goed zadel bij zadelmarkt?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

2001

goed zadel bij zadelmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 18:33

hey
ik heb gehoord dat de zadels die ze bij de zadelmarkt verkopen dat, dat geen goede zadels zijn doordat ze niet goed zijn voor de rug van het paard.
ik vraag me nu even af of dit nu zo is want er zijn best mooie zadels

heeft er dus iemand ervaring met deze zadels?

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:38

even goed zoeken er zijn mega veel topics over, en nee het zijn echt mega slechte zadels,

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:40

Even de zoekfunctie gebruiken.
Er zijn al heel veel topics over zadelmarkt geweest.

Persoonlijk vind ik het geen fijne zadels.
Ik heb liever een goede tweedehands van een bekend merk.

Chrissetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:41

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:06

Ik heb er zelf een gehad voor mijn shetlander. Maar na een paar keer rijden werdt het zadel bruin op de plaatsen van de beugerriemen. De beugelriemen waren gelijk al bruin. Ik zou het je niet aanraden.

Sempre

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:07

er zijn al heel veel topics over
Verder heeft dat zadel eigenlijk mijn paard bijna verklo*t, dus voor mij nooit meer zadelmarkt

boeflover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:10

de pasvorm van mijn zadel van zadelmarkt is erg goed. (heb er iemand bij gehad met veel verstand daarvan). hij zit ook heerlijk. maar helaas is hij wel wat aan het afbladeren aan de zijkant, denk dat ik er binnenkort maar ff mee terug ga voor de garantie, aangezien ik zo nog 5 tevreden zadelmarkt klanten kan opnoemen die dit probleem niet hebben.
als zadeltje voor een jong paard bv.(zoals die van mij) vind ik het ideaal. over een jaar ofzo moet hij weer een nieuwe omdat zn rug dan bespierder is geworden enzo, dus nu heb ik een goed passend zadel dat niet zo stervens duur was..

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:18

Ik heb een veelzijdigheidzadel van Zadelmarkt, past goed op haar rug en zit best. Prijs-kwaliteitsverhouding valt echt niets over te zeggen, vind ik zelfs behoorlijk goed. Kijk, je moet geen A-merk verwachten, maar dat zeggen ze zelf ook. Je moet het vergelijken met een merkloos zadel wat je ook bij anderen kunt kopen. Maar dan ligt de prijs lager. En het verschilt natuurlijk ook welk paard het op zijn rug heeft, hoe vaak en intensief je het gebruikt etc. Mijn dressuurzadel heb ik tweede hands gekocht en is van het merk Kentaur. Dit is kwalitatief beduidend beter, maar is in aanschafprijs (nieuw) dus ook 4 keer zo duur.

Verder denk ik dat met elk niet goed passend zadel de rug wordt verpest, of dit nu een merk zadel is of een merkloos. Dat het goed past is dus het voornaamste.

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:23

volgens mij (van wat ik heb gehoort, heb er zelf geen ervaring mee, laat dat duidelijk zijn) zijn de merano zadels niet zo goed, ik ken 2 mensen die een dressuur zadel van merano hebben gehad, niet lang, het zadel paste niet meer. Maar over de veelzijdigheidszadels hoor ik eigenlijk alleen maar goede dingen

janinetjjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:26

Niet goed..
Een vriendin van me had zo'n zadel voor 200 euro maar daarna werd het alleen maar duurder door fysio ( rug verpest )

_Rosa

Re: goed zadel bij zadelmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:05

de zadels hebben een prima pasvorm en zitten ook prima maar ow wat een slechte kwaliteit!! echt heel beroerd!! de zadels bladeren af aan de zijkant en worden snel bruin. ik had er een van 210 euro en na een half jaar helemaal kaal, in totaal heb ik er nu 3 gehad, ong elk halfjaar een nieuwe. over de service kan je niks zeggen, mijn ervaring dan

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:23

rhootje: kun je dan niet beter even sparen vooer een 'goed' zadel? Die van mij was nog goedkoper maar ik heb um nou ruim anderhalf jaar maar er bladdert nog niks hoor.

Debortje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:29

ik heb een vz zadel gekocht bij zadelmarkt..
alleen ik rij er haast nooit mee alleen met me oude zadel..
het zadel ligt wel goed alleen je kan helemaal naar binnen kijken van voren,
weet niet of het wel zo hoort.
en ik merk ook dat de zijkanten van de zadel een beetje bruin word

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 22:02

Dat is echt rotzooi! Je kan beter een tweedehands zadel van een goed merk kopen want met een zadel van zadelmarkt gooi je je geld echt weg.

Bluem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 22:06

Hier geen problemen met het zadel ervan. (maar, ik moet dan ook wel zeggen dat het helemaal niet veel gebruikt wordt, enkel en alleen als ik lange wandelingen ga maken, wat tot nu toe nog niet is gebeurd vanwege lange rust dus in de toekomst zal het er wel meer van komen)

mams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 09:56

hallo,

Ik heb 2 dressuurzadels van Zadelmarkt en ben er eigenlijk best wel tevreden over.
Het eerste zadeltje is een Ascot ponyzadel en heb ik al ongeveer 2 jaar en ik was er best tevreden over, maar nu heb ik voor die pony een ander zqdel gekocht omdat ze nog wat gegroeid is en haar ug ook veranderd is. Voor de rest hebben we er veel plezier van gehad.

