Hooiruif in de wei?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

tizra

Hooiruif in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 18:36

Ik heb een mooi houten hooiruif gezien met dakje erop. Zou dit geschikt zijn voor tinker in de wei, of zijn dit soort dingen eigelijk alleen voor kleinvee? Het lijkt mij wel handig.

Hopelijk werkt deze link voor een foto

http://www.mijnalbum.nl/Album=Y4ODWZ3B

even naar onderen scrollen voor foto van de hooiruif

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:49

volgens mij wel hoor.. moet je alleen ff opletten dat je paard hem niet omtrapt

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:51

die sloophonden van mij zouden zo'n mooi ruifje echt opvreten en vernielen maar als jouw Tink dat niet doet............

tizra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 19:06

jacimatho schreef:
die sloophonden van mij zouden zo'n mooi ruifje echt opvreten en vernielen maar als jouw Tink dat niet doet............

Nou ik dacht eigelijk, vastzetten in de grond en op het dakje een vies goedje smeren. Welk vies goedje zou geschikt zijn?

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:16

Er zijn volgens mij speciale hooiruiven voor paarden, maar daarin ligt het hooi op de grond. Dat is een betere eethouding voor de paarden en ze zijn moeilijker om te trekken.
Er staat in de advertentie dat hij ze ook groter kan maken voor paarden etc. Misschien kan hij dan ook een ronde ruif maken met het hooi op de grond een een afdakje erboven?

(edit : zoiets bedoelde ik http://www.veno-degoorn.nl/winkel/produ ... cts_id=183 )

tizra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 19:31

Het is natuurlijk alleen voor de winterperiode. Dan maken ze minder troep ervan, blijft het hooi droger en schoner. Ik wil mijn vader vragen om er zelf een te maken. Dus dit kan anders gemaakt worden dan op de afbeelding.

tizra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 19:34

Ben bang van die ronde, dat het hooi dan toch te laag ligt tov het dakje, zodat het toch nog erg nat wordt als het regent..... Dakje moet dan misschien groter, maar mag niet te groot omdat dat weer niet mag van de gemeente.....

of bedoel je dan zo iets ?

http://www.veno-degoorn.nl/winkel/produ ... cts_id=241

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:31

ben geen voorstander van hooi ruifen voor paarden slecht voor de luchtwegen kunnen beter van de grond eten

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:40

@Tizra, kan ook, zo'n afdakje is er trouwens ook voor de ruif die ik aangaf

@belinda73, de ruiven die ik hier aangeef hebben ook het hooi op de grond, er zit alleen een hekje omheen zodat ze het niet zo makkelijk kunnen vertrappen, etc.