Wevende paarden gezocht!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ponyzotje

Wevende paarden gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 19:20

Een studente diergeneeskunde zoekt voor haar thesis paarden die WEVEN.
(voor diegenen die het herkennen maar niet onder die naam kennen: paard wiegt steeds met het hoofd van links naar rechts, vorm van stalondeugd)

Het is een studente aan de universiteit Gent, maar dat wil niet zeggen dat je paard daar zeer dicht in de buurt moet staan. Als je een wever hebt staan en je woont niet in het uiterste noorden van Nederland), kan je je natuurlijk altijd opgeven. De persoon die het onderzoek verricht komt ZELF TER PLAATSE. Je hoeft je dus niet met paard naar Gent te begeven.

Het onderzoek: De eigenlijke opzet van het onderzoek is na te gaan hoe kribbebijters verschillen van wevers en dit qua gedrag, motivatie ed. Kribbebijters zijn er voor het onderzoek genoeg, maar als je paard het beide doet mag je je natuurlijk óók opgeven. Het onderzoek bij je paard betreft kleine proefjes zoals een persoon die voor de stal gaat staan en de reacties van het paard op diverse bewegingen nagaat. Het spreekt voor zich dat het paard hier geen hinder onder de vorm van pijn ed zal van ondervinden. Ter hoogste een lichte frustratie (men wil natuurlijk namelijk nagaan wannéér het paard dit doet).

Mensen die graag een thesisstudent willen helpen met het onderzoek, kunnen altijd een pb'tje sturen naar me of een bericht achterlaten in dit topic. Je gegevens worden natuurlijk vertrouwelijk behandeld en ik geef alleen een ruwe schets door aan de onderzoeker, waarna die contact met je zal opnemen.
Vermeld daarbij:
Je naam, je woonplaats (hoeft niet zeer concreet te zijn, gewoon een richtlijn), manier waarop onderzoeker in contact met je kan treden (mag zeker per pb natuurlijk!).
Het paard: eventueel indicaties van hoe vaak het paard weeft, als je dat weet: onder welke omstandigheden, ook wat je al geprobeerd hebt...

Alvast heel erg bedankt voor de eventuele medewerking!

Marengo_82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:08

Kimberley, ik stuur je morgen een pb'tje

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:18

Ik pb je wel even

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:22

helaas leeft mijn wever niet meer.
Maar ik wil wel iets zeggen:
Mijn paard weefde onder etenstijd en als het tijd was om naar binnen te gaan, in een dichte stal.

Thuis deed hij het heel weinig.
En bij een vriendin die een dressuur africhtingsstal heeft deed hij het bijna helemaal niet.
Daar was altijd wel iemand over de vloer, zij, ik of haar vader (vaste personen)
Ze konden in het gang pad kijken en naar buiten met hun hoofd.
Er werd daar veel afwisseling aan de paarden gegeven.

Als hij mee ging naar de manege deed hij het heel erg.
Allemaal dichte stallen (tralies)
En constand vreemde mensen die voor z'n box langs huppelen.

Msschien heb je wat aan mijn ervaring?
Zo niet dan heb ik iig geprobeert te helpen.

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 22:01

Dank jullie! Daantjuhhh, ik zal je ervaringen zéker doorgeven!!!

Acilon

Re: Wevende paarden gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 09:50

toevallig niet dat meisje die ook 10 ruinen zocht die luchtzuigden?

er hing een oproepje op den unief: ze zocht 10 ruinen die weefden en 10 die luchtzogen.

ik heb heel wat mensen gezocht met luchtzuigende ruinen in dezelfde omstandigheden beter voor het onderzoek blabla.
ze ging ons contacteren in november maar we hebben nooit meer iets van haar vernomen.

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 11:57

Ik heb de oproep gekregen via prof Odberg... Vandaar. Heb al drie mensen die via pb gereageerd hebben (waarvoor dank!) en ga die gegevens doorgeven via email aan de prof.
Ik weet niet over welke studente het gaat, enkel dat de prof het vroeg voor thesisstudent.
Ik hoop dat de student in kwestie er wat mee is...

Acilon

Re: Wevende paarden gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:07

jup dan is het die.

ze wil namelijk onderzoek doen op kribbebijten vanuit het standpunt dat het een gedragsprobleem is (vandaar prof Odberg). en daar snort het al niet vind ik. maargoed das mijn mening.

ik vind het alleen onbeleefd dat wij de moeite gedaan hebben haar te bellen en te zoeken voor haar, en dat zij ging langskomen enzo, maar niks van haar heeft laten weten. als onze paarden niet het type zijn dat ze zoekt kan ze dat toch ook even melden denk ik zo.

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 12:09

Ahja op die manier. Wel ik ga gewoon wat algemene gegevens doorgeven aan de prof en ik vermoed dat wanneer hij er moeite voor doet, ze ook wel de moeite zal doen om haar onderzoek ed voort te zetten.

Iig wacht ik gewoon op de reactie van de prof. Hij deed een oproep en het leek me wel fijn als er mensen konden gevonden worden om die studente te helpen. Ik zou dat zelf ook leuk vinden, als ik zo'n onderwerp had

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 12:27

heb net bericht gekregen van de prof:

"I am lecturing in the foreign on January 11th and 12th and will be back in my office on the 13th."

Dus vanaf de 13e kunnen jullie een pb van mij, of een telefoon/email van de prof verwachten

Lyonesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:55

Ik ken wel een wevend paard. Die doet het altijd en overal. Zelfs als je tijdens het rijden even stilstaat wil ze het wel eens doen. Helaas voor deze studente dult het paard ook geen mensen die voor haar gaan staan.

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 13:13

't zou van pas kunnen komen als het paard dicht genoeg staat, heb al enkele reacties. Toch bedankt voor je antwoord, je mag altijd een pb sturen als de eigenaar absoluut wil meewerken

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 17:26

Heb al drie mensen maar als er nog kandidaten zijn, mag altijd!