Problemen met aan de teugel en tempo.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Naimz

Problemen met aan de teugel en tempo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 20:05

Zodra m'n verzorgpony aan de teugel loopt, gaat hij steeds langzamer lopen.. En als je hem weer aanspoort gooit hij zn hoofd weer in de lucht..

Iemand enig idee hoe ik hem én kan laten doorrijden én dat hij naar beneden blijft lopen?

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:06

Ik denk dat je deze vraag beter bij rijtechnisch kan vragen (temt)

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 20:09

vlasta schreef:
Ik denk dat je deze vraag beter bij rijtechnisch kan vragen (temt)

Oja, oeps.

Knavia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:25

Een gokje: hij geeft eigenlijk niet na, maar loopt óf achter de teugel (lekker licht in de hand...) óf hangt op je hand en heeft een valse afbuiging in de nek (jij zit 's avonds met pijn in je schouders en armen...).
Oplossing: goede instructeur zoeken die je het gevoel kan bijbrengen. Niemand heeft het in z'n uppie geleerd!

Als je twijfelt moet je een middendraf proberen (mits het geen 3-jarige is die een maand onder het zadel is). Komt je paard tegen de hand in óf moet je enorm veel beenhulpen geven om 'm naar voren te krijgen dan is het één van de twee bovenste problemen.

MiiZelff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:27

Ga naar RT en dan naar Zwaar Sloom Probleem..!!
Genoeg uitleg..!!

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:35

[quote="Knavia"]
Oplossing: goede instructeur zoeken die je het gevoel kan bijbrengen. Niemand heeft het in z'n uppie geleerd!
quote]

hier ben ik het mee eens. ik had precies hezelfde probleem. priveles genomen en na een paar weken ging het een stuk beter. die van mij ging egt hangen in de hand. als die van jou dat ook doet moet je eerst zorgen dat hij/zij daarmee stopt goed voorwaarts drijven dus iedere keer als hij/zij hangt voorwaarts meteen. pas daarna verder met het nagevelijk. anders blijft hij hangen. ja en dus inderdaad een goeie instructie nemen die het je kan laten voelen hoe het wel moet. heeft mij heel erg geholpen in ieder geval.

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 20:50

Knavia schreef:
Een gokje: hij geeft eigenlijk niet na, maar loopt óf achter de teugel (lekker licht in de hand...) óf hangt op je hand en heeft een valse afbuiging in de nek (jij zit 's avonds met pijn in je schouders en armen...).

Als je twijfelt moet je een middendraf proberen (mits het geen 3-jarige is die een maand onder het zadel is). Komt je paard tegen de hand in óf moet je enorm veel beenhulpen geven om 'm naar voren te krijgen dan is het één van de twee bovenste problemen.

Het kán zijn dat hij dan achter de teugel loopt.. Hoe kan je zien of dat het geval is?

Ja, ik zou zó graag een keer les op em willen hebben, dat is alleen een beetje een probleem.. Hij staat samen met een andere haflinger niet op een manege of een stal zegmaar.. Maar gewoon 2 stalletjes en een bak op een terrein van iets.. Instructie vinden is dus een beetje moeilijk.. Helaas!

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 20:52

MiiZelff schreef:
Ga naar RT en dan naar Zwaar Sloom Probleem..!!
Genoeg uitleg..!!

Ja, ik had 't net al gelezen.. (nadat ik dit topic plaatste..)

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 21:12

Oke, dan zal ik hier een slotje op zetten.
Als je nog een specifieke vraag hebt, dan mag je die in het andere topic stellen