Ik ben gepassioneerd door paarden. Voor mijn part hangt heel mijn leven er vanaf. Het is bijna het enige waarvoor ik echt met plezier iedere dag zal opstaan. De paarden. Ik ben vrij fanatiek en ambitieus maar ben nog niet erg ver kwa niveau aangezien mijn paard niet van de makkelijkste is.
Ik wil dolgraag in de zomervakantie voor 2 maanden op stage in het buitenland bij een of andere topruiter. Zowel om mijn rijkunsten als mijn talen te verbeteren. Maar daarvoor moet ik nog info opzoeken en een beetje socializen met enkele mensen die in het wereldje zitten
. (mensen met info kunnen altijd pb'en..)Maar terug on topic. Ik zit in mijn voorlaatste jaar humaniora en heb deze vakantie heel vaak de vraag gehad of ik al wist wat ik daarna wou doen. Eerlijk gezegd heb ik daar geen flauw idee van. Ik ben vrij creatief en sociaal maar ik zou bij god niet weten wat te kiezen. (binnenhuis)architectuur? public relations? of een eigen winkel? Geen flauw idee maar er is iets wat al altijd in mijn achterhoofd gehangen heeft.
Je kan het al raden...werken met paarden
Ik heb al zitten denken van zou ik daarvoor geen opleiding nemen. Paardenhouderij,fokkerij,zefstandig instructeur enzo. Zelfs topsport spreekt mij aan! (like that's gonna happen..
, volgens mij moet het paardenwereldje daarvoor recht in jouw schoot geworpen zijn ) Dingen die ik allemaal zie zitten maar ik twijfel echt zo hard. Zit daar wel toekomst in? Voor een stadsmus als ik in mijn kleine belgenlandje? Wij wonen in tegenstelling tot mijn instructrice,die in haar ouderlijk huis begonnen is met enkele stalletjes en een kleine piste, in de stad. Nouja in een vrij grote gemeente. Mijn vader wil dat ik ga studeren voor een goed beroep zodat ik 'goed mijn boterhammen verdien'. Maar moest ik dit echt willen zou hij mij er wel in steunen denk ik.
Nu was mijn grote vraag of ik niet beter ben een gewone opleiding te volgen voor een goed beroep waarbij ik de paarden als hobby houd of zou ik toch voor de opleiding in de paarden gaan?
En zijn er hier mensen die zo'n opleiding gevolgd hebben en die mij hun ervaringen kunnen meedelen?
groetjes!
edit: typfoutje

Niet dat dat nou zo heel vaak voorkomt maar je moet wel in je achterhoofd houden dat het uiteindelijk al moeilijk genoeg is om geld te verdienen in de paarden, en dat er dus heus wel eens een ideaaltje zal sneuvelen ten koste van de commercie. Even lekker uitgebreid knuffelen met een paard is er ook niet bij, en zo zijn er nog wel meer nadelen te noemen. Maar ik weet ook wel dat als je eenmaal die droom hebt, je je niet zo makkelijk zal laten overtuigen door anderen.
).