Nieuw zadel kopen, wel of niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

twinducklin

Nieuw zadel kopen, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 12:54

Hallo,

Ik heb sinds twee jaar een br vivaldi zadel. Toen ik het zadel kocht vond ik het niet het fijnste zadel wat er was maar dit zadel lag wel heel erg goed op mijn paardje en aangezien ik dringend een nieuw zadel nodig had en ik een wintec 2000 vz gewend was dacht ik dat ik gewoon even moest wennen.

Nu na 2 jaar vind ik het zadel nog steeds een te vlakke zit hebben en heb ik zelf het idee dat hij te groot is ( weet niet welke maat het is ) Nu ben ik erover aan het denken of ik een nieuw zadel zou kopen.. Heb het zadel een half jaar geleden nog laten nakijken en op mijn paardje ligt het zadel nog steeds goed. Nou ben ik aan het denken zal ik gewoon dit zadel houden omdat het goed op mijn paardje ligt en ze er erg goed op reageert of toch andere zadels gaan proberen zodat ik zelf ook prettiger zit?

Dan heb ik nog een vraagje hoe dat precies zit met een passervice, komen die gewoon aan huis? En hoe doe je dat als je totaal niet weet wat voor zadel je zou willen? En kun je het oude zadel inruilen voor een nieuw zadel ( met eventueel bijbetaling ) of verlies je dan erg veel geld erop? Het zadel is nou net 2 jaar oud wat zou ik hiervoor nog ongeveer voor terug krijgen? Zadel is in goede staat alleen op de plaats van de beugelriemen zie je dat die daar altijd hebben gezeten..

Manon

Re: Nieuw zadel kopen, wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:53

Persoonlijk zou ik ook wel lekker willen zitten, maar dat moet natuurlijk niet ten koste gaan van het paard.
Je zou de passervice kunnen bellen en dan bekijken of er een zadel tussen zit wat goed bij jou en bij de je paard past.
Volgens mij betaal je wel voorrijkosten, maar als je een zadel koopt dan vervallen die.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:55

ik zou idd een zadelpasser laten komen. je kunt die persoon vertellen hoe de rug van je paard er ongeveer uitziet en wat jouw eigen wensen zijn. dan neemt hij alleen zadels mee die daar aan voldoen.
met de zadels die jou wat lijken en goed op je paard passen kun je even gaan rijden (als dat niet mag zou ik er niet mee verder gaan) en dan kan je kijken welk zadel het beste bij jou past. de zadelmaker kijkt tijdens het rijden ook naar wat er met jouw houding gebeurd op een zadel (als het een goede is tenminste)