Invlechten.. }:0

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ponymeid1

Invlechten.. }:0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 20:24

Ik heb dus vriend van mij beloofd om morgen z'n paard in te vlechten. Haha. Ik kan dus wel vlechten, ben wel goed met haar, al zeg ik 't zelf
Alleen blijven die pokkeknotjes dus niet altijd even lekker zitten. Dan is 't mooi als ik klaar ben, maar na 2 uur zittie los.. *zucht*
En ik wil 't gewoon een keer helemaal perfect doen

Iemand de 'golden' tip??

Melia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:46

nee niet echt, gewoon 'strakke vlechtjes maken' en goed vastbinden en misschien met haarlak ofzo? (kweetniet of dat kan hoor?)

tienus63

Re: Invlechten.. }:0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 20:49

Ik gebruik altijd 2 elastiekjes, de eerste gebruik ik om het vlechtje te maken. De tweede gebruik om het dubbel gevouwen vlechtje vast te maken.
ik vouw de vlecht altijd 2x dubbel, dan krijg je een beetje knot idee. Om strakke vlechten te maken, kun je nat vlechten. Maar niet ieder paard vindt dat even prettig.
Verder gebruik ik eigenlijk niets bij het vlechten. Zelden haarlak om de kleine haartjes plat te leggen. Ons paard kan er ook rustig mee slapen en dan heeft hij de volgende dag meestal de vlechten nog wel in, hooguit dat er een elastiekje is geknapt en dat de vlecht alleen maar opnieuw gevouwen hoeft te worden.
Ik vlecht het liefst zo kort mogelijk van te voren in, omdat ons paard de vlechten meestal niet zo waardeert.

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:29

Als je het met naald en draad vast maakt blijft het veel langer zitten.
Als je wel met elastiekjes wil vlechten moet je de vlechtjes heel strak doen, misschien nog een extra elastiekje om het knotje heen. Manen vantevoren nat maken helpt ook wel.

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 22:13

Naald en draad is geen optie.

Met nat gedoe vlechten moet opzich nog wel te doen zijn, hoop ik Vind ie vast niet eng

Tsjaa, en iedereen rolt die knotjes anders op, de één vouwt ze inderdaad dubbel, de ander 'rolt' 'm op.. Pfoei.. Toch ingewikkeld als je erover na gaat denken

Djaleesa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:03

Kim niet met naald en draad jah *denkt aan jolly
je moet gewoon goed oprollen en vele elastiekjes erin doen dan blijft wel zitten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:43

Mik_beer schreef:
Naald en draad is geen optie.

Met nat gedoe vlechten moet opzich nog wel te doen zijn, hoop ik Vind ie vast niet eng

Tsjaa, en iedereen rolt die knotjes anders op, de één vouwt ze inderdaad dubbel, de ander 'rolt' 'm op.. Pfoei.. Toch ingewikkeld als je erover na gaat denken

Als jer een beetje handig handig bent (of zoals ik, geen naald heb) lukt het ookwel met alleen draad..

Met meerdere stiekjes wil ook wel helpen..

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 09:50

jaleesa90 schreef:
Kim niet met naald en draad jah *denkt aan jolly
je moet gewoon goed oprollen en vele elastiekjes erin doen dan blijft wel zitten

Met Jolly was goed gelukt hoor
Alleen bleven ze weer niet zitten, maar oké.

Ghehe, ik hoef alleen niet meer te vlechten, heb iemand anders aan 't werk gezet Ik doe het wel als er niemand is en ik een paar uur de tijd heb