Invlechten?!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yesterday

Invlechten?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 16:16

wie o wie heeft er goede tips om een pony in te vlechten met hele korte of hele lange manen, want wij zitten met 2 ponies waarvan 1 hele lange dikke manen heeft en de eigenaar ze niet helemaal wil trekken. de andere heef zomerexzeem en heeft nu nog steeds hele korte manen die bijna niet in te vlechten zijn.
plaats een bericht hieronder of verzend een e-mail, wij zijn hopeloos!\

(ook tips ter bestrijding van zomerexzeem zijn van harte welkom)

Alvast bedankt!

Just_Mii

Re: Invlechten?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 16:21

Met lange dikke manen kun je denk ik het beste een hengstenvlecht maken! knotten worden vaak heel lelijk.

Paard met zomerexzeem is idd lastig! Gewoon vanalles uitproberen, is bij ieder paard heel verschillend wat wel en niet helpt.

MardoKnol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 16:24

Bij zomerexzeem moet je gewoon van de kortere manen een staartje maken :Y valt helemaal niet op, je moet wel de knotjes klein
houden want anders ziet het er niet uit.. En bij dikke manen knotjes
maken van 3 cm. en er 2 elastiekjes tegelijk omheen doen. Krijg je
van die ubergrote Dressuur-Drol-Knotten =)

kammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 16:38

met de manen weet ik zelf ook nooit raad mee als ze zo dik zijn want ik heb zelf ook zo'n pony die hele dikken manen heeft en ik kan ze niet treken want dan wordt die kenter gek.
maar die pony die zomer exseem heeft.
wij hebben er ook zo een en daar leggen wij een vliegen deken op en vliegenspay in zijn manen en staart hij gaat ook pas om 9 uur naar buiten en om 4 uur gaat hij weer naar binnen
ik hoop dat je hier iest aan hebt suc-6 er mee

groetjes kammie

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:11

bij lange manen zou ik een hengstenvlecht of een matje maken. bij hele korte manen, ja dat is lastig toch proberen te vlechten en ander gelijk trekken en gewoon los, of heel kort afscheren.

iets tegen zomerexzeem is gewoon heel lastig, ik ben zelf tevreden over Sweet Itch en puur azijn, let wel op als de huid kapot is geen azijn er op dat prikt!!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:38

rhootje schreef:
bij lange manen zou ik een hengstenvlecht of een matje maken. bij hele korte manen, ja dat is lastig toch proberen te vlechten en ander gelijk trekken en gewoon los, of heel kort afscheren.

iets tegen zomerexzeem is gewoon heel lastig, ik ben zelf tevreden over Sweet Itch en puur azijn, let wel op als de huid kapot is geen azijn er op dat prikt!!

Sweet Itch hebben wij ook bij onze Shetlander gebruikt, werkt perfect!

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:40

Bij de pony die schuurt kun je de manen afscheren, dat staat netjes op wedstrijd en ben je snel klaar omdat je niet meer hoeft in te vlechten.

Patriesja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 22:37

bij degene met korte manen, ik heb zelf een paard gevlochten die 2 cm lange manen had kleine, smalle vlechtjes maken zodat je niet een te breed stuk krijgt wat je moet vlechten zeg maar
snap je m??

bij die met de dikke,lange manen: hoe lang zijn ze ?
als je met naald en draad kan vlechten kan je vaak lange manen ook best vlechten!! en anders een nette/stevige hengstenvlecht erin!!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 00:17

Met lange manen een hengstenvlecht? Doe ik althans altijd.

Yesterday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 17:43

hoi jullie zeiden dat sweet itch helpt maar waar kun je dat kopen en hoe duur is dat???
alvast bedankt!!!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:51

WD -> VMR

xxxcatjuxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 18:07

mijn pony heeft ook zomereczeem ze heeft er nu nog steeds last van moet je naagaan in wat voor erge mate ze heeft het nu nog open heb al een boet deken zijn heel duur maar helpt maar weinig ander voer ook al gedaan vissen in het water zodat die de vliegeneieren opeten (worden namelijk in het water gelegd)
maar nee niks help geweldig ga deze zomer maar over op gewoon pure azaijjn denk ik lekker die deken op:S:S en veel azijn wat zal die stinken zeg maar heb er alles voor over.

wat de manen bestreft als ik jou was zou ik die met die korte sprietjes gewoon nog korter met zoals bij een fjordje maken want met die mini manen kan je ook niks heb ik overigens ook met mijn pony gedaan.

die met die lange dikke manen zal geen knotten maken dat worden dan geen knotjes maar van ide drollen op zijn nek zal een mat maken of een hengstenvlecht maar wat die hengstenvlecht doe het wel strak en anders doe er een draad doorheen want dan blijf hij beter zitten je ka n namelijk niet onder de proef ff zijn haar weer recht trekken:P:P:P

laulau85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 20:06

Bij korte manen: Als het maar stukken zijn zou ik ook idd staartjes maken en die een keer dubbel vouwen. En is het over de gehele lengte dan gewoon los laten.

bij lange manen: Idd een hengstenvlecht.

Tegen het schuren helpt equidoux heel goed. In ieder geval bij mijn paard.
Afbeelding
Even plaatje van een site gejat..

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 02:11

love_liberty schreef:

(ook tips ter bestrijding van zomerexzeem zijn van harte welkom)

Ik ken iemand die is toevallig komend half jaar daarmee bezig is, die gaat kijken hoe je het het beste kan behandelen enz,

ze heet trisca hier op bokt

Verder kwa invlechten.. ik weet niet hoelang/hoe kort de manen zijn ?