Giftige boomsoorten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Richje

Giftige boomsoorten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 00:05

Wij willen in onze wei een aantal bomen planten voor de schaduw, maar nu moet ik natuurlijk zeker weten dat we geen giftige boom planten, we hebben een wilde kastanje die we kunnen verplaatsen, nou weet ik dat een paardenkastanje giftig is voor paarden maar geldt dit ook voor de tamme kastanje? En welke boomsoorten zijn aan te raden (geen wilg)? Het liefst een redelijk snelgroeiende soort.

Adrienna

Re: Giftige boomsoorten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 00:09

Wilgen zijn mogelijk, alleen moet je dan wel opletten dat ze die niet helemaal opvreten want die vinden ze erg lekker (zijn ook nog eens goed voor paarden, als de boom groot is en je snoeit m kun je je paard de takken geven om op te knabbelen)

Berk kan ook, daarvan (vr)eten ze de jonge takjes erg graag. (Is bij ons op stal een feest als er weer een bundel berkentakken ligt)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, verder weet ik het ook niet.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 00:52

Mijn paard eet erg graag van onze hazelaar. En hij heeft er niets van overgehouden; sterker nog, hij doet een moord voor die takken.

En het zijn wel geen bomen, maar paarden zijn ook gek op rozenbottels. Dus misschien rozenstruiken langs de zijkant?

Hier nog een ouder topic: [VMR] welke bomen zijn niet giftig en heb je veel schaduw van ?