Petrie Anky Elegance met rits

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Vinka

Petrie Anky Elegance met rits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 12:03

Heeft iemand ervaring met de Petrie Anky Elegance laarzen met rits aan de binnenkant?
Hoe bevallen deze laarzen? Zijn ze kwalitatief goed? Hoe houden de ritsen zich en beschadigd het zadel niet van deze rits?

Graag jullie ervaringen?

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:41

Deze zijn er nog maar net toch, ik denk niet dat er veel mensen al echte ervaringen hebben.. Maar ik weet wel van horen zeggen dat ze van goede kwaliteit zijn..

Vinka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 12:52

Ik zag ze staan in het nieuwe blad "Dressuur". Op de foto lijken ze erg mooi en aangezien ik toe ben aan nieuwe laarzen...

CD28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:14

Deze vind ik ook erg mooi, ben benieuwd naar de reacties.

Solitair

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:25

ik heb ze besteld! maar heb dan wel een speciale uitvoering. de goedkoopsten zijn het zekers niet!

annelieke1

Re: Petrie Anky Elegance met rits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:29

Ik heb ze sinds 2.5 week...!! Ze bevallen me erg goed. Het inlopen viel mij erg mee en na ongeveer 3 dagen waren ze al flink gezakt Het enige is waar ik op dit moment erg veel last van heb zijn mijn enkels.....maar ook dat zal wel over gaan.

De rits in de voor/ zijkant bevalt me erg goed. Het is echt een eitje om ze aan te doen. Qua uiterlijk is het echt ene toplaars....hele hoge boog en een smalle enkel (door de rits aan voorzijde). Een hele elegante laars dus!! Zeker een aanrader!

Solitair

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 22:02

voel je de rits ook tijdens het rijden?

Solitair

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:18

ik werd gister gebeld door de ruitersportzaak waar ik ze besteld heb. maar ik krijg geen standaard maat. m'n laarzen worden helemaal op maat gemaakt. anders krijg ik hetzelfde probleem dat ik met de andere laarzen ook had.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 11:56

heidehofs schreef:
ik werd gister gebeld door de ruitersportzaak waar ik ze besteld heb. maar ik krijg geen standaard maat. m'n laarzen worden helemaal op maat gemaakt. anders krijg ik hetzelfde probleem dat ik met de andere laarzen ook had.

Hadden ze dat niet gemerkt dan toen je opgemeten werd? Petrie heeft toch een boel maatcombinaties per voetmaat, bovendien sinds kort ook de semi-maatwerk toeslag (scheelt toch weer...) En wat was je probleem dan met je vorige laarzen?

Solitair

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 12:39

dat hadden ze al gemerkt. ze hadden daar petrie al overgebeld maar wisten nog niet of mijn voetmaten bij deze laars konden.
heb probleem bij m'n vorige laars was dat ik over de zool liep en daardoor het leer op de bovenkant van m'n voet strakker werd getrokken waardoor dat heel erg pijn deed. ik heb een hele apparte kuit want er zit geen verschil in het midden van de kuit en 'sluiting'. (normaal is dat 2 cm verschil) hierdoor ging ik met m'n hak omhoog en zat ik 2 a 3 cm boven m'n spoor met m'n hak. waardoor heel m'n kuit samengeperst werd en ik de hartslag in m'n voeten voelde. dus met 1 woord..vreselijke laarzen.

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 12:46

hmmmmmm die rits aan de voorkant, beschadig je daar je zadel niet mee op de een of andere manier (zal wel niet, maar ik vraag 't toch ff).

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 13:08

Ritmisch schreef:
hmmmmmm die rits aan de voorkant, beschadig je daar je zadel niet mee op de een of andere manier (zal wel niet, maar ik vraag 't toch ff).

