Paard verhuizen of op stal houden? jullie hulp graag...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Paard verhuizen of op stal houden? jullie hulp graag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 08:31

Oke, dit is een beetje het verhaal:
Ik woon in Almelo en heb mijn paard in Beckum staan wij moeten door het pikke donker naar de binnenbak stappen, is 10 min, met verlichting enzo is dat het probleem ook niet verder kunnen we prima op stal rijden als het weer een beetje goed is.

Maar nu is het meisje waar ik altijd mee rijd van het paard gevallen en ze mag 3 maanden niet rijden, ik ga niet alleen de weg op, en ik kan nu 1x per week minder komen omdat zij altijd voor vervoer zorgde, terwijl ik echt minimaal 5 dagen in de week rijden wil, absoluut niet minder...

Mijn 4 jarige heeft aardig wat werk nodig, en aangezien ik voor wedstrijd train zat ik erover te denken hem voor 1/2 maanden ergens anders neer te zetten, dichter bij huis.
Waar ik niet naar de binnenbak heen hoef te stappen in het donker.

Het is alleen wel duur...Wat zouden jullie doen??

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 09:02

Tja, dit soort afwegingen kunnen wij niet voor jouw maken. Wel naar dat je zo afhankelijk bent van je stalgenootje, misschien moet je eens met je ouders overleggen, of ze niet 1 keer in de week mee kunnen?

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 11:57

even je paard verhuizen doe je niet zo.
kan een flinke impact hebben op de gemoedstoestand van je paard.
stel dat je het doet en hij vind het er na ff wennen helemaal geweldig.. dan haal je hem weer weg uit zijn dan veilige omgeving, dat kan het vertrouwen tussen jou en je paard heel erg schaden.

merel is makkelijk, die is al zo vaak verhuisd, maar die is gewoon heel nuchter en heeft zoiets, het zal wel goed zijn, hij doet het niet voor nix.
met willem heb ik nu nog problemen omdatie noodgedwongen moest verhuizen naar een stal waar hij het verschrikkelijk had. nu staan we op een veel leukere stal en hij is een heel stuk bijgekomen, maar helemaal de ouwe istie nog niet.

dus dat zal je in je achterhoofd moeten houden, wat voor een effect dat op jou en je paard gaat hebben.

Mama_Suus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 12:04

Misschien is het een optie om met je paard aan de hand naar de bak te gaan. Heb je misschien iets meer controle, misschien kan je kijken of je iemand kan vinden die ernaast wil fietsen,

een verhuizing is een oplossing, maar zoals hierboven al vermeld is kan dat een enorme inpact hebben op je paard.

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 14:09

nee inpact heeft het niet, ze gaat in de vakantie's altijd mee naar mijn werk, en naar stages enzevoort.

Maar als ik de opties naast elkaar meet kom ik zeg maar gelijk uit...kwa voor en nadelen

UrbanL

Re: Paard verhuizen of op stal houden? jullie hulp graag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:10

Ik heb allang geleerd dat bij een simpele boer staan met geen goede bak en niet kunnen rijden bij erg slecht weer, meer geld kost dan op een luxere stalling staan.

Ik wil wedstrijden rijden dus ook regelmaat hebben voor mijn paarden. MAAAR ook met sneeuw en ijzel moeten de stal uit kunnen komen. Dus heb ik gekozen voor een luxere stalling. Ik werk daarnaast nog eens 40 uur en nog eens 15 uur per week dus is het wel lekker om een beetje droog en warm te trainen.

Bij een boer ben ik misschien 50 tot 75 euro goedkoper uit MAAR zit ik met het weer en vaak een kleinere/slechtere bak (nu 100 meter bak en 4 kante springtuin). Als je dan toch wil trainen moet je een auto en trailer regelen en ook nog reizen. EN tijd kost ook geld en ook de benzine en de auto/trailer.

Als je dus alles bij elkaar opteld kan je net zo goed op die luxere stalling gaan staan alleen voel je nu in 1x de tik je je portomenee ipv de hele maand in deeltjes.

Tja wat je je keuze dan?.

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 14:11

mijn stal is opzich wel luxe genoeg, van alle gemakken voorzien, maar alleen de binnenbak is dus 10 min stappen wat ik geen probleem vind maar idd het afhankelijk zijn houd ik niet zoveel van...