Nou staan de paarden in onze veewagen naast elkaar, met de hoofden achteruit. Er zit een schot tussen, dat ik niet kan verstellen.
Het grootste paard gaat er altijd het eerste in (via de zijkant) en staat achter de bestuurder. Dan gaat het schot dicht en gaat het tweede paard (Mileentje) erin.
Het paard achter de bestuurder heeft echt een soort "kist" waar hij in staat, omdat hij een voer/drinkbak voor z'n neus heeft, dat bovenop de zadelkamer ligt (voor het paard is dat dus een soort keukenblad voor zich, ongeveer 1.10 meter hoog)
Het andere paard, dat dus naast de laadklep staat, heeft alleen een stang voor de borst, net als in een trailer.
De reden dat de grote achter de bestuurder staat en de kleine achter de bijrijder, is dat ze dan beiden ook weer vooruit uit kunnen stappen (Mileen is zo klein dat ze zich om kan draaien met haar hoofd de laadklep weer uit, snap je het nog???)
Nou wil die stalgenote dus haar merrie en veulen erin hebben.
Dan moet de merrie dus als eerste (anders krijg je haar er niet meer fatsoenlijk uit) en daarna het veulen, in een aparte "box" want het schot kan er niet uit, en dan zou de merrie ook geen steun meer hebben.
Maar da's toch hartstikke link? Dat veulen kan toch onder de stang door schieten?????
Ik heb al bedankt voor de eer, omdat ik dat gewoon niet aandurf. Bovendien is Emmen vanaf hier ongeveer 4 tot 5 uur rijden met een veewagen, dus dat is echt niet te doen (moet af en toe ook nog werken onder het Bokken door
)Maar ik vraag me nu dus wel af hoe anderen dat dan in vredesnaam doen met een veulen erbij.
Iemand ideeen????
Grtz, Sonja