3 in 1 hand (teugels)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lins_Vetra

3 in 1 hand (teugels)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 09:43

Wie rijd er zo? Dus in je linker hand de linker stang en trens en de rechter stang, en in je rechterhand alleen je rechter trens?

Ik wil hier wat meer over te weten komen. Bv Is het fijner voor het paard, ben je het snel gewend en wat is de precieze handhouding.

(weet niet of het hier goed staat btw)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 09:48

hm...ik geloof dat je het beter links 2 rechts 2 teugels kan doen. heb trouwens afgelopenjaar wel iemand gezien die met S&T 4 teugels in een hand reed, maar die had maar een hand waar ze mee kon rijden

ben je zelf vanplan zo te gaan rijden?

Lins_Vetra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 09:54

Misschien wel. Het schijnt dat op die manier de stang stabieler in de mond ligt. Maar dit heb ik zomaar ergens gelezen, en wil kijken of er daadwerkelijk mensen zijn die hier ervaring mee hebben

aafje87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 10:27

Ik ken het wel, de achterligende gedachte is dat de stang als je de teugels in een hand hebt rustiger ligt aangezien je maar op 1 hand speling op de stang kan hebben terwijl je normaal gesproken met 2 handen speling kan geven op de stang.
Ik heb het zelf een keer geprobeert maar echt makkelijk is het niet.

Barco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 12:37

ze rijden op deze manier bij de spaanse rijschool uit wenen.
je leert op deze manier wat meer met alleen je trens te rijden. (als je de neiging hebt om de stang te veel vast te pakken.
Je moet je linkerhand precies voor de schoft houden. zit je te veel naar links met je hand word je inwerking meteen anders.
Doordat je je hand anders houdt, verandert je zit ook wat.

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 12:46

Maar als je dan bijv. rechterstelling aanneemt dan heb je wel die rechter stangteugel tegen de hals, geeft dat dan geen verwarring voor het paard?

Barco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:00

nee want je stuurt in principe met je trens. maar goed, je probeert toch meer op je zit en been te sturen.
Als je met blanke kandaren rijdt (alleen met stang) breng je je hand wat naar buiten en naar boven (richting je andere schouder) zo buigt je paard in en stuur je verder met je been en zit.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:21

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:22

zonder de komma er achter dus Heb hier nog nooit van gehoord, toch wel een gek idee..

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:31

Heb de komma al weggehaald, de rest van de site vind ik persoonlijk ook erg interessant.

Lins_Vetra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 16:32

Bedankt iedereen voor de informatie. Het zal even oefenenen zijn, maar ik ga het toch proberen.

@ Barco rijd jij ook zo of niet'?

Edit:

Die site is zeker interessant!