Het tweede zadel is eigenlijk ook best een goed zadel, alleen past het niet meer nu, dit zadel is net zoiets als het Merano, maar toch net weer iets anders.
Dit zadel had ik ook te koop gezet hier op Bokt met de opmerking dat het een merkloos zadel was, alleen wordt er zo verschrikkelijk neerbuigend gedaan over zadelmarkt en sommige mensen vinden het dan nodig om even uit te gaan leggen dat het hier om een Merno zadel gaat (waarvoor dank )

Kijk verwacht geen topkwaliteit en dat is ook absoluut niet wat ze beweren, maar voor jonge paarden/pony`s in te rijden zijn ze goed tot redelijk, meer kun je ook niet verwachten voor dat geld.

Een zadel dat goed past voor je paard kun je overal vinden of het nou 200 euro kost of 1300 euro.

Dit is mijn ervaring met zadelmarkt en er zijn heel veel mensen die een negatieve ervaring hebben, maak zelf je keuze, maar laat je niet leiden door diegene die heel hard roepen doordat ze verhalen van anderen hebben gehoord en dat verhaal dan ook nog eens gaan opblazen.

Er zijn al veel topics geweest over zadelmarkt met heel veel reacties, maar als al die mensen die een reactie geplaatst hebben ook daadwerkelijk een zadel daar hebben gekocht dan zou me dat verbazen.

Het zijn namelijk niet alleen de zadels van zadelmarkt, er zijn nog meer zaken die dit soort zadels verkopen alleen noem ik geen namen

Succes en als je het nou echt niet ziet zitten, ga dan naar een goede ruitersportzaak die 2e hands zadels verkopen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:06

Quality remains, long after the price is forgotten (Henry Rolls, ja die van Rolls Royce).

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 13:07

ChristaMoor schreef:
Ik heb een veelzijdigheidzadel van Zadelmarkt, past goed op haar rug en zit best. Prijs-kwaliteitsverhouding valt echt niets over te zeggen, vind ik zelfs behoorlijk goed. Kijk, je moet geen A-merk verwachten, maar dat zeggen ze zelf ook. Je moet het vergelijken met een merkloos zadel wat je ook bij anderen kunt kopen. Maar dan ligt de prijs lager. En het verschilt natuurlijk ook welk paard het op zijn rug heeft, hoe vaak en intensief je het gebruikt etc. Mijn dressuurzadel heb ik tweede hands gekocht en is van het merk Kentaur. Dit is kwalitatief beduidend beter, maar is in aanschafprijs (nieuw) dus ook 4 keer zo duur.

Verder denk ik dat met elk niet goed passend zadel de rug wordt verpest, of dit nu een merk zadel is of een merkloos. Dat het goed past is dus het voornaamste.

precies!!! als iemand een zadelmarkt zadel heeft gehad en daarmee de rug van zijn paard heeft verkloot dan moet die persoon zichzelf even goed achter de oren krabben. Dan paste het zadel dus niet!!! Een duur zadel wat niet past is net zo slecht als een zadelmarkt zadel wat niet past. Ik heb een zadel van de zadelmarkt gehad en heb er fijn mee gereden. Ik heb nu wel een merk zadel omdat die meer comfort voor mij heeft. diepe zit, extra wrongen enz. Mijn vriendin heeft mijn zadel overgenomen en is er super blij mee. ligt prima op haar paardje en ze vind m heerlijk zitten. Mijn zadel heeft nog geen verkleuringen o.i.d. en ziet er nog tip top uit. En dat na al heel wat strandritjes ( zout en zand is niet het beste voor je zadel).

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 14:09

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:15

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:37

Alleen als jij meedoet
Samen lachen is veel leuker, toch?

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 15:48

Cassidy schreef:
Alleen als jij meedoet
Samen lachen is veel leuker, toch?

Wat dacht je........ Zouden er nog meer liefhebbers zijn?
Ik heb een nieuw paardje, dus wel een goede reden om een ander zadel te zoeken, toch?

2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 19:02

okej dit is echt genoeg informatie ik denk niet dat ik bij zadel markt een zadel ga kopen maar voor dekens kun je er natuurlijk wel goed terecht denk ik nou hier mag een slotje op hoor

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 19:12

ik heb daar twee jaar geleden de Ranger VZH zafel gekocht...Dze lag 3 mnd later in deprullebak...Het was gewoon een flut zadel..Deze beugelriemen, bleek later, waren gemaakt van samengeperst karton!!
Kussens stakn harde puntjes uit...Bij ne opvulling bij zadelmaker bleek er karton en piepschuim in zitten!!
korom geen goede verdeling op de rug van je paard..
Voor mij nooit meer een zadel vd zadelmarkt