Klopt, met deze laarzen bschadig je niks van je zadel
Ik heb er naar gevraagd bij Divoza

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 13:57

Nee hoor, met ritsen aan de voorkant beschadig je niets. Hebben zelf ook al onze laarzen met ritsen en willen niets anders meer. Een rits is en blijft echter het zwakste punt van je laars. Houd er dus rekening mee dat je na ongeveer 1,5 jaar intensief gebruik nieuwe ritsen moet plaatsen.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:00

heidehofs schreef:
dat hadden ze al gemerkt. ze hadden daar petrie al overgebeld maar wisten nog niet of mijn voetmaten bij deze laars konden.
heb probleem bij m'n vorige laars was dat ik over de zool liep en daardoor het leer op de bovenkant van m'n voet strakker werd getrokken waardoor dat heel erg pijn deed. ik heb een hele apparte kuit want er zit geen verschil in het midden van de kuit en 'sluiting'. (normaal is dat 2 cm verschil) hierdoor ging ik met m'n hak omhoog en zat ik 2 a 3 cm boven m'n spoor met m'n hak. waardoor heel m'n kuit samengeperst werd en ik de hartslag in m'n voeten voelde. dus met 1 woord..vreselijke laarzen.

Ik begrijp je omschrijving niet helemaal van "over de zool lopen...". Is opzich wel erg mooi als er weinig verschil zit tussen afsluiting en kuit... zo krijg je een mooie strakke/rechte laars die vooral bij dressuurruiters erg populair is.
Omdat de enkel wat smaller is bij het model wat je hebt uitgekozen, zal deze zorgen dat je voet minder makkelijk omhoog gaat. Bij deze modellen heb je wel een rits nodig, omdat je er anders gewoon erg lastig inkomt.

Solitair

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:07

GeJe schreef:
heidehofs schreef:

Ik begrijp je omschrijving niet helemaal van "over de zool lopen...". Is opzich wel erg mooi als er weinig verschil zit tussen afsluiting en kuit... zo krijg je een mooie strakke/rechte laars die vooral bij dressuurruiters erg populair is.
Omdat de enkel wat smaller is bij het model wat je hebt uitgekozen, zal deze zorgen dat je voet minder makkelijk omhoog gaat. Bij deze modellen heb je wel een rits nodig, omdat je er anders gewoon erg lastig inkomt.

doordat alles zo pijn doet probeer ik dit te voorkomen door met m'n ene voet naar binnen en met m'n andere voet naar buiten te lopen. dus loop ik over m'n zool heen(qua breedte). deze rijlaars heb ik speciaal gekozen om z'n smalle enkel. ik heb bij de ruitersport zaak een laars (ander soort) gepast en daar hadden ze ook aan de binnenkant een rits in laten zetten, daarna op een (dressuur)zadel gaan zitten en je voelt er echt helemaal niks van.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:28

aha.. je loopt dus als het ware "naast" je laarzen?

Solitair

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:32

als je het spreekwoordelijk bedoelt zeg ik liever nee. als het over laarzen gaat zeg ik ja.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 17:00

Okay.. dan snap ik 'm...

Vinka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 16:05

Ik heb nu Petrie laarzen waarin ik later ritsen heb laten zetten, aan de achterkant. Deze ritsen zitten er al zeker 6 jaar in. Dus ik hoop dat ze het ook goed blijven doen bij de nieuwe laarzen.
En natuurlijk moet ik eerst zeker weten of de rits geen beschadiging aan mijn zadel opleverd.

anita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 19:04

Ik heb zelf van een ander merk dressuurlaarzen met rits voor en ja die blijven gewoon heel mooi en die komen zeker niet tegen je zadel.Ik heb die van Anky gepast in het lichtbruin met rits voor en ja het zijn echt prachtige rijlaarzen maar mij toch wel even te duur dus ik heb de gewone Anky laarzen gekocht en als ik ze ingelopen heb laat ik daar een rits in zetten.

Muzefee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 19:32

Stalgenootje van me heeft ze.
Hele fijne laarzen, volgens haar!
Ze heeft ze verder nog niet zolang dus over slijtage kan ik niks zeggen.