Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
judith_cloud schreef:je hebt speciaale koudbloed/belgen halsters met een leren neusriem en kopstuk de rest is van schakels. Hij is ijzersterk de belg die hem nu draagt krijgt hem niet kapot. De andere belgen daar hebben een gewoon halster om in maat full of extra full. Gaat ook niet vrij snel kapot, tenminste de paarden hebben het nooit geprobeert.
? Ik heb een belgenhalster met schakels, en een leren halster van kieffer op maat laten maken, en je kan ook op webshops kijken naar halsters voor koudbloeden (bijv loesdau.de ) maar over het algemeen moeilijk te vinden.. Ik had eerst normale stapkettingen, maar hij heeft de ijzeren kettingen doorgebroken.. Joost mag weten hoe die dat voor elkaar heeft gekregen? maar ik heb nu zo'n extra dikke, en met wandelen altijd gewoon hoofdstel met stapketting, want hij gaat zo met je aan de haal.smurf schreef:ik heb dan wel geen Bels maar wel een zwaar paard dat enorm sterk is en dat zelf ook weet, al hang je er een rol prikkeldraad in, als hij weg wil dan iks hij weg.
Ik ben gaan Parellien met hem, hij heeft nu geleerd dat de fijnste plek op aarde bij mij is en ik ga voor m'n lol wandelen met hem met touwhalster en leadrope, terwijl ik vroeger een kast vol hulpmiddelen nodig had en hij er toch nog vandoor ging.
Is dus ook mogelijk met zware koudbloeden!