Veel luizen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

muiszje

Veel luizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 00:01

Hallo..

Een vriendin van mij heeft een hele zielige pony op het moment.
Haar pony (Dammi) zit namelijk nu helemaal onder de luizen, zoals elke winter, maar nu veel erger als normaal. (wassen, geen optie, vindt ze eng en lijkt me een beetje koud.. gezien we geen solarium hebben.)

Ze heeft ontzettend veel jeuk en schuurt zich helemaal kaal, ik wil haar zo snel mogelijk behandelen, maar vraag me af hoe?
De dierenarts raadde me aan om gewoon Frontline spray te gebruiken, maar gezien deze pony ontzettend bang is voor sprays zit ik met een probleem.(Alles wat maar raar ruikt, eruitziet, wit is en anders dan borstels wil ze niet aan dr lijf hebben, scheren is dus ook gene optie.)

Deze pony is al 26 jaar oud, en moet dus een middel hebben zonder dat er gevaarlijke dingen kunnen optreden, maar wat wel super effectief is!
Ik wil dat ze voor eens en voor altijd af is van de luizen!

hebben jullie een idee?

ik dacht zelf aan een poeder vorm, (misschien wel eng, maar geeft geen eng geluid etc) weten jullie een goede?

bvb.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 00:06

frontline werkt als een trein!!! als ik dat spul niet gehad had, was het misschien met mijn pony heel anders afgelopen. als een pony erg veel luizen heeft kan er bloedarmoede optreden, de luizen zuigen hem als het ware leeg. levensgevaarlijk dus!!!
je kan de frontline ook gewoon in een borstel spuiten en dan de pony borstelen. wees er niet te zuinig mee, en herhaal de behandeling met tussenpozen van twee weken tot de luizen weg zijn. sprayen werkt effectiever, maar borstelen werkt ook.
doe er iig snel iets aan, want luizen kunnen een groter probleem vormen dan je zou denken!

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 00:09

ja, ik zou er ook meteen iets aan hebben gedaan, maarja, ben niet het baasje van de pony. Dus heb er niet zoveel over te zeggen.
Maar nu jij deze oplossing geeft hoop ik dat het voor de eigenaresse makkelijk wordt om er snel iets aan te gaan doen! Dank!

JudithC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 11:36

Geef de pony iets kalmerends en doe een praam op, ga daarna pas met de frontline aan de gang.