het heet een green quard.Heb zle f voor 2 jaar terug er 1 gekocht.Mijn merrie was heel gevoelig voor hoefbevangenheid en ik vond het zo sneu dat ze niet hele dagen naar buiten kon.Dus heb ik er gelijk 1 gekocht.Het werkt wel.Het enige nadeel vind ik dat je er wel een extra riempje zelf aan moet bevestigen.Ik had hem omgedaan en mijn merrie was zo aan het prutsen dat ze het ding opzij kreeg en gewoon weer kon eten.Dus toen had ik hem strakker gedaan, maar toen kreeg ze allemaal plekjes tot bloedens toe op haar hoofd.Dat was ook weer niet de bedoeling.Ik heb er toen 2 extra riempjes aan gemaakt, aan beide kanten 1 en toen bleef hij netjes op de plek zitten.Zelf liet ik haar altijd net voor dat ik haar naar binnen haalde heel even zonder dat ding op grazen.Het werkt wel maar ze zijn er maar in 2 maten dus misschien dat je net als mij er iets aan moet veranderen.Ze zijn inderdaad bij de paardendrogist te leen en te koop.Ik had de pech dat de een te klein was en de ander te groot was maar een beetje creativiteit van je zelf en het is op maat.
@chelsea82 : Bedankt voor je info! Maar ik heb gezien dat je maar 2 maten hebt, Shetlander en Paard, klopt dit? Het is dus niet iets wat ze makkelijk kapot maken?
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen. Er is hier 's zomers zoveeel gras, dat ik mijn paard apart zet in een afgezet stukje en 1 vriendje. Maar ik zou het eigenlijk leuker vinden voor haar om weer lekker met de kudde rond te kunnen struinen. Ben alleen bang dat een paard er gefrustreerd van raakt? Of inderdaad dat het schuurt? En zijn er nog andere merken dan die Greenguard?
Ik hem hem nu in het voorjaar 2 jaar.En kon hem toen alleen bij de paardendrogist vinden. Er zijn inderdaad maar 2 maten.Dat was bij mijn d-pony dus het prbleem.De een was te klein en de ander te groot.Je moet dan toch voor de grotere kiezen.Het gedeelte waar het echt om gaat dat zit wel goed.Het zijn de riempjes ter bevestiging waar je even creatief mee bezig moet gaan om dat iets te veranderen dat het goed zit en blijft zitten. Ik vond het ook sneu om haar helemaal alleen in een zandstukje te zetten.En maar een uurtje per dag naar buiten vond ik ook niks.Daar werd ze juist gefrustreerd van.Ik deed haar altijd een half uurtje/soms een uurtje even zonder dat ding om.Meestal net voordat ik haar naar binnen haalde.In het begin zullen ze wel heel zielig doen.Maar dat is maar een paar dagen.Als ze eenmaal door hebben dat ze wel kunnen eten dan zitten ze de hele dag met de mond aan de grond.Dat komt wel goed. Doordat ik het eerst te los had en later te strak is het gaan schuren.Ik ben toen even creatief bezigf geweest door 2 riempjes erbij aan te maken.Toen schuurde het niet meer omdat ze het zelf niet meer opzij kon schuiven.Pony's/paarden zijn heel slim.Zelfs met hun lip en neus krijgen ze alles voor elkaar.Doordat ze wat plekjes had heb ik er eventjes een bontje onder gedaan totdat de plekjes weg waren.Je moet gewoon even creabea zijn. En het mondstuk waar het om gaat is echt niet stuk te krijgen.Het is heel stevig.Ze krijgen het echt niet kapot.Je kan het ook buigen.Je kan op die manier ook iets vorm in krijgen dat het goed past.Het materiaal is heel sterk en toch zacht.De schuurplekken waren ook niet van het mondstuk maar van de riempjes die te strak aan het halster zaten.
Chelsea82, bedankt voor de toelichting. Verder ben ik ook wel benieuwd: werkt het ook voldoende? Hoelang kun je haar veilig laten grazen met de graaskorf? (hoeveel minder gras kan ze eten?)
Het werkt wel.Ze krijgen zeker de helft minder binnen.Mijn merrie stond gewone hele dagen buiten.Overdag buiten en snachts binnen.En ze is nooit meer tegen bevangenheid aan gaan zitten.Je moet in het begin even opletten hoe het gaat, zoals ik al zei zijn de beestjes erg handig.Dus je moet af en toe even kijken of het goed gaat en of het nog goed zit.Als ze er niet aan zitten dan kunnen ze er rustig heel lang mee buiten staan. En de hoeveelheid gras dat ze binnen krijgen ligt ook aan de lengte van het gras.Ze krijgen in ieder geval volgens de beschrijving de helft minder.Maar als je heel lang gras hebt gaan de sprieten er makkelijker doorheen dan wanneer je lekker kort gras hebt.