Simpele tips tegen verveling van slooplustig paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

PartoutZ

Simpele tips tegen verveling van slooplustig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 11:49

Nadat mijn paard snachts een keer de hele stal blank heeft gezet door precies het zwakste stukje waterleiding (stukje tuinslang) te slopen, de nacht daarop een andere buis mollesteerd en alles wat van hout is kapot te knagen.. Ben ik er toch wel een beetje van overtuigd dat hij zich best wel verveelt..

Nu ben ik dus opzoek naar simpele tips om zijn verveling een beetje tegen te gaan.. Ook goedkoop, want hij is gewoon een expert in alles in stukjes leggen binnen een uur..

Hij heeft een jolly-bal in zijn stal liggen.. Nu hangt hij dan inmiddels, maar ik betwijfel het of hij er wat mee doet..

Ooit heb ik hem een Lik-It met Lik-It-houder gegeven, twee keer zelfs.. Maar als ik dan de volgende ochtend op stal kwam hing alleen het touwtje waar alles aan vast zat er nog.. De rest lag in stukken verspreid door zijn stal..

Toen maar zo'n Lik-It-bal voor aan de muur gekocht.. Heel wat minder makkelijk te slopen en ik dacht dat hij daar wel iets langer te tijd voor moest nemen die Lik-Its op te krijgen.. Maar nee, hij vreet de Lik-It letterlijk op en schraapt daarbij het plastic van de bal mee.. Daar is hij dus ook binnen een uurtje klaar mee..

Echt een hopeloos geval..

Wie heeft voor mij DE gouden tip??

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 11:55

Komt je paard genoeg buiten???

Anders misschien een stal zoeken met inloopstal, veel vriendjes en weinig ruimte voor verveling

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 11:56

Mensen op mijn oude stal hadden trouwens een skippy bal in de stal liggen. Maar ja weet niet in hoeverre hij die sloopt???

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 11:59

Zoveel mogelijk naar buiten
Op stal bezig houden met regelmatig hooi (laten) geven.
Verder misschien een pionnetje, een speelappel?

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:07

Pfoe dan is het een slooppaard! Maar is wel verveledn! Ik denk inderdaad dat het missschien aan het buiten komen ligt! Of genoeg andere afleiding/sociale contacten in de stal.

ellepel

Re: Simpele tips tegen verveling van slooplustig paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:24

een paar takken geven?
kan hij lekker mee om knoeien.

ook het hooi verspreiden door d estal helpt vaak ook, niet alles op 1 bult, maar leg overal een pluk neer, zo is hij langer bezig

PartoutZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 12:27

Meer naar buiten zit er niet in.. Ook verhuizen niet..
Hij krijgt zijn dagelijkse beweging en er gaat geen dag voorbij dat hij er niet uit komt..
Hij krijgt al 4 keer per dag behoorlijke porsies eten (paardenkuil, biks en voederbieten) waar hij dus al best lang meebezig is..
Ook contact met zijn buren kan hij genoeg maken.. Met zijn ene buurvrouw staat hij ook regelmatig te "bekvechten"..
Hij verveelt zich gewoon erg snel, dat merk ik ook met rijden..
Meneer wil alleen maar bezig gehouden worden, zo niet dan houdt hij zich zelf wel bezig tot ergernis van de stalhouder..

Edit: Er was toch ook iets simpels met een cola-fles ofzo??

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:41

Overal wilgentakken aan vast knopen, daar kan hij lekker zijn tanden in zetten en dei gaan nietz o heel erg snel kapot. Verder kun je (ik weet niet wat voor een bodembedekker hij heeft) heel veel wortels klein snijden en door zijn bodembedekker heen verspreiden. Ik heb een luchtzuiger en die van mij is uren bezig met de jacht op stukjes wortel in het stro

brechje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:52

Ik heb ook twee slooplustige paardjes......ik heb het opgelost met idd een cola-fles (wel zon stevige), Ik heb er 2 gaten in de zijkant geboort en een touw doorheengedaan....dan hangt hij dus op zn kop. Naast dat het enorm veel lawaai maakt, kun je er dus ook snoepjes of brok in doen, die het paard er dan zelf uit moet krijgen. Mijn paarden zijn hier altijd de hele dag mee aan het klooien en als het kapot gaat> maakt niks uit! Ondertussen hangt de fles denk ik nu al 8 maanden en het is nog steeds het favoriete speelgoed, wel met wat deuken erin. Maar dat is niet zo erg, want dan moeten ze meer moeite doen om het voer eruit te krijgen! Goedkoop en ideaal speelgoed dus!

PartoutZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-06 11:11

Ik heb hem gister die fles gegeven.. En volgens mij is het wel een succes..
Hij had jammer genoeg al wel erg snel door hoe hij alles er zo snel mogelijk uit kon krijgen..

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:16

Wij gooien bij slooplustioge paarden wilgentakken in de box. Zijn ze wel even zoet mee en is nog goed voor de tanden ook.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:27

Yep, wilgentakken of berkenstammetjes in z'n box. Heerlijk voor z'n slooplust. Dat houdt ze lekker bezig, en als je berkenstammetjes gebruikt kunnen ze nadat je paard er mee klaar is (als de bast eraf gesloopt is) in de open haard.
Het eten van wilgen-- of berkenbast kan overigens ook geen kwaad. Berk is zelfs licht pijnstillend en ontstekingremmend.