Waar kun je paardenmest brengen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jol1

Waar kun je paardenmest brengen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 11:16

Weet iemand toevallig een adres regio Alphen a/d Rijn, Mijdrecht of Nieuw-Vennep waar je paardenmest (op vlas) kunt brengen? Alvast bedankt.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 11:21

Bij ons haalt een loonwerker het op. En je hebt ook professionele mestophaalbedrijven. Kan je ook niets vinden in het telefoonboek o.i.d.?

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 11:37

Wij rijden het uit op het bouwland, misschien dat een boer er belang bij heeft?

Jol1

Re: Waar kun je paardenmest brengen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 13:39

Per 1-1-2006 is de mestwetgeving gewijzigd. Alle mest moet nu bemonsterd worden. Het is nu een probleem om de mest weg te brengen. Ophalen in kleine hoeveelheden is een kostbare zaak en het opsparen tot zo'n 30 kuub is niet haalbaar met 2 paarden. In deze regio kan ik geen mestophaalbedrijven vinden en als ze uit de andere kant van het land komen dan moeten ze echt voor een flinke berg komen. Ik wil gewoon eens in de twee weken of eens per maand van de mest af. Ik denk dat ik in de toekomst maar zelf ga composteren en dat over het land ga uitspreiden. (we hebben bijna 1 ha.) Je mag paardenmest van een particulier overigens niet over landbouwgrond verspreiden, dus dat is ook geen optie. (wel over weide)