hm...ik geloof dat je het beter links 2 rechts 2 teugels kan doen. heb trouwens afgelopenjaar wel iemand gezien die met S&T 4 teugels in een hand reed, maar die had maar een hand waar ze mee kon rijden
Misschien wel. Het schijnt dat op die manier de stang stabieler in de mond ligt. Maar dit heb ik zomaar ergens gelezen, en wil kijken of er daadwerkelijk mensen zijn die hier ervaring mee hebben
Ik ken het wel, de achterligende gedachte is dat de stang als je de teugels in een hand hebt rustiger ligt aangezien je maar op 1 hand speling op de stang kan hebben terwijl je normaal gesproken met 2 handen speling kan geven op de stang. Ik heb het zelf een keer geprobeert maar echt makkelijk is het niet.
ze rijden op deze manier bij de spaanse rijschool uit wenen. je leert op deze manier wat meer met alleen je trens te rijden. (als je de neiging hebt om de stang te veel vast te pakken. Je moet je linkerhand precies voor de schoft houden. zit je te veel naar links met je hand word je inwerking meteen anders. Doordat je je hand anders houdt, verandert je zit ook wat.
nee want je stuurt in principe met je trens. maar goed, je probeert toch meer op je zit en been te sturen. Als je met blanke kandaren rijdt (alleen met stang) breng je je hand wat naar buiten en naar boven (richting je andere schouder) zo buigt je paard in en stuur je verder met je been en zit.