijt van gehad. Met goede voeding en de nodige beweging kan het minder worden. wil niet zeggen dat het over gaat.
Op een gegeven moment heb ik het dat mijn oude paard niet meer zien doen.
Dus als je het geen probleem vind zou ik het gewoon doen. Je moet wel op je hoede zijn dat er niks gebeurd.

dan heb jij een uitzondering,
lian doet jhet al haar hele leven (vanaf 3 jr)
en is nu eehhh...12 of 13

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:36

Mijn paard is ook een luchtzuiger en ik heb er absoluut geen spijt van.
de mijne had een maagzweer en is het hiervan gaan doen. hij stond bijna de hele dag te zuigen.
hij heeft medicijnen voor z'n maagzweer gehad en wat aanpassingen in het voer. hij is nu voor 95% gestopt met zuigen.
wat voor luchtzuigers belangrijk is is veel afleiding dus veel naar buiten. geen of zo min mogelijk krachtvoer. geen brok en geen kuil en ze onbeperkt hooi geven.
En dat ze eerder koliek van krijgen is echt onzin. je moet het juist omdraaien. door maagproblemen (zoals maagzweren enz. ) krijgen ze verteringsproblemen en hiervan krijgen ze koliek. niet door het zuigen.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:41

Paard wat ik doe was ook een verschrikkelijke luchtzuiger maar bleek dus erge last van zn maag te hebben. Na wat aanpassingen in het voer en met medicijnen hoor je het hem nu nog zelden doen. Het hoeft dus niet altijd een stalondeugd te zijn.

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:41

zou het ook niet doen ivm hier bove genoemde problemen

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:42

liannes in een loopstal kan een paard de hele winter 'buiten blijven hoor. dan gaan ze zich lang niet zo snel vervelen. het kan ook overgaan, met verandering in het dagelijks werk en verandering van omgeving. ik zou het paardje een maand of twee op proef nemen, om te kijken of ermee omgegaan kan worden, en of het misschien minder wordt. goede afspraken maken, dan kan je er altijd nog vanaf zien. succes!

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:57

een luchtzuiger zou ik nooit kopen, de één is erger als de andere maar toch.....nee!!! Vaak ontstaan er problemen in het lichaam, doordat er een zuurstofgebrek ontstaat in de hete s'zomers of de koude winters, doordat lucht in de maag komt i.p.v. de longen m.a.g. hardere spieren, huidproblemen , hoefproblemen, koliek enz. en dan zo'n band om....nee, ik zou er niet voor kiezen!

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 23:11

Als het paard je verder bevalt en je ziet het luchtzuigen niet echt als een probleem,lees je kan ermee leven,dan zou ik het doen!

Zulke paardjes doen het vaak niet voor niks
ze verdienen toch ook een kans?

Liene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 08:26

@Loveblacky : Kopers zijn er genoeg voor haar, ze is imers een dochter van Clinton

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 08:59

Nou ben ik vast weer idioot, maar ik zou het gewoon doen hoor.

Als ze het doet wegens lichamelijke oorzaken is dat optelossen,
en als ze doet wegens psychische oorzaken, kan je met wat aanpassing in de leefomstandigheden het ook enorm verminderen.
Wat er al gezegt werd, zoveel mogelijk, liefst altijd bij andere paarden met onbeperkt hooi en de meeste doen het bijna nooit meer... Bij ons staan er ook 4 die vroeger lucht zuigers waren, en daardoor voor een prikkie gekocht, en alle 4 (we hebben loopstallen) doen ze het niet meer, eentje alleen nog als ze teveel krachtvoer krijgt.

_Rijkie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 09:02

Ik heb jaren een luchtzuiger gehad.
Ik heb me er nooit aan geergerd maar toch zou ik nooit meer een luchtzuiger kopen
Die van mij had vaak koliek en wondjes van de band.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 09:08

Hmm, ik denk dat je prijs hier ook een hele belangrijke factor is. Als het een goed paard is voor een kleinere prijs ivm het gebrek dan zou ik haar zeker kopen. Vragen ze een normale prijs dan zou ik haar laten staan, voor dat geld koop je dan natuurlijk liever een paard zonder gebreken.