Momenteel heb ik een proeftijd van een week bij een nieuw stalletje, die in de buurt van mijn toekomstige huis is. Er staan 2 paarden, die reeds 3 jaar bij elkaar staan. Gisteren hebben we mijn paard voor de eerste keer 1.5 uur bij de 2 anderen gelaten, daar zijn een paar klappen uitgedeeld en mijn paard werd door de leider een beetje opgejaagd. We hebben ze zo'n 2 uur bij elkaar gelaten, daarna stonden ze weer ieder in een eigen paddock, waarbij ze elkaar kunnen zien en besnuffelen. Vandaag hebben we ze nog een keer bij elkaar gelaten, het was duidelijk rustiger, niets van jagen meer. Maar elke keer als een paard naar mijn paard toekwam, week hij en liep weg. We hebben 3 plaatsen hooi gelegd. De 2 andere paarden waren rustig aan eten, maar mijn paard wilde niet in de buurt komen en als hij bij een hooibaal at, kwam een van de andere eraan en liep mijn paard weer weg. Tijdens deze proefperiode wil ik graag zien of mijn paard wel vriendjes kan worden, want anders moet ik iets anders zoeken voor hem en in de buurt zijn geen stallen waarbij de paarden de gehele dag buiten kunnen komen, behalve hier dan. Heeft iemand ervaring ermee dat je een nieuw paard geintroduceerd hebt aan 2 anderen en het een tijdje geduurd heeft voordat ze vriendjes werden? Is het ueberhaupt gelukt? Deze stal heeft namelijk voor mijn paard veel voordelen en het zou mooi zijn als hij hier blij wordt. Verder maakt hij een rustige indruk, is blij dat hij de gehele dag buiten is, maar het liefst wil ik hem samen met andere paarden staan, wat dus ook de bedoeling is. Wie heeft zulke negatieve of positieve ervaringen meegemaakt? ter info: Alledrie zijn ruin.
mijn paard is pas verhuist. in het begin ging het niet zo goed maar later ging het prima, duurder wel langerdan een week eer dat hij bij de rest van de paarden ging. nu is hij dikke vrienden met een andere ruin en merrie.