Wel of niet een nieuw zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

svenlOver15

Wel of niet een nieuw zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 19:53

Hallo,
Ik zit heel erg te twijfelen of ik een nieuw zadel moet kopen.
Ik heb nu een vzh zadel, geen merk. Heb het al 4 jaar, en ik merk zeker al dat het minder word. Hij kantelt heel erg achterover (waar ik nu een bontje voor heb) en dat voorste gedeelte drukt bijna op zn schoft.
Ik heb al een zadeltje gezien, voor 200 euro bij Divoza. Meer kan ik niet uitgeven aangezien ik het helemaal zelf moet betalen.
Wat zouden jullie doen?
Misschien een beetje domme vraag dat ik het zo hier neerzet, omdat k het toch zelf moet beslissen.. maarja..

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:58

Ik weet niet waar je woont maar hier is een ruitersportzaak die nu zadels in de aanbieding heeft voor 135 euro compleet leder.
Ze zijn wel merkloos maar ze rijden wel lekker een aantal van mijn stal hebben ze gekocht.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:59

Ik zou je huidige zadel laten aanpassen (ze moeten sowieso ongeveer eens per jaar terug opgevuld worden) en evt. langer doorsparen voor een goed nieuw zadel.

Betteke

Re: Wel of niet een nieuw zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:01

Dit zadel fijn laten aanpassen door de zadelmaker. Kost je ongeveer 40 of 50 euro en dan idd fijn doorsparen voor een ander zadel.

sabien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:16

Ik zou een tweedehands zadel kopen, dan heb je voor 200,- een leuk,net zadel van een middenklasse merk. Goedkope nieuwe zadels daar zou ik niet aan beginnen, die zijn gewoon slecht van kwaliteid en slijten snel . Kijk maar eens op marktplaats of hier op bokt er zijn genoeg leuke (kwalitatief goede, maar wel wat oudere) zadels te koop binnen jou budget.

loontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:17

Ik persoon zou hem ook na laten kijken door een zadelmaker of het haalbaar is om hem goed op te laten vullen en dan door sparen voor een beter zadeltje.
Dat zadel van 200 euro hoeft natuurlijk niet gelijk te passen op je paard dan kan je hem dalijk als nog laten aanpassen en dan ben je meer kwijt.
Misschien kan dit zadel makkelijk aangepast worden en dan kost het je nog geen 100 euro.(inclusief voorrijkosten zadelmaker)

svenlOver15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 20:20

vlasta schreef:
Ik weet niet waar je woont maar hier is een ruitersportzaak die nu zadels in de aanbieding heeft voor 135 euro compleet leder.
Ze zijn wel merkloos maar ze rijden wel lekker een aantal van mijn stal hebben ze gekocht.

Ik woon helemaal in het noorden..

Het zadel wat ik nu heb was ook heel goedkoop, en merkloos.
Daar doe ik dus al 4/5 jaar mee.
Maar.. mn pony wordt misschien ook volgend jaar verkocht, omdat ik al behoorlijk groot voor hem wordt. Ik weet dus echt niet wat ik moet doen,,
En mn oude zadel is al heel vaak opgevuld, en de kamer is al eens versmald. Daar is gewoon al veel aan gesleuteld.

Concorde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:22

Voor 200 euro kun je best een betrouwbare 2ehands kopen. Mijn Pessoa heeft dat geld ook gekost, en m'n KN ook (maar daarmee ben ik echt gigantisch gemazzeld, was van een bekende). Voor dat geld kun je best een oude stubben oid vinden, die gaan lang mee, en kun je ook goed aan laten passen mocht dat nodig zijn.

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:23

svenlOver15 schreef:
vlasta schreef:

Ik woon helemaal in het noorden..

Het zadel wat ik nu heb was ook heel goedkoop, en merkloos.
Daar doe ik dus al 4/5 jaar mee.
Maar.. mn pony wordt misschien ook volgend jaar verkocht, omdat ik al behoorlijk groot voor hem wordt. Ik weet dus echt niet wat ik moet doen,,
En mn oude zadel is al heel vaak opgevuld, en de kamer is al eens versmald. Daar is gewoon al veel aan gesleuteld.

Als je je pony goed wilt verkopen is het wel zaak om z'n rug in tact
te houden denk je ook niet.
Laat een zadelpasservice aan huis komen voor mijn part die van
Divoza.
Enne al woonde je in Lutjebroek het belang van goed zadel weegt heel
wat meer op tegen de afstand ja toch???
Merk of merkloos zolang het goed op de rug van je pony ligt is iedereen
toch ook blij ermee..............

svenlOver15

Re: Wel of niet een nieuw zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 20:31

Ik denk dat ik eerst maar eens ga rondkijken voor 2ehands,
en ik ga naar Divoza om naar mn oude zadel te laten kijken wat er nog aan gedaan kan worden. En wordt het niks meer, dan koop ik een nieuw zadel, of een 2ehands.

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 21:52

Ik zou een goede zadelmaker laten komen die je zadel kan aanpassen zodat het weer lekker ligt. Ik zou niet naar divoza gaan, met zadel zonder pony, want dan kan je nooit kijken hoe het op de pony ligt.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 22:03

Ik zou op zoek gaan naar een goed passend tweedehands zadel. Het liefst uit een winkel waar je er meerdere kan passen. Er zijn genoeg winkels die veel tweedehands zadels hebben.
Rij alsjeblieft niet door met een niet goed passend zadel. Ik heb dat wel gedaan (omdat ik niet wist dat het niet paste) en ik heb er de gevolgen van ondervonden. Ik heb ervan geleerd, maar ik hoop dat het andere paarden bespaart blijft.