afstamming fries te weten komen...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Evikes

afstamming fries te weten komen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 17:09

ik heb een fries van 3 jaar en hij komt oorspronkelijk van duitsland. Wij hebben hem via een tussenpersoon gekocht. Nu is ons toen hij in belgie aankwam wijsgemaakt dat zijn papieren zijn verloren geraakt bij de reis naar belgië (is met het vliegtuig gekomen). We hebben wel zijn chipnummer en zijn geboortedatum en naam op een papiertje geschreven gekregen. Dat er iets niet klopt in het verhaal van de verloren papieren is wel heel duidelijk. De papieren zijn ergens achtergehouden (hoe kan het anders dat we zijn naam en chipnr enzo op een papiertje kregen??).
Nu begint hij echt wel heel goed te lopen en ik ga hem deze zomer in de zomerwedstrijden op dressuur uitbrengen. Ik zou nu wel alleen graag zijn afstamming weten. Hij is een hele mooie fries geworden en ik vind het nu zo jammer dat ik zijn afstamming niet ken. het moet wss een mooie afstamming geweest zijn, anders houden ze geen papieren achter.
Hoe zou ik met zijn chipnummer, naam en geboortedatum achter zijn afstamming kunnen komen?

reginasangel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:10

Je zou mss naar het stamboek kunnen bellen en vragen of zij iets kunnen betekenen voor je.

Moonny

Re: afstamming fries te weten komen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:22

Hoi Hoi,

Raar allemaal, maar denk dat je het idd bij stamboek kunt proberen.

Suc6

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:31

Zou dat paard niet gestolen zijn?

NWDynamite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:33

Kan natuurlijk ook!

Letsdunit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:36

Wat voor stalnaam heeft hij, vaak kan je via de stalnaam wel een eind achterhalen waar hij vandaan komt.
En idd het stamboek bellen.

Betteke

Re: afstamming fries te weten komen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:39

Bij FHANA kom je ook een heel eind. Moet je alleen het chipnummer intoetsen en dan verschijnt er de nodige info.

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 17:48

Paard is niet gestolen hoor. Ik weet dat mijn vader de papieren nog gezien heeft enzo voor zijn vertrek uit duitsland dus...

Ik ga zeker en vast eens bij FHANA gaan kijken

edit: waar kan je je chipnummer intikken op die site?