vraagje over een enter

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

vraagje over een enter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 19:10

ik heb een haflinger hengst veulen maar die word nu al erg sterk.
Weet iemand wat ik daar tegen kan doen?
En klopt het dat castreren kan helpen?

Sily

Re: vraagje over een enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:14

Hij zal als je hem laat helpen even sterk zijn, meeste mensen doen het om de hormonen die bij het hengst zijn horen tegen te gaan, waardoor ze meestal net iets makkelijker in de omgang worden.

Maar alle paarden krijgen de periode waarin ze hun kracht gaan uitvinden, doen ze in de groep ook, jij of de groep (ligt eraan hoe die opgroeit) is er voor verantwoordelijk dit in goede banen te leiden.

Belangrijkste is weidegang met andere paarden die hem de regels uitleggen en zelf ook conseqeunt en eerlijk met hem omgaan, hij mag best sterk zijn (dat zijn in principe alle paarden), maar moet ook naast je blijven lopen, stil blijven staan en jou volgen.
Kwestie van respect en opvoeding, castreren vind ik altijd wel fijn zodat ze gewoon de groep in kunnen (tenzij je mogelijkheid hebt om hem als hengst in de groep te houden)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 19:18

ik ben ook op zoek naar een goede opfok alleen dat valt niet mee om een goed kopen opfok te vinden (rond de 25 euro exclusief brok)
hij staat nu bij een shetlander maar die voed hem niet echt op die loopt hij onderste boven. castreren wil ik zo wie zo doen voor zn hormonen. maar zijn er geen trucjes om jezelf sterkter iod te maken.
het stoppen als hij te snel gaat doe ik al.

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:09

een hengstenketting die werkt wel hoor