ervaring met de Butterfly?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

laida

ervaring met de Butterfly?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 20:13

hoi hoi

mijn paard heeft een vrij hoge shoft en mijn zadel ligt eigenlijk nooit echt helemaal goed (ondanks regelmatig opvullen) op mijn paard .
Nu adviseerde iemand mij om een butterfly te proberen onder mijn zadel.
Nu wil ik graag wat ervaringen horen over het gebruiken van de butterfly en waarom ben je deze gaan gebruiken?

groetjes anja

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:14

Wat is dat dan?

laida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 20:25

laida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 11:05

heeft niemand ervaring met zo'n butterfly?

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 11:11

Deze bedoel je : http://divoza.com/shop/a.visit/43c38976 ... zadels.jpg

Leuk ding , heb er verder geen ervaring mee , alleen bij pads met een teruggesneden schoft heb je wel het risico van schuren / drukken wat lager op de schoft , waar de pad begint zeg maar. Dat moet je wel een beetje in de gaten houden.

Mooiste is natuurlijk een zadel dat zelf goed past , zo gebouwd is dat hij goed ligt op je paard.

laida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 11:14

ja , die bedoel ik
jammer dat je er geen ervaring mee hebt

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 00:44

Zorg zo'n ding er dan voor dat het zadel omhoog komt, behalve op de schoft?
Wat is het probleem dan met je zadel? Dat hij te dicht op de schoft ligt, of achterover kiepert of naar voren?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 08:40

Ik heb de Kavalkade butterfly vorig jaar gekocht op advies van de ruitershop. Eén keer meegereden. Het is in mijn ogen een onding. Heel erg dik waardoor je het gevoel hebt dat je een meter boven je paard zit. Mijn zadel werd er wel passender van trouwens. Ik had hetzelfde probeem, een erg hoge schoft. Nu toch maar een ander zadel gekocht die super past. Als je de butterfly wilt kopen, dan mag je de mijne overnemen, want die ligt nieuw in de kast....

laida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 11:04

Kris25 schreef:
Ik heb de Kavalkade butterfly vorig jaar gekocht op advies van de ruitershop. Eén keer meegereden. Het is in mijn ogen een onding. Heel erg dik waardoor je het gevoel hebt dat je een meter boven je paard zit. Mijn zadel werd er wel passender van trouwens. Ik had hetzelfde probeem, een erg hoge schoft. Nu toch maar een ander zadel gekocht die super past. Als je de butterfly wilt kopen, dan mag je de mijne overnemen, want die ligt nieuw in de kast....

ik heb je een pb gestuurd

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:19

Kris25 schreef:

welke soort zadel heb je dan gekocht ?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:21

Kieffer garmisch met terug gesneden kamer. Ligt super en rijdt heerlijk.