Opbergtips gevraagd.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Opbergtips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 15:07

Hai

Ik heb aardig wat spullen en aardig wat ruimte te kort
Ik heb mijn spullen uitgezocht, maar kan het maar niet op een goede manier opbergen. Ik heb nu een kledingkast met 4 planken in de garage staan en de rest ligt op stal. Maar deze kast kan niet dicht, mijn dekjes/dekens komen er verfrommeld uit en ik ben best zuinig op mijn spullen en wil daarom een andere oplossing.

Daarom vraag ik jullie hulp even. Hoe bergen jullie je halsters/hoofdstellen/dekens/dekjes/bandages etc op?

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 15:21

ik heb een houtenbokje van de karwei en daar heb ik alle dekjes overheen hangen
bandages en peesbeschermers heb ik in een rekje onder een stelling dekens liggen overal en nergens (een paar op mijn paard een paar over het hooi te drogen en de rest op een stapel in een oude kast zouder deur)
halsters hangen aan haakjes
hoofdstel ouder mijn zadel

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 15:50

Heey Erika
Ik heb ook áltijd ruimtegebrek, grotendeels zit het in dozen&mandjes van de Xenos, dekens enzo kun je denk ik toch het beste buiten je kast met een dekenhanger hangen. Mijn halsters&hoofdstel hangen aan één haak die eigenlijk bedoeld is voor delen van't mentuig, maar is ook erg handig om meerdere, andere dingen aan te hangen. De dekjes hangen bij mij aan de deur met een zelfgemaakte 'dekjeshanger'

Jenbuc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:10

Halster om, hoofdstel aan een hoofdstel haak voor de box of in me zadelkast,
Dekjes die ik niet gebruik gaan in een speciale tas van harry's horse http://www.harryshorse.nl/fotos/produkten/3200000.gif

Deken heeft ie om, verder overige dekens heb ik aan de voorkant van me box hangen om een dekenstang heen.
peesjes in een plastictas samen met de bandages aande dekenstang(zitten 2 haken aan)
zadel op de zadelbok

ellepel

Re: Opbergtips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:54

ik heb voor de stal zo'n dekenrek zitten, er hangen nu wel een vier dekens op denk ik, heel handig!

Afbeelding

hier kan je t wel goed op zien.

zadel hangt aan een zadelsteun los aan de muur en de rest van mijn spul zit in een houten kast met 2 deuren.

en alles wat ik niet gebruik heb ik thuis!

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:59

janne8 schreef:
Halster om, hoofdstel aan een hoofdstel haak voor de box of in me zadelkast,
Dekjes die ik niet gebruik gaan in een speciale tas van harry's horse http://www.harryshorse.nl/fotos/produkten/3200000.gif

waar kun je zo'n tas kopen en wat kost ie?

@ ellepel kan die deur nog wel open?

_Dunja_

Re: Opbergtips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:03

ik heb in de deur van mijn kast mijn hoofstel en longeertouw hangen.
Mijn halster en touw hangt aan de stal omdat ze buiten worden gezet.

verder heb ik 2 planken die ik praktisch ingericht heb, dus spullen zoals shampoo en dingen die ik niet dagelijks gebruik boven op gelegd.

Ik heb een zadelsteun en op mijn zadel leg ik mijn dekje en ik heb ook maar 2 dekjes op stal liggen en de rest gewoon thuis.
Die wissel ik als ik naar stal toe ga.

Op de grond staat zelfs nog mijn voerton en zzzzooo groot is mijn kast ook niet hoor..

Dekens heb ik aan mijn stal hangen met een touw als boogje en daar de dekens overheen.
Mijn peesbeschermers hangen aan 1 tralie boven elkaar kunnen ze mooi drogen en vullen ze mijn kast ook niet.

Dus ik zou toch wat dingen mee naar huis gaan nemen zoals extra dekjes al moet je op de fiets je kan altijd wel een dekje achterop binden zodat je er niet zoveel op stal hoeft te bewaren.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:05

Dekens heb ik in vacuumzakken in een bak onder me bed heb drie bakken onder me bed.maar past niet alles in de rest ligt dus in de auto en overal niet ideaal dus .Dekjes liggen netjes gestapeld in een stelling kast..Bandages in een kastje met lades en ja eigelijk totaal niet handy dus hou dit topic in de gaten !

Jenbuc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:37

zo'n tas hebben ze overal
anders kunnen ze hem vast wel bestellen..
Gewoon even naar dep laatstelijke ruitersportzaak toewaar ze harry's horseverkopen.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 19:56

Ik heb gewoon echt een enorme zadelkast, met twee zadels, twee hoofdstellen, 7 dekens liggen netjes opgevouwen bovenop de kast, alle chabrakjes liggen op een plank in de kast en dan staan er nog wat mandjes in met sporen, handschoenen, peesjes enz. Onderin staan mijn laarzen en longeergerei.

findi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:12

mijn zadelkast is een muur van de garage
- dekjes: zelfgemaakt rekje (onderstel van een tafel, gaatjes in boren en een draad door)
- zadels: zelfgemaakte zadelsteun: er zaten pinnen in de muur en daar gewoon een pvc buis over. het meeste gewicht ligt aan de voorzijde en dan nog op de pinnen dus de buis breekt niet.
- emmertje voor alle lederkuis spullen
- 2 plastiek bakkan vol met kleine zooi
1 zweetdeken hangt aan zelfgemaakt dekenrek (lees: bezemsteel,2gaatje, toutyje door en omhooghangen.
- andere dekens liggen op de kast waar mijn zadels juist bovenhangen.
- tok, zweep, handschoenen, sporen, borstels, hoofdstel liggen in plooibox die ik altijd meeneem om te gaan rijden naar de manege
- verder ligt er wel een halster, tonnen met eten enzo waar mijn paardje zit en waar haar eten ligt. lekker handig moet ik dan niet iedere keer meedoen

moeilijk uitgelgd maar ik hoop dat je zo toch een beeld krijgt