Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Het enige is waar ik op dit moment erg veel last van heb zijn mijn enkels.....maar ook dat zal wel over gaan. heidehofs schreef:ik werd gister gebeld door de ruitersportzaak waar ik ze besteld heb. maar ik krijg geen standaard maat. m'n laarzen worden helemaal op maat gemaakt. anders krijg ik hetzelfde probleem dat ik met de andere laarzen ook had.
Hadden ze dat niet gemerkt dan toen je opgemeten werd? Petrie heeft toch een boel maatcombinaties per voetmaat, bovendien sinds kort ook de semi-maatwerk toeslag (scheelt toch weer...) En wat was je probleem dan met je vorige laarzen? Ritmisch schreef:hmmmmmm die rits aan de voorkant, beschadig je daar je zadel niet mee op de een of andere manier (zal wel niet, maar ik vraag 't toch ff).

heidehofs schreef:dat hadden ze al gemerkt. ze hadden daar petrie al overgebeld maar wisten nog niet of mijn voetmaten bij deze laars konden.
heb probleem bij m'n vorige laars was dat ik over de zool liep en daardoor het leer op de bovenkant van m'n voet strakker werd getrokken waardoor dat heel erg pijn deed. ik heb een hele apparte kuit want er zit geen verschil in het midden van de kuit en 'sluiting'. (normaal is dat 2 cm verschil) hierdoor ging ik met m'n hak omhoog en zat ik 2 a 3 cm boven m'n spoor met m'n hak. waardoor heel m'n kuit samengeperst werd en ik de hartslag in m'n voeten voelde. dus met 1 woord..vreselijke laarzen.
GeJe schreef:heidehofs schreef:dat hadden ze al gemerkt. ze hadden daar petrie al overgebeld maar wisten nog niet of mijn voetmaten bij deze laars konden.
heb probleem bij m'n vorige laars was dat ik over de zool liep en daardoor het leer op de bovenkant van m'n voet strakker werd getrokken waardoor dat heel erg pijn deed. ik heb een hele apparte kuit want er zit geen verschil in het midden van de kuit en 'sluiting'. (normaal is dat 2 cm verschil) hierdoor ging ik met m'n hak omhoog en zat ik 2 a 3 cm boven m'n spoor met m'n hak. waardoor heel m'n kuit samengeperst werd en ik de hartslag in m'n voeten voelde. dus met 1 woord..vreselijke laarzen.
Ik begrijp je omschrijving niet helemaal van "over de zool lopen...". Is opzich wel erg mooi als er weinig verschil zit tussen afsluiting en kuit... zo krijg je een mooie strakke/rechte laars die vooral bij dressuurruiters erg populair is.
Omdat de enkel wat smaller is bij het model wat je hebt uitgekozen, zal deze zorgen dat je voet minder makkelijk omhoog gaat. Bij deze modellen heb je wel een rits nodig, omdat je er anders gewoon erg lastig inkomt.