Hoe kom ik aan kur muziek?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Oretha

Hoe kom ik aan kur muziek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 18:42

Ik ga met mijn pony een kur op muziek rijden in de klasse M. Nou wil ik als thema graag Spaans of Iers. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik aan die muziek moet komen. Het liefs moet het ook nog instrumentaal zijn...zonder zang. Weet iemand waar ik dat kan vinden of weet iemand een naam van een artiest die dat heeft zodat ik het kan dowloaden?

Als iemand verder nog tips voor mij heeft voor mijn kur..zowel muziek als de proef zelf...kom maar op! Het is voor mij de eerste keer dat ik dit ga doen...dus tips zijn van harte welkom

Kaia

Re: Hoe kom ik aan kur muziek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:48

Leuk

Je moet goed vantevoren weten wat je wil! Welke onderdelen je wil rijden etc. Daar kan je met de keuze van je muziek rekening mee houden. Namelijk zitten er goed stap-draf-galop stukjes in en een rustig stukje voor de uitgestrekte stap (of is dat pas M2) ed!

De muziek moet je denk ik zelf ergens vandaan halen. Zoek op google naar Ierse,Spaanse muziek en kijk dan ergens op een download site of je het ergens kan downloaden. Misschien hebben je ouders nog wel oude cd's ofzo (de mijne hadden dat iig wel )

En verder weet ik niet of je handig bent met het compileren van verschillende muziekstukjes. Dus dat je kan knippen en plakken om het zo tot 1 muziekje te maken.
Maar ik deed gewoon 1 nummer zoeken en daar heel de proef op rijden. Het gevaar met verschillende muziekjes is namelijk dat de ritme's en melodieen gewoon niet mooi en leuk bij elkaar passen.
Dus ik zou eerst de muziek zoeken en dan bij dat uitzoeken van de muzkiek gelijk kijken wat je waar wil doen en dan pas de kur echt in elkaar zetten!

Verder vind ik het altijd erg mooi als de proef symetrisch is, maar dat is persoonlijk!

Veel plezier en succes ermee!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-06 19:53

Kaia schreef:
Leuk

Je moet goed vantevoren weten wat je wil! Welke onderdelen je wil rijden etc. Daar kan je met de keuze van je muziek rekening mee houden. Namelijk zitten er goed stap-draf-galop stukjes in en een rustig stukje voor de uitgestrekte stap (of is dat pas M2) ed!

De muziek moet je denk ik zelf ergens vandaan halen. Zoek op google naar Ierse,Spaanse muziek en kijk dan ergens op een download site of je het ergens kan downloaden. Misschien hebben je ouders nog wel oude cd's ofzo (de mijne hadden dat iig wel )

En verder weet ik niet of je handig bent met het compileren van verschillende muziekstukjes. Dus dat je kan knippen en plakken om het zo tot 1 muziekje te maken.
Maar ik deed gewoon 1 nummer zoeken en daar heel de proef op rijden. Het gevaar met verschillende muziekjes is namelijk dat de ritme's en melodieen gewoon niet mooi en leuk bij elkaar passen.
Dus ik zou eerst de muziek zoeken en dan bij dat uitzoeken van de muzkiek gelijk kijken wat je waar wil doen en dan pas de kur echt in elkaar zetten!

Verder vind ik het altijd erg mooi als de proef symetrisch is, maar dat is persoonlijk!

Veel plezier en succes ermee!

Ik wilde eigenlijk eerste een proef in elkaar zetten en dan de proef filmen en dan pas de muziek erbij zoeken. Mij lijkt het makkelijker om muziek bij een proef uit te zoeken dan een proef bij de muziek te rijden.
Ik weet wel al in wat voor richting ik zoek qua muziek. Ik kan zelf muziekstukjes knippen en plakken..dus dat is geen probleem....maar bedankt voor de tips...ik heb er zeker wat aan!!
Ik vind het ook leuker om niet op één nummer een kur te rijden...verschilende muziekstukjes is wel leuker, maar ook moeilijker.

Nog een vraag...deed jij de verplichte oefningen één of meerdere keren tonen in je kur? Als je het meerdere keren doet krijg je een gemiddeld cijferr. Dat kan voordelen en nadelen hebben natuurlijk

Maarre bedankt!!!

Kaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 22:32

Okee dan!
Als je inderdaad kan knippen en plakken met de muziek is het inderdaad leuker om verschillende stukjes te nemen (ik kon dat niet..dus was gebonden aan 1 liedje ) Op dat moment is het inderdaad ook goed te doen om eerst de proef te bedenken en dan pas de muziek

Wat ook belangrijk is (schiet me net te binnen ) is dat je het niet te moeilijk maakt. Zo blijft het goed hangen bij jou en bij de jury! Let goed op je onderdelen, doe het de goede kant op . Klinkt logisch, maar hoe vaak gaat het fout!

Ik heb even gekeken voor die punten die jij zei en nog andere dingetjes belangrijk om te weten:
-je mag onderdelen tonen die niet in de proef horen, maar het mag niet je niveau overstijgen. Je mag dus eventueel wel wijken erin doen als je dat wil
-ook het beoordelen is anders. Er zijn ook punten te behalen wb orginaliteit, choreografie, moeilijkheidsgraad ed

Volgens mij mag je onderdelen wel 2 keer doen, maar het kan zowel positief als negatief uitpakken. Gaat iets de eerste keer niet zo goed, kan je je cijfer opkrikken door het nog een keer te doen zoals ik begreep. Maar je kan het natuurlijk ook naar beneden halen Ik heb het toendertijd niet gedaan!

Hier is nog een handige site met allerlei dingen die handig zijn om gelezen te hebben!

http://www.hippix.nl/knhs-pers/KurOpMuziek.pdf

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 22:42

www.equimusic.com

Wel zelf downloaden, maar tis een database voor kur muziek. Heel handig!

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 22:43

Er zijn verschillende bedrijven die een kür voor je kunnen maken

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 22:44

Shanna16 kan je misschien wel helpen?

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 22:46

Stuur eens een PM'tje naar Anoukie die zijn experts op dat gebied
getuige de reeds behaalde resultaten.

Oretha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 18:05

PaysBas schreef:
Stuur eens een PM'tje naar Anoukie die zijn experts op dat gebied
getuige de reeds behaalde resultaten.

Waar kan ik Anoekie vinden?

Margon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 18:36

Je kunt Shanna16 op Bokt ook een PBtje sturen die heeft daar ook al aardig wat ervaring mee.
Die kun je zoeken in de Ledenlijst. Leden --> Zoek